Inlägg från: qatteriin |Visa alla inlägg
  • qatteriin

BF Januari 2016 :)

WiMe06 skrev 2016-01-18 00:16:37 följande:

Min lilla snutta ligger just nu och bråkar vid bröstet, nu har hon tagit båda och är tillbaka på första bröstet igen. Vet inte om det är amningsnappen som stör henne eller vad hon håller på med egentligen.

Denna amningsnappen gör mig högst tveksam till denna amning just nu, jag hatar den, den fäster skitdåligt och hon bara sliter bort den när hon är ivrig och man måste liksom hela tiden hålla den på plats innan hon sugit en stund. Det känns som att den just nu bara förstör hela amningen. Jag vill kunna känna att amningen flyter men den där förbaskade nappen gör att det absolut inte flyter på. Bara krångligt.

Som igår när vi var hos svärisarna och hon skulle amma, då ska man hålla på och krångla med en jävla napp och få den på plats, och så trillar den av och det känns så jäkla utblottande att sitta och försöka få dit den med båda händerna innan man kan lägga till ungen liksom. Har försökt utan men det funkar inte, hon får inget tag, jag är alldeles för platt, har även testat att ta bort den när hon sugit en stund så vårtan liksom åkt ut lite men det funkar inte iallafall.

Förlåt för gnälligt inlägg.

Gud vad jobbigt det låter med amningsnappen! Jag vet att jag fick hjälp med nåt handgrepp som liksom formade till bröstvårtan så det blev lättare för ongen att få grepp, men såklart minns jag inte hur det var!! Jag skulle tipsa dig om Amningshjälpens slutna grupp på fb men du har ju inte det din rackare så vad hjälper det.
  • qatteriin

Här har jag haft jobbiga förvärkar i några timmar men inte så ofta och de gick att andas igenom, även om alvedon inte hjälpte. Kunde sova emellan dem också. Nu har det lugnat sig sen jag kom upp (jäkla unge att vakna vid fem!!). Men åh jag vill ju att vattnet ska gå, haha! Fick en blodblandad flytning så nån effekt har det väl haft iaf, alltid nåt. Maken är på väg till jobbet och mamma kommer hit idag igen för att underhålla sonen, skönt att ha lite avlastning känner jag, nu när det är städat hemma och vi inte behöver fokusera på det, haha!

• qatteriin
    Mallis87 skrev 2016-01-18 04:13:25 följande:

Bf +3 idag. Vaknade vid 2 och kände att det rann till lite. Var på toa och kissade, torkade mig och sedan droppade det lite efteråt. Flytning eller vatten?! Kom även lite lite rosaaktigt slem när jag torkade mig, kanske börjar slemproppen att lossna? Men inte behöver man väll ringa förlossningen för detta än?

Sedan 2.30 har jag sedan haft lite småvärkar. Absolut hanterbara, först med ca 8 min mellanrum och nu har det avtagit och kommer lite sporadiskt, varar dock inte så länge. Hoppas det är på g nu! Får gärna vänta någon timme att dra igång såbarnvakten till dottern får sova en stund till :)

Hoppas det är nåt på g för dig!!
  • qatteriin
    WiMe06 skrev 2016-01-18 09:10:38 följande:

Haha, näe jag är alldeles för omodern

Har fått nåt tips också men det funkar inte. Vi får väl se hur länge jag står ut. Just inatt kände jag att nu ger jag fasen upp! Hela natten slutade med att jag och ungen la oss på soffan för att inte väcka resten av familjen när hon bråkade. Hon fick ersättning och drack nog upp 30-40 ml tror jag, men sen skulle hon ändå ligga vid bröstet och snutta,barn släppte hon och jag la henne uppe på mig, hon vaknade och skulle tillbaka till bröstet. Så hon har legat där resten av natten i princip. Idag blir det sova för min del iallafall när hon sover och bvc varit här.

Härligt med lite förvärkar, hoppas dem ger lite utdelning med och inte bara värker

Haha inget fel att vara omodern, min bästa vän är precis lika omodern och det funkar ju det med, haha. Säkert hälsosammare också.

Fy vad jobbigt det låter alltså! Jag förstår om du väljer bort det, jag hade aldrig orkat hålla på med amningsnapp och sånt, det vet jag att jag tänkte redan med Axel...

