Inlägg från: WiMe06 |Visa alla inlägg
  • WiMe06

BF Januari 2016 :)

amalie79 skrev 2016-01-15 16:59:55 följande:
    Ja...försöker se det så. Men nu vill jag ha tillbaks sambon i sängen igen på natten. Känner mig så ensam om allting när jag ligger där på natten utan honom. Dumma förkylning!

Vi ska till BVC måndag o då tänkte jag iaf hälsa på min chef, hon sitter ju vägg i vägg med BVC

sen blir jag ju ensam fr.o.m. veckan därpå och ser inte alls fram emot det.. Har kollat upp detta med B öppen förskola och tydligen finns det babyöppet pp torsdagar. Känns ju som att det är ett bra ställe när alla är under ett år. när skulle man kunna tänka sig dit tror ni? Är smittorna mindre när det bara är smått där????
    Vi håller på besöken ett tag till här hemma.
    Sen om det känns okej så har jag som mål att försöka hälsa på på nästa P-möte som jobbet har om 4 veckor. Då har hon hunnit växa till sig lite till och jag vill faktiskt helst inte ta med henne in på boendet jag jobbar. Dementa tanter och farbröder som vill klappa och titta känns inte aktuellt för mig!! Inget emot dem jag tagit hand om men ja, det känns inte rätt.
  • WiMe06
    Förstaförsökaren26 skrev 2016-01-15 19:10:32 följande:
    Det tycker jag låter jätte klokt! Kan tycka att man har rätt å få vara i sin bebisbubbla ett tag. Sen är det ju svårt å isolera sig jätte länge när man har syskon som sagt som har skola å förskola osv.
    Jo, det är klart. Vi har ju fått ta med henne till skolan nu när grabbarna började igår. Men sen kunde mannen vara ledig idag så då behövde jag inte ta med henne när jag lämnade och hämtade. Skönt med en mjukstart med skolan, nästa vecka känns det som det drar igång mer ordentligt med skolor och sådär.
  • WiMe06
    qatteriin skrev 2016-01-15 19:12:07 följande:
    Uuuuuuuuuuhhhhhhhhhh

...

...

...

Nä det kom inget.
    Attans också. Bebis får väl värma upp lite till då da!
  • WiMe06
    qatteriin skrev 2016-01-15 19:39:03 följande:
    Haha jaa, typiskt!

Usch jag blir orolig för sonen, han har klagat på ont i magen från och till i några dagar, det är så svårt när man inte vet vad det är och vilken sorts smärta det är... Har varit ok hela dagen idag tills frampå eftermiddagen och nu på kvällen var det riktigt illa, men inte tryckömt. Han är ju superförkyld och jag vet att det gärna sätter sig på magen men det är sååå svårt... Vi får nog ta honom till jourvårdcentralen om det inte är bra i morgon.
    Usch då, stackars liten. Så jobbigt när man inte vet och kan hjälpa som man vill. Det gör ni rätt i att ta honom till jouren om det inte blir bättre. Hoppas han kryar på sig snabbt nu så han är frisk och kry när lillasyster kommer.
  • WiMe06
    amalie79 skrev 2016-01-15 19:44:26 följande:
    Jo jag har blivit inbjuden till apt med honom också, tänkte också ta slutet februari.

Nej av samma anledning som jag inte vill gå till lokala torget ännu. Fick höra att jättemånga frågar efter oss och hur det har gått och så, och alla kommer vilja titta på honom och klicka med tungan och beundra honom. Jag har ju jobbat där i tio år och alla mina hyresgäster känner mig:) Vilket är kul men jag är inte redo än...
    Har inte blivit inbjuden till mötet men jag hoppas chefen godkänner det ändå, ska ringa henne ngn dag tänkte jag.

Nej, jag förstår dig fullt ut, det blir lite för mkt ännu, jag tror inte jag kommer känna mig redo alls att ta med henne in på jobbet, isåfall direkt bakdörren in i P-rummet.
  • WiMe06
    mirakelspektakel skrev 2016-01-15 20:00:26 följande:

Wime: Grattis till att blivit utskrivna! Hur mkt hade hon gått upp i vikt sen sist? 

Elma: Stort grattis! Skönt att allt har gått bra!!

