Inlägg från: mitthemligajag |Visa alla inlägg
  • mitthemligajag

BF Januari 2016 :)

Eleonor01 skrev 2015-09-01 11:06:49 följande:

Jag är så trött så jag skulle kunna börja gråta!! Behöver verkligen sömn å så drog världens åskoväder fram inatt.... Sover redan som en påse bajs..... :(
    Rul imorgon, hoppas få en glimt av vem som ligger därinne å sparkar. Pojke eller flicka? Jag är dock övertygad om att det är en flicka.... To be continued ;)

Åhh spännande!!
  • mitthemligajag
    idape skrev 2015-09-01 20:47:36 följande:

Tänkte höra med er som också har små barn sedan innan. Kan det vara nån fara att lyfta tungt? Min pojk väger 12,5 kg och vill bli buren jämt. Tycker jag får lite obehag i magen i bland därför jag frågar.

De är nog lite vad man anser själv. Jag bär runt på min 11 kg men vad har man för val? :) det har ju alla kvinnor gjort i alla tider och jag jobbar annars på fsk småbarnsavdelning och min barnmorska sa aldrig ngt om det trotts att jag hade väldigt mkt sammandragningar redan från start. Man får nog tänka lite att man kanske inte ska bära i onödan men äsh, tror man känner se i kroppen när man ska börja tänka efter sen :) men om du känner att du redan har ont så ska du ju såklart ta det lugnt!
  • mitthemligajag

Har fasen provat varenda halsbränna tablett och annat päckel men de enda som hjälper minsta lilla är Novalucol. Har någon ngt annat tips?

• mitthemligajag

Kände inte heller mkt förra gången då jag hade moderkakan i framvägg, då började jag känna varje dag runt vecka 23! Stor skillnad mot nu när moderkakan ligger i bakvägg, sett utanpå sen vecka 18 typ, känns som om jag är i vecka 30 om jag ska jämföra sparkarna med min dotter. Galen skillnad från graviditet till grav!!

• mitthemligajag
    FrökenBlå skrev 2015-09-01 21:30:19 följande:
    Vischyvatten, funkat bättre än alla de mediciner jag testat än sålänge..
    Tack ska prova!!! :)
  • mitthemligajag
    Charlie Mo skrev 2015-09-01 21:33:56 följande:

Ja, Omeprazol är kanon! Den hjälper inte genast, men lääänge!

Hej! Och välkommen hihi! Provade de sist men tyckte inte de hjälpte alls. Känns verkligen som att halsen ska brinna up, ush :(
  • mitthemligajag

Har hänt flera gånger sista dagarna att de liksom "smällt till" i huden på magen ovanför naveln. Känns som att jag får stötar och igår blev de så häftigt att jag domnade bort en kort stund precis som när man får sockerdricka i foten. Någon som har lika? Kan de vara nerver?

• mitthemligajag
    Seven Costanza skrev 2015-09-07 18:58:49 följande:
    Vi (och blivande mormor och farmor) har hittills bara köpt bebiskläder, inget annat. Har dock tittat efter begagnad vagn på craigslist (som Blocket fast i USA) och de verkar inte alls använda liggvagn här vilket gör mig som svensk jätteförvånad! Bebisarna verkar sitta i babyskyddet (det man kan ha i bilen) fastspänt i ett vagnchassi. Frågade i en annan tråd här för svenskar som bor/bott i USA och fick då tips att en av de vagnmärken som finns här som liggvagn är Bugaboo... Men jag hade inte alls tänkt köpa en sådan ny, dyr vagn som Bugaboo, den kostar 1189 dollar ny (drygt 10000 kr).

