Inlägg från: WiMe06 |Visa alla inlägg
  • WiMe06

BF Januari 2016 :)

minahjärtan0609 skrev 2016-01-18 19:39:01 följande:
    Skulle du kunna ge ersättning var 3-4:e timme och låta henne amma mellan målen kanske?

Jag har introducerat nappen på allvar idag och det funkar bra. Känns skönt att inte själv vara nappen när jag vet att hon precis ätit sig mätt.
    Börjar bli nervös för natten. Det börjar ta på krafterna att inte få sova. Idag har hon haft mycket mer vakentid än tidigare dagar så kanske vill hon sova mer i natt.., önsketänk :)
    Har just fått bevisat för mig ikväll att jag är en tröstnapp för min dotter trots att hon inte behöver det. Hon hade precis ammat men var fortfarande vansinnig, ville inte ha napp och att gunga på axeln var inte heller bra, hon sökte bara efter bröstet. Då kom pappa och tog över och hon tystnade med en gång, gjorde i ordning en flaska ersättning och hon tryckte i sig hela 60 ml, alldeles proppmätt. Maken sa till mig att testa att lägga ifrån mig henne för jag kan inte sitta med henne jämt. La henne i nästet och det gick en stund, sen tittade hon rakt på mig och började direkt gnälla och söka tutte. Maken vände henne mot sig och hon tystnade direkt. Kanske bara en slump men det känns lite komiskt.

Vad skönt att nappen verkar funka för er, hoppas den kan göra det inatt med så du får nån sömn
  • WiMe06
    qatteriin skrev 2016-01-18 19:35:12 följande:
    Ja nu är det en hel del förvärkar - eller om det är värkar, fan vet, en del är jäkligt obehagliga iaf och alvedon är ju strunt samma. Ska ta ett bad sen så hoppas jag att det lugnar sig så jag kan sova inatt, är så jäkla trött. Men bebisen gillar inte förvärkarna för oj vilken fart det blir! En lugn natt och sen att det kör igång på riktigt i morgon bitti, det vore fint.

Haha ja så jäkla tekniska, kan inte fatta det! Mina föräldrar är ändå väldigt high tech, men vad gäller såna spel så är golfspel på datorn nog det vildaste de provat!

Om amning/flaskning; jag tror inte det blir problem vid amningstillfällena om du pumpar och ger på flaska, jag tror det stabiliserar sig utifrån den efterfrågan som finns, så gör det som känns smidigast tycker jag!
    Åh, då håller vi tummarna att det snart är igång, hoppas du hinner få lite sömn innan det drar igång ordentligt

Man undrar ju nästan hur barnen kommer vara senare i livet. Haha, en annan kommer inte ha en chans.

Mmm, jag får ta denna veckan att känna efter och se om det blir bättre. Vill ju kunna titta på och hålla min dotter utan att hon ska vilja tutta på mig hela tiden, men just nu kan jag inte det och det i kombination med amningsnappen känns som det kommer ta död på amningen.
  • WiMe06
    amalie79 skrev 2016-01-18 19:56:03 följande:

Idag har det varit en riktigt bra dag, vi var på BVC och så hälsade vi på mitt jobb när inte alla var inne ( min chef o min kollega som ska resa bort en tid träffade Arvid)

Sen tog vi oss faktiskt till Lindex och polarn för Arvid behöver ytterkläder. Windfleece overallen jag köpte på Tradera räcker knappt ens nu, de skulle enligt min syster vara stora i storlek men nja. Så nu har han en blå i stl 56 istället- vilket han aldrig skulle fått om det inte i goodie bagen från BB legat en rabatt kupong på 25% ;)

Mamman skulle köpa amnings- bh men mamman är feltillverkad. För bred över ryggen, även om jag inte är tjock, så får beställa fler av de jag har i resår istället!

Nu ska Arvid och jag ha Seinfeld och amningsmaraton i sängen. Skickade iväg sambon att spela tennis så.

Det låter som ni haft en toppendag, så härligt!

Mysigt att hälsa på chefen med.

Längtar till jag kan ta med min lille sötnöt till köpcentret här, skulle behöva köpa lite kläder till henne + att jag har ett helt presentkort på hm jag skulle vilja shoppa lite för.
    Har hittat så bra set på hm med body, byxa och mössa på hm som lilla W börjar växa i. Tyvärr är dem slut på nätet annars hade jag beställt där.
  • WiMe06
    idape skrev 2016-01-18 23:04:53 följande:

Var hos bm idag och bebisen hade inte växt mer på 2 v! Är nu i v 40! Är det fler som haft så? Man blir ju orolig.