Qatteriin: Grattis till 10 000, nu är det fritt fram för bebis! :D

Jag har 2 veckor kvar till BF. Är redan så less, så jag kan inte föreställa mig hur ni som passerat BF känner, men jag misstänker starkt att jag kommer få reda på det om 2 veckor. Lillutt ligger högt i magen fortfarande och allt tyder på att hon inte har några större planer på att komma ut förtidigt. Jag är sjukt trött hela tiden, men fasar för nätterna då allt gör ont, höfterna värker, magen värker, ljumskarna värker och ryggen. Jag har gått upp 9 kg sen inskrivningen, men då hade jag ett par kilo för mkt innan jag blev gravid, sen kräktes jag så mkt de första månaderna att jag gick ner 7 kg och efter det så har jag verkligen kämpat för att gå upp i vikt. Trodde aldrig jag skulle få höra av någon att ät vad fasen du vill bara du går upp i vikt...

Tack känns jätteskönt. Hon hade gått upp 50gr sedan i onsdags. Så det var bra

Jobbigt med smärtan om nätterna. Kan inte föreställa mig hur du har det. Alla mina sympatier till dig <3
  • WiMe06
    qatteriin skrev 2016-01-16 00:20:28 följande:

Nu är vi på väg in till sjukhuset, men inte för bebis utan för sonen... Han vaknade med ont i magen som inte ville ge sig och på inrådan från 1177 åker vi in. Stackars lilla plutt, vi har inte varit på sjukhuset med honom sen han var ett par månader och vi var rädda för rs... kom jag på nu... bäst bebis stannar inne ett tag till.

Hua. Stackars stackars! Hoppas hoppas han blir bättre snabbt lilla gubben <3
  • WiMe06
    mirakelspektakel skrev 2016-01-15 23:26:09 följande:
    Tack sötnos, men det är väl mördan värt när hon väl tittar ut... :)

Skönt att hon fått till amningen iaf! Kommer ni fortsätta ge ersättning?
    Ja, det tror jag absolut att du tycker

Inte att vi måste ge henne ersättning, men hon har stunder som hon inte blir riktigt nöjd så då har jag fått rekommendationen att ge henne ersättning istället. Så vi har hemma men hoppas att hon ska få igång produktionen lite till så hon blir nöjd
  • WiMe06
    qatteriin skrev 2016-01-16 01:16:10 följande:
    WiMe06 skrev 2016-01-16 01:04:27 följande:

Hua. Stackars stackars! Hoppas hoppas han blir bättre snabbt lilla gubben <3

Tack! Såklart kräktes han precis innan vi hunnit fram till sjukhuset så hela han blev blöt och kall... Men eftersom han haft ont i magen i flera dagar utan att kräkas eller vara dålig i magen så tyckte de vi kunde komma in ändå om vi ville. Nu väntar vi på doktorn, får se hur många timmar det tar... Känns bra att de har en barnakut i den här stan iaf. Lilla vännen ligger på britsen men kan ju inte sova för magen gör för ont. Om man ändå kunde ta bort allt det onda...
    Åh, man vill så gärna kunna hjälpa sina små när dem har ont, hoppas ni får hjälp snabbt så stackarn inte behöver ligga på den där kalla britsen hela natten. Åh ni behöver ju också få lite sömn trots att axel är sjuk.
  • WiMe06
    mitthemligajag skrev 2016-01-16 02:21:34 följande:

Grattis till bebisar ( om e kommit fler, hinner inte läsa igenom allt) och lycka till ni som har de bästa i livet kvar! Här hemma är de så sjukt mycket bebis bubbla. Jag är heeelt såld på min lille kille och ligger och stirrar i timmar. Kom aldrig in i den här världen med dottern då hon redan från start skrek konstant hela kvällarna och nätter hehe så detta är ljuvligt! En som helst sover hela nätterna om han får, vilket han inte får då han var " för tung för tiden" med sina 4580 gram 5 dgr innan bf. Vi måste hålla koll så Han inte förlorar vikt men han har redan vänt och börjat gå upp igen nu när amningen rullar på! Äntligen får jag känna på hur det är att hamna i bebis bubblan och jag är sååå lycklig!

Vad härligt det låter som du beskriver det skönt att amningen kommit igång och att lill-killen vänt åt rätt håll med vikten. Grattis igen! <3
Svar på tråden BF Januari 2016 :)