• Caisas

BF Januari 2016 :)

Har inte sett någon tråd för Januari 2016 ännu, inte så konstigt kanske då det är väldigt tidigt. Jag plussade igår, är i vecka 4 (3+3 idag) och har BF 6 januari 2016 om allt går bra. Hoppas ni blir fler som droppar in snart! Solig

Jag är 26 år, maken 33, och det är första barnet för oss båda. {#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-28 16:55
    Uppdatering 28/4 första BF-listan!
    www.familjeliv.se/forum/thread/75214834-bf-januari-2016/5

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-30 08:48
    BF-listan: www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-04 12:04
    FACEBOOKGRUPP: www.facebook.com/groups/1592591414363909/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-06 08:42
    UPPDATERA ERA BF-DATUM INNE I TRÅDEN FÖR BF-LISTAN! www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

Vi börjar bli så många nu att det är svårt för mig att hålla listan rätt uppdaterad! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-27 08:50
    FACEBOOKGRUPPEN KOMMER ATT LÅSAS! Hej allihop! De som funderar på att gå med i fb-gruppen, gör det snarast för till helgen (sista maj) stängs den för nya medlemmar. Vet att några här sa att de ville vänta, men till helgen kommer den inte att synas mer på fl, så ingen risk att någon vän på fb ser den.

Observera att alla nya medlemmar skriver in sig i bf-listan som finns som fil, och skriver om sig själv i presentationstråden som ligger fäst överst på sidan. Detta för att vi inte är hemliga för varandra, för då faller liksom syftet med hela grejen. Så välkomna allihop!

Om någon verkligen vill gå med i gruppen efter att den blivit låst, skicka PM till Caisas, Grus grus eller Lanylena, så ska vi se om vi kan lösa det. Om någon skapar en andra grupp, skicka PM till mig (Caisas) med länk så kan jag lägga till den här i trådstarten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-06-30 20:21
    Vill ni gå med i Facebookgruppen, skicka förfrågan i PM till Caisas eller Lanylena!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-09 21:55
    FACEBOOKGRUPPEN TAR INTE LÄNGRE EMOT NYA MEDLEMMAR! SKAPAS EN NY GRUPP SOM NI VILL SKA LÄNKAS HÄR, SKICKA PM TILL MIG SÅ ORDNAR VI DET!

• Svar på tråden BF Januari 2016 :)
  • pheew

Hsh, så kommer det kännas hela graviditeten! Det är overkligt och sjukt häftigt. Förra graviditeten kom alla symptom först i vecka sju o då kände jag mig mest väldigt sjuk... att känns sig gravid, det gjorde jag inte förrän första sparkarna kom i v 20 :)

• kahlo

Hejhej, får man hoppa in här? Det verkar som att det blir januaribebis även här, 13/1 är det beräknat.

Har en son född i april -14 och jag hade nog velat vänta något halvår till innan jag blev gravid igen. Samtidigt har jag precis fått fast jobb och tillvaron är ganska stabil, så det känns ganska självklart att vi ska behålla barnet. Men ack, vad konstigt (och skamgenererande) det är att inte känna samma glädje inför denna graviditet som den första.

• WiMe06
    pheew skrev 2015-05-21 08:00:25 följande:

Jaha! Vad kul! Jag har också en son sen innan. Hur mår ni? Min förra graviditet fick jag ont i brösten o blev hungrig fram till vecka 7 o därefter illamående o trött. Det som gjorde att jag misstänkte det den här ggn var att jag fick halsbränna? Något jag aldrig haft när jag inte varit gravid. Jag är också sjukt dålig i kistan ;)

Jag mår bra än så länge, har haft ömma bröst från början men nu börjar dem bli rejält ömma, inte roligt att stöta emot dem

Kissar ofta och har börjat få ont i ljumskarna, låren och svanken. Inget illamående. Är sjukt trött också.
  • Lizzie09
    WiMe06 skrev 2015-05-21 07:33:17 följande:
    Yes, det stämmer. Vad roligt, grattis till plusset. Jag har två pojkar innan som fyller 6 och 8 i år smile1.gif
    Roligt med två Kalmartjejer, själv bor jag på Öland! :) Första barnet och har bf 27/12 (ska dock försöka knipa till januari;) )
  • pheew
    Lizzie09 skrev 2015-05-21 08:48:05 följande:

Roligt med två Kalmartjejer, själv bor jag på Öland! :) Första barnet och har bf 27/12 (ska dock försöka knipa till januari;) )

Ja men vad skoj! Vart på Öland bor du? Det går nog bra ska du se! Jag gick över 14 dagar med första o blev igångsatt på 15e dagen efter.
  • WiMe06
    Åh, vad roligt haha, själv hoppas jag detta knyte kan passa tiden, dem andra två var flera veckor för tidiga båda två
  • WiMe06
    Jag är förresten uppväxt på Öland flyttade till Kalmar efter gymnasiet.
  • Lady 10

Åhh förstår din känsla fiullt ut. Jag är livrädd. Har du ringt till mvc? Jag ringde här om dagen och skulle få komma på tudig inskrivning och att dom skulle skicka remiss för tidigt ultraljud pga min oro.

Jag känner stt jag har lite molvärk då o då. Lite ömma bröst och svaaagt känslig för dofter hur långt gången va du förra gången?

hsh skrev 2015-05-21 08:01:08 följande:

Samma här. Jag är i vecka sex nu med ett missfall i bagaget den 7e januari. Känner du dig gravid? Jag har svårt att faktiskt tro att min kropp är kapabel till att skapa en bebbe.

• hsh
    Lady 10 skrev 2015-05-21 09:18:58 följande:

Åhh förstår din känsla fiullt ut. Jag är livrädd. Har du ringt till mvc? Jag ringde här om dagen och skulle få komma på tudig inskrivning och att dom skulle skicka remiss för tidigt ultraljud pga min oro.

Jag känner stt jag har lite molvärk då o då. Lite ömma bröst och svaaagt känslig för dofter hur långt gången va du förra gången?

Jag kommer inte få tidigt ultraljud trots att jag knappt kan sova om natten på grund av oro, man får inte ul i mitt län förrän vecka.20 ungefär. Jag ska ringa MVC och boka tid för tidig inskrivning i v.8 iallafall för hon sa att jag skulle få skrivas in tidigare . Jag var i v.9 förra gången och såg mitt embryo med armar & ben osv. Idag är jag som sagt i v.6 och hade helst av allt velat ha ett vul nästa vecka för att se om något börjat slå.. Det är så jobbigt med denna väntan. Mitt första barn, tredje graviditeten. Har nästan inga symptom . Förra gången hade jag känningar i magen tills ungefär två veckor före mf, då slutade jag känna nånting alls. Mina nipples är visserligen sjukt känsliga och mår liite illa Ibland. . Men önskar att man kände utav graviditeten lite mer.
  • Caisas
    Lady 10 skrev 2015-05-21 07:51:06 följande:

Hej på er,

Plussade i söndags. Så går in i vecka 6 idag. Vågar knappt glädjas då jag hade ett MF i februari. Hoppas verkligen att den vill stanna denna gång.

Föresten..Finns det ingen facebooksida med Januaribebisar 2016?

Välkommen och grattis! Det kommer säkert gå bra den här gången :)

Du hittar länk till FB-sidan i trådstarten :)
Svar på tråden BF Januari 2016 :)