Nä nu har förvärkarna gett sig helt, så jädra tråkigt! Lär väl bli en vecka med såna nätter säkert så jag är helt slut när det blir på riktigt... Ah vi får se. Vore ändå skönt om det startar med vattenavgång den här gången med så man kan vara säker på att det är på g i alla fall.
  • qatteriin
    WiMe06 skrev 2016-01-18 09:32:24 följande:

Ja, men hittills funkar det bra tycker jag

Ja, det förstör en hel del av amningen tycker jag, jag fick ju ha amningsnapp med första sonen också men då upplevde jag det inte riktigt lika jobbigt som jag gör denna ggn, hade amningsnapp med andra sonen med den korta tid han ammande. Det funkar tydligen inte utan. Jag är så platt om mina bröstvårtor och dem flesta tror att eftersom hon var lite har hon svårare att få tag och i början är orken inte så stor heller så då kör hon slut sig på att försöka få ett bra tag bara.

Åhh, så trist med förvärkarna. Nej, men det hoppas vi att du inte behöver ha det så i en hel vecka.

Syrran hade så med sin etta vet jag, han var väldigt liten (kom tre veckor tidigt men var lite extra liten) och fick inte tag. Hon kämpade och pumpade i flera veckor men livet blev mycket lättare för dem när de körde helt på ersättning, men jag vet att hon kämpade med dåligt samvete sen... vilket jag verkligen inte tycker man ska ha, amning och ersättning går ju precis lika bra, men det var ju det där med böket med flaskor... :-/
  • qatteriin
    amalie79 skrev 2016-01-18 10:03:53 följande:

Nää så segt!

Ja det där med vattenavgång sa BVC sköterskan händer 1 på 10 kvinnor. Tydligen var jag denna 1 på 10 för det var en sådan där avgång som i amerikanska filmer, satt på huk på golvet i köket och det bara plaskade :D

Ja jag vet, det är bra ovanligt, men det känns så underligt om det inte skulle börja så den här gången, haha! Mest för att Axels började så, och båda mammas och båda syrrans... Men vi får se! Coolt med Hollywoodupplevelsen, haha, skönt att du inte var ute på stan!
  • qatteriin
    amalie79 skrev 2016-01-18 10:35:28 följande:

Inte hört talas om denna??

Jag googlade och jag hittade ingen hemsida men han fanns på eniro och hitta och sånt, så det verkar som han fortfarande är verksam!
    amalie79 skrev 2016-01-18 10:40:30 följande:

Ja grejen är att dagen innan var jag ensam på stan, och vi hade funderingar på att gå på Frölunda- Modo på trettondagen... Tur jag inte satt på Scandinavium när det plaskade loss!

Haha ja herregud det hade väl varit en scen de sent skulle glömma!
  • qatteriin
    mirakelspektakel skrev 2016-01-18 10:52:20 följande:

Ja men då borde du ju inte må illa av att blodsockret bli för lågt, fast å andra sidan om rånen hjälper så skulle jag nog testa att små äta mer om natten så du får sova.

Jag är helt slut i dag, har tydligen fått den berömda nästäppan... har legat och snarkat som en orkester i natt tydligen... stackars min sambo... Någon som har tips för vad man kan använda för täppta näsor?

Nasonex eller Rhinocort aqua rekommenderade min bm, för att man inte ska bli beroende så som man kan bli av de vanliga nässprayerna!
  • qatteriin
    Mallis87 skrev 2016-01-18 11:14:31 följande:

Färdig på fl, ctg såg bra ut, dock var det ingen vattenavgång, utan bm fick med sig en stoooor slempropp ut när hon undersökte mig! Förmodligen den som droppat tillsammans med vattning flytning. Sammandragningar ca var 4e minut. Och en vääääldigt buktande hinna! Gissar på att det blir som med barn nr 1, ett riktigt splash när det väl är på G! Bara hem och vila nu då och hoppas det tar riktig fart snart!

Ååh avis!!
  • qatteriin
    mirakelspektakel skrev 2016-01-18 11:37:33 följande:

hur gör du nu när din sjukskrivning är slut. kommer dina föräldrar komma varje dag fram till du föder? Får Axel inte gå på förskolan alls? hur mår ni? Är Axel frisk?`Du och din man?

Axel får gå femton timmar i veckan eftersom jag är föräldraledig, men jag vågar inte få honom smittad med nåt mer nu känner jag när det blev så illa den här gången... Vi vuxna har klarat oss hittills, ta i trä, förkylda bara. Jag tror mina föräldrar gärna ställer upp men jag vill inte dra hit dem varje dag, det känns som det blir tillräckligt med det ändå sen när vi ska in till förlossningen, men förhoppningsvis behöver vi inte vänta så vansinnigt länge på det... Nån dag i taget kan jag nog klara med ongen även om det lär bli en del film. Det suger att behöva ta föräldradagar innan ungen är ute men samtidigt ger det ju friheten att jag kan ha ungen hemma, det hade jag ju inte kunnat om jag var sjukskriven, så det får vara så helt enkelt. Men nu vill jag bara ha ut bebisen...
Svar på tråden BF Januari 2016 :)