mitthemligajag skrev 2015-09-17 07:22:02 följande:
Ni som inte varit gravida förut och inte tänkt söka grav penning, gör de ändå om ni har möjlighet! Jag gjorde inte de förens vecka 33 förra gången för att jag prompt bestämt mig för att jag skulle må prima och orka! Men när efter vecka 33 blev de för mkt sammandragningar vid lyften, svullnader och dålig sömn för att jag skulle orka med mitt ofta hysteriska stressiga jobb! Hade sån tur att jag fick beviljat i sista sekund och fick gå hem i vecka 35 i alla fall! Men sök oavsett för de var sån otrolig lättnad att jag hade möjligheten! :)
Jag funderar fram och tillbaks. Förväntar mig inte att må prima, tror säkert att det kommer komma fler krämpor...
Men har inget särskilt stressigt jobb under vinter och vet hur jag mår mentalt av att gå hemma längre perioder då jag är en arbetsråtta annars. Ställer jag må dåligt mentalt mot att jobba med lite krämpor så vet jag vad jag väljer. Men du kanske har rätt, man kanske ska söka. Kan man ändra sig isf, om man inte vill ha det?
Tänker på ekonomin med, den tjänar ju på att jag orkar jobba.
Sen har jag ju fått min omplacering, så frågan är om det går igenom.
Gruvar mig redan för att lämna allt det roliga vi gör nu, även om jag såklart gör uppoffringen för vårt barn, och förstår att det kommer bli en ny upplevelse och valde ju en man som vill dela 50-50 med mig.