Inlägg från: amalie79 |Visa alla inlägg
  • amalie79

BF Januari 2016 :)

WiMe06 skrev 2015-09-11 23:43:46 följande:

Håller med om det där med att folk ska känna på magen. Har inga problem med att det är nära vänner som fått ok men gillar inte när människor man knappt känner eller bara är lite bekant med ska känna. Inte arb.kamrater heller, lite obekvämt tycker jag.

Ja särskilt som det inte känns någonting utanpå ännu liksom heller :) inte för mig iaf. Ja lite obekvämt är det, man tycker andra kvinnor bör kunna förstå att man frågar först , att inte alla är okej med att man bara tar.
  • amalie79

Jag har förresten också nästa besök i början av oktober. Är då i v 25 tror jag. Hade ett i v20 efter semestern men då var det mest samtal,inga prover eller så, hon ville väl bara kolla, eftersom hon inte sett mig på 10 veckor under sommaren.

• amalie79
    Seven Costanza skrev 2015-09-12 00:51:35 följande:

Sa hon på förra besöket vad som händer på besöket i v 25? För jag går som sagt in v 24 imorgon men kan inte boka läkartid förrän vår sjukförsäkring är klar och det verkar gå segt. De flesta här i USA verkar gå till gynläkare och inte barnmorska men jag vill ju inte behöva betala för det själv så därför jag måste vänta på försäkringen. Jag mår ju jättebra och allt var normalt på RUL så jag känner mig inte i behov av vård för tillfället men hoppas ändå det går snabbt så man inte missar någon viktig undersökning.

I vilka veckor undersökningarna görs här verkar variera stort här beroende på vilken mottagning/läkare man går till så jag har liksom inte fått grepp om vad för typ av undersökningar som är på gång, men hoppas som sagt att de inte tycker att jag är ett UFO när jag kommer dit och inte har varit på något besök sedan v 19 (var på sista BM-besök i Sverige direkt efter mitt RUL). Vill ju inte bli betraktad som att jag inte bryr mig om barnets välbefinnande, för man kan tydligen bli förflyttad till högrisk-kategorin här om man inte går på sina kontroller. Jaja, jag har ju för avsikt att gå så fort som möjligt men du förstår hur jag menar .

Nej hon sa faktiskt inte det...antar att det är prover av olika slag för att kolla värden, är ju inte gjort sedan v 10 för mig. Sedan tror jag väl att de börjar mäta magen då, har läst det någonstans iaf?

Men som sagt, jag har egentligen ingen aning:) någon av er i tråden som har barn kanske kan hjälpa oss? :)
  • amalie79
    WiMe06 skrev 2015-09-12 08:14:25 följande:

Jag har en lapp med alla besök och vad som händer på dem och vid v 25 står det blodtryck, provtagning, mätning av mage och kontroll av hjärtljud. Sen skiljer sig säkert det där från landsting till landsting och land såklart.

Men så bra. Har en lapp med alla besök, men inget specificerat om vad som händer vid dem. Vilket landsting tillhör du? Jag är i vg- regionen.
  • amalie79

Jag har förresten bokat alla mina besök nu ända till januari. Det "sista" den 19e- hoppas jag slipper den! :)

Bm frågade om jag ville ha 8:00 även på slutet då man kan vara extra trött. Sa att jag måste ju ändå ta mig dit så lika bra göra det så är det gjort, oavsett tid, och bättre att alla besök är på samma tid så vet man att man inget missar... Vet ju inte hur länge jag ska jobba heller så lika bra.

• amalie79
    WiMe06 skrev 2015-09-12 10:50:15 följande:

Jag tillhör landstinget i Kalmar.

Vad skönt att ha alla besök bokade så långt fram. Jag har inget mer än det i v25 bokat så det blir väl att vi bokar fler besök då.

Ja skönt, trodde heller inte man fick göra det. Sen kan det ju bli ändring såklart men en grund iaf känns bra!
  • amalie79

[quote=75752298][quote-nick]WiMe06 skrev 2015-09-13 20:17:24 följande:[/quote-nick]Tack får nog bli en tripp rätt snart, har hört att oktober/november är deras värsta månader. Mkt köer och folk.[/quv

Vi bor ju i Göteborg och åker ganska ofta. Brukar ta en eller ett julklappsvängar i oktober och november och hoppas det blir så i år också. Det är mycket folk men ok om man har möjlighet att åka halvdagsturer som vi har.

Sen vet jag att efter jul är det stendött där nere så min förhoppning är att hinna med en liten sväng efter helgerna med för att fixa det sista- kanske funkar för att få igång förlossningen i tid också, vem vet ;)

• amalie79

[quote=75754236][quote-nick]Hame skrev 2015-09-14 10:11:51 följande:[/quote-nick]Det är minst folk på vardagkväll, efter 17-17-30 börja det tunnas ut när alla långväga kunder åker hem. Tisdagar har jag för mig är statistisk allra bäst [/quote

Mm jag håller med!

• amalie79
    Rouge skrev 2015-09-16 22:12:37 följande:

När har ni tänkt gå på mammaledighet och vad jobbar ni med?

Jag jobbar inom fastighet, på ett kommunalt hyresbolag. Jobbar med utemiljö och en del med hyresgästfrågor och sociala projekt. Hoppas kunna jobba fram till juletid ungefär
  • amalie79
    mitthemligajag skrev 2015-09-17 07:22:02 följande:

Ni som inte varit gravida förut och inte tänkt söka grav penning, gör de ändå om ni har möjlighet! Jag gjorde inte de förens vecka 33 förra gången för att jag prompt bestämt mig för att jag skulle må prima och orka! Men när efter vecka 33 blev de för mkt sammandragningar vid lyften, svullnader och dålig sömn för att jag skulle orka med mitt ofta hysteriska stressiga jobb! Hade sån tur att jag fick beviljat i sista sekund och fick gå hem i vecka 35 i alla fall! Men sök oavsett för de var sån otrolig lättnad att jag hade möjligheten! :)

Jag funderar fram och tillbaks. Förväntar mig inte att må prima, tror säkert att det kommer komma fler krämpor...

Men har inget särskilt stressigt jobb under vinter och vet hur jag mår mentalt av att gå hemma längre perioder då jag är en arbetsråtta annars. Ställer jag må dåligt mentalt mot att jobba med lite krämpor så vet jag vad jag väljer. Men du kanske har rätt, man kanske ska söka. Kan man ändra sig isf, om man inte vill ha det?

Tänker på ekonomin med, den tjänar ju på att jag orkar jobba.

Sen har jag ju fått min omplacering, så frågan är om det går igenom.

Gruvar mig redan för att lämna allt det roliga vi gör nu, även om jag såklart gör uppoffringen för vårt barn, och förstår att det kommer bli en ny upplevelse och valde ju en man som vill dela 50-50 med mig.
Svar på tråden BF Januari 2016 :)