Hur mycket har ni andra tänkt lägga på vagn? Om jag hade bott där vi bodde i Sverige hade jag kanske kunnat tänka mig att lägga 10000 på en vagn men nu vill vi helst ha en begagnad vagn i en tålig färg för att vi tänkt ha den i cykelförrådet för att slippa släpa den uppför trappan till vår lägenhet varje dag. Känner mig snål för jag hade verkligen tänkt mig en liggvagn som alla andra svenskar har men det blir väl folk av amerikanska sittvagnsbebisar också. Känns surt att lägga så mycket pengar om man ska förvara den i allmänna utrymmen...
    Men jag följer rätt många från USA på instagram och det är helt vanliga vagnar, har aldrig hört att de ska finnas något speciellt chassi som bara fungerar med babyskydd. Men vi använder också babyskyddet med adaptrar på våra bugaboo vagnar och de är jätte poppis i Sverige också. Men nör dunklare en vagn så får du ju både ligg och sitt del och sedan köper du till adaptrar för babyskydd. Tror inte ens de går att köpa ett chassi utan liggdel från bugaboo ifall de inte är ngn slags reservdelsida :) men stokke verkar vara poppis där också, och likaså cybex
  • mitthemligajag
    Seven Costanza skrev 2015-09-08 06:55:24 följande:
    Tror du missförstod mig. Jag ville alltså _inte_ ha en sådan dyr vagn som t ex Bugaboo, Stokke etc eftersom jag ska förvara vagnen i ett allmänt cykelförråd. Jag vill alltså köpa en billigare vagn, helst begagnad och då finns det verkligen INGA liggvagnar till salu alls i mitt område på craigslist (motsvarande Blocket). Kollade helt snabbt på nya vagnar i butik på Walmart som säljer amerikanska vagnar och där fanns inte en enda liggvagn. Har dock fått kontakt med en svensk tjej som också bor här - hon bekräftade att nästan ingen använder liggvagn här men hon hade hittat några ställen som säljer liggvagnar så hon ska hjälpa mig hitta en smile1.gif . Var i USA bor de som du följer och vad har de för märken?
    Oj ingen aning vart dom bor, typ californien kanske och typ la, kändisar hehe. Hoppas ni hittat på ngn bra! Annars kan du ju kanske gå in på hemsidor som skickar till USA, de finns billiga varianter från typ Holland och Polen som är fina nya vagnar för runt 4000 :) och ibland gratis frakt! Vet stt de finns ngt märke med en jätte fresh vagn som kostar runt 5000 och då får man chassi, ligg och sittdel samt babyskydd :)
  • mitthemligajag
    MeEmmA skrev 2015-09-08 13:40:13 följande:

Måste klaga lite på barnmorskemottagningen jag går på nu! Misstänker att jag har fått uvi och eftersom att det är något jag brukar få lite då o då sa min bm vid inskrivningen att ringa till dom så fort jag känner symtom. Skulle ringt igår för att åka dit i morse, men då var det för sent eftersom att telefontid endast är på morgonen och det går inte att lämna meddelanden (har inte varit med om det innan vid mina tidigare grav.). Hur som helst, ringde på morgonen idag istället, tidigt i hopp om att få komma dit o lämna prov på en gång... Men nä, en telefonsvarare säger att dom ringer upp mig klockan 12! Sen ringer väl en mycket otrevlig bm och jag förklarar mina besvär och får som svar att det är väl ändå bättre att du ringer vårdcentralen istället... Eehh, oki??? Nu gjorde jag det och fick en tid imorgon bitti men fattar ändå inte. I mina papper står det klart och tydligt att jag alltid ska ringa bm i första hand och även info jag fick som sagt.
    Önskar att jag kunde byta till den privata mottagningen igen som jag gick hos förra gången :(

Svin dåligt, men här kan man inte ens lämna meddelande. Ringer man inte mellan 07.30-09 så får man inte längre tag på dom, och så är de stängt på fredagar. Inte ens en mejl har dom... Är väl så överbelastat på alla mvc idag att dom måste begränsa, även onde är helt sjukt... Ring läkarna ist! Har också mkt uvi men bm på vårt Mvc får inte skriva ut medicin så man måste ändå gå via läkare på sin vc
Svar på tråden BF Januari 2016 :)