Inlägg från: mitthemligajag |Visa alla inlägg
  • mitthemligajag

BF Januari 2016 :)

idape skrev 2015-09-29 23:04:07 följande:

Hej! Här är man i v 24 nu då! Lilltjejen sparkar på för fullt där inne.

Tänkte höra med er. Dom ska måla om lister och vardagsrumstak och tapetsera i vår nya lägenhet. Vågar man vistas i det sedan på kvällen?

När vi tok renoverade hela huset förra grav så frågade jag på färghandeln och dom sa att de inte är någon fara längre. Dom få färger och lim man inte får använda står på förpackningen enligt dom på Colorama :)
  • mitthemligajag
    Hame skrev 2015-09-30 10:02:44 följande:
    Njae, när jag väntade sist 2013 var det också så. Att gå på arbetstid MED lön kan man inte kräva, även om vissa får det enligt sina kollektivavtal, men att ta föräldraledigt har du rätt till.

Tråkigt för dig att ha en arbetsgivare som inte stöttar! Jag är jätteglad för min när det gäller allt sådant, det är aldrig några problem.
    Men är de inte så att man inte får ta ut fl förens två mån innan bf? Nu är jag mamma ledig och då hade jag massor av övertid så de var aldrig ngt problem för mig hehe, men blir ju lite chockad ändå när chefen prompt sagt nej hehe!
  • mitthemligajag
    kindofnothing skrev 2015-09-30 18:36:38 följande:

Måste få beklaga mig lite.. är magsjuk o har spytt (ursäkta äcklet) heeela dagen. Fått i mig ett glas vätskeersättning nu o är yr. Vad jag förstått är det ingen fara för den lille?

Någon annan som tycker ni har sämre immunförsvar? Först varit förkyld i tre veckor, två anfall av gallsmärta (troligen gallsten som kommit av graviditeten, visste inte ens att det var vanligt) o nu detta. Jag har inte haft en sjukdag på fem år innan detta o blir så less :(

Åh stackars :( krya på dig
  • mitthemligajag

Skulle bli helt galen om folk skulle tala om för mig hur stor eller liten mage jag har, tycker verkligen inte man gör så...

Hade en pappa på jobbet som gick fram och tog min kollega på magen flera gånger, första gången i vecka 12 och han kommenterade hennes jääämt. Jag aktade mig för honom haha! Men de var super jobbigt för henne, han kommenterade att den var spetsig eller rund eller att den sjunkit, ja allt! Helt sjukt haha ush! Har bara varit med om att en mamma sa att hon trodde de var en flicka för jag blivit så rund hela vägen runt, sjysst när jag redan kände mig tjock och obekväm!

Tycker ni ska kommentera tillbaka, " ja dina mage har också blivit lite stor på sistone" ;) vad tusan gör en annan rätt att kommentera min kropp:/

• mitthemligajag
    FrökenBlå skrev 2015-10-03 20:22:38 följande:

Ni som har barn sedan tidigare, vad köper ni till kommande bäbisen? Vi har köpt en syskonvagn begagnad, en bärsjal, två pyjamaser och en växasäng till storasyster. Ska till Ullared om några veckor :) Känns inte som att man behöver så mkt mer, eller har jag missat nått?
    Trevlig lördagskväll!! :)

Nya kläder eftersom de blir en pojk denna gång, sen blir de en ny säng till dottern men vi väntar tills lillebror i magen växt ur vaggan. Och så har vi köpt syskon vagn såklart :) tack detsamma :)
  • mitthemligajag
    amalie79 skrev 2015-10-03 20:28:58 följande:
    Ja precis. Det är svårt att bli galen på sina kolleger man känt tio år. Jag har tom blivit dokumenterad på bild av min chef, och så vill hon ta ny bild efter två månader.

Också svårt säga till hyresgäster, kan bli så knepigt. Försöker hålla lite avstånd till folk istöllet.
    Ja de blir ju lite svårt när de är ens "kunder" som man alltid ska vara trevlig emot som
    Gör något. Men ändå, det är ju ändå en kommentar på sin egna kropp liksom.

Men jag förstår dig! Jag är alderles för feg för att säga något även om jag känner mig så otroligt obekväm när någon "bara sådär" lägger handen på min mage, det är skillnad om Någon vill känns en spark och jag visar, men att bara kommentera eller göra, nä de är riktigt oförskämt, önskar man hade lite mer stake hehe
  • mitthemligajag
    minahjärtan0609 skrev 2015-10-03 21:31:43 följande:
    Jag kan tycka att det är en kulturell grej med att känna på magen. Flera kvinnor från andra kulturer (föräldrar) klappar min mage och kommer med råd. Jag kan tycka det är lite charmigt, stör mig inte alls. Sen får jag klappar och kramar varje dag av barn. De vill även känna om det sparkar. Stör mig inte heller. Däremot skulle jag nog tycka det var konstigt om en kollega gjorde det samma. Vet inte vad skillnaden är egentligen..,
    Fast jag kan hålla med dig! Mitt arbete (fsk) ligger i ett mångkulturellt område och en stor del av barnens föräldrar kommer från andra länder, har fått mycket tips och råd och både mammor och pappor pratade om bebisar och graviditet jämt, och de accepterade jag också på ett helt annat sätt. Konstigt
  • mitthemligajag
    amalie79 skrev 2015-10-03 23:01:11 följande:
    Ja och en annan sak jag tänkt på är skillnaden på hur de frågar...

Svenska bekanta säger: " har ni tagit redan på kön?"

De från andra kulturer säger: "är det pojke eller flicka?"

Är det vanligare för dem att man tar reda på vad det är för kön kanske? Eller är det bara i min bekantskapskrets man inte tar reda på? En hel del här verkar ju veta könet. Av mina vänner är det bara en som tagit reda på , hon betalade för 3-D ultraljud.
    Tror att de har mkt att göra med att vi är uppväxta med att kön inte spelar någon roll, och i andra länder är ett eller annat kön lite bättre. Hade en gambiansk familj på jobbet som var otroligt öppna, hon berättade att hon helst ville ha pojkar men en flicka eftersom pojkarna hjälper mer. Fick direkt en klump i magen haha men de är ju deras natur.

Likaså vet jag att många av våra kurdiska föräldrar varit otroligt glada över att först få en pojk och sedan flicka. Vet inte om de har med tradition eller religion att göra?

Jag kan nästan skämmas lite att vi tagit reda på kön, eftersom att de såklart inte spelar någon roll egentligen....
  • mitthemligajag
    Anny123 skrev 2015-10-04 18:03:18 följande:

Hur mycket rörelser känner ni under era "lugnare" dagar? Å hur ofta har ni lugnare dagar?

Full rulle för de mesta, har en lugn stund nu runt 18-21 typ och sen är de fullt ös natt som dag hehe. Inte sparkar hela tiden men jag har moderkakan i bakvägg så minsta rörelse känns!
  • mitthemligajag

Hej! Är mammaledig och rastlös som få, fick en ide och nu undrar jag om de finns något intresse för att köpa dessa? De är gjorda i äkta renskinn och är ca 20 cm (allt enligt regler) :) finns i färgerna brun, naturvit/beige, svart och lila

99 kr st och fri frakt

Med vänlig hälsning,

Camilla :)

Svar på tråden BF Januari 2016 :)