Jag gick på tul under den här graviditeten och på första tulet hade bebis växt dåligt. På andra tulet hade bebis växt till sig rätt bra men på tredje tulet i v 37 hade bebis inte växt någonting nästan på 3 veckor, dem satte igång förlossningen för mig.

Låter dem dig gå längre om bebisen slutat växa? Eller vad säger dem om det?
  • WiMe06
    mirakelspektakel skrev 2016-01-18 23:21:18 följande:
    Grattis till befordringen, du är inte längre bara mjölkko, utan även tröstnapp! :p
    Bra att din man tog över kommandot, förhoppningsvis så får ni alla sova en stund nu. Är det stor skillnad på olika nappmärken? Finns det märken som är extra små? Är det möjligen så att för tidigt födda små barn mer sällan tar napp? Min brorsdotter vägrade oxå napp nämligen.  
    Haha, tack

Det finns ju lite mindre storlekar men dem är ju rätt stora ändå, vet inga speciella sådär, fick en liten från mam när vi var på Neo men jag tycker den är lika stor i sugdelen som dem som man fått i babyboxarna, det är typ bara skölden som är mindre. Vi använder den
    och sen esska happy mini. Det är dem minsta jag hittat i butik. Vet att vår mellersta grabb hade napp från Nuk och jag tyckte dem var bra då. Kanske skulle köpa hem ngn sån och testa. Vet inte om det har att göra med att hon är mindre, när vi åker vagn eller bil funkar nappen bra dem ggr vi behövt då.
  • WiMe06
    qatteriin skrev 2016-01-19 00:58:47 följande:

Rally-Sally kom ut 23:09, 23:00 klev vi ur pappas bil utanför förlossningen. Jag hann knappt upp i förlossningssängen, sen kom två krystvärkar och så var hon ute! Herregud! Värken innan gick vattnet, rakt i brallorna. Två små stygn fick jag, needless to say så hann vi inte få upp förlossningsbrev eller nåt men jösses alltså vilken upplevelse! Och vilken enorm skillnad från förra gången! Nu har lillan tuttat i en halv evighet och vi har fikat, jag är hög på adrenalin och på upplevelsen. Wohoo!

Suddig bild på hjärtat :

Amen jösses människa, vilken raketförlossning!!

Superstort grattis kära du Nästan bf iallafall

Njut nu av ert lilla gryn. Så fin hon är!!
  • WiMe06
    qatteriin skrev 2016-01-19 02:05:37 följande:

Tack! Ja verkligen i grevens tid, herregud!

Slänger in en bild till bara för det, haha!

Nu sover både man och barn här på förlossningsrummet, jag borde väl försöka göra detsamma men jag är så speedad...

Men söte värld så fin hon är! Bra kämpat! <3
  • WiMe06
    qatteriin skrev 2016-01-19 02:55:29 följande:

Nä jag fattade ingenting, haha, och maken ännu mindre! Chattade med ett par kompisar på fb där vid 21:30, som skällde lite på mig och sa att det var hög tid att ringa barnvakten, så då gjorde jag det. Och vilken tur att jag gjorde det!! Det hade jag verkligen aldrig trott, att det skulle gå så fort och så enkelt. Sista halvtimmen hemma var värkarna rätt jobbiga men ändå hanterbara, inte alls så tuffa som jag upplevde dem förra gången. Ofattbart, kommer nog ta ett tag att smälta faktiskt. Att det gick så jäkla bra också, ingen vidare bristning ens... Ja skillnaden mot första förlossningen blev oerhört mycket större än jag nånsin hade kunnat tänka mig. Vilken grej.

Härligt, låter som du fick en bra upplevelse.
    Tog du nån lustgas eller sådär, det känns som du knappt borde hunnit det? Måste kännas skönt att klara sig så länge hemma om det ändå var hanterbart? Eller var det jobbigt?
    Jäklar, vad avis på din upplevelse
    Hoppas du kan få nån sömn trots att du är alldeles speedad. Åhh, så himla härligt att bebis är hos er nu
  • WiMe06

Efter ersättningen igår sov mitt lilla hjärta i 4 timmar, det var välbehövliga timmar för att sedan äta och tutta på mig nonstop mellan 02-05 ungefär med paus för ett blöjbyte

• WiMe06
    qatteriin skrev 2016-01-19 07:35:54 följande:

Tack allihopa!

Förstaförsökaren26; ja rätt coolt att det blev samma dag! Det hade jag INTE trott igår såhär dags...

WiMe06; nä ingenting hanns med, haha, jag som tillochmed fick ett rum med badkar den här gången! Det blev bara - in genom dörren till avdelningen, bli ledd till ett rum av maken och bm (eftersom jag hade en värk), bm sa "nu ska ju födas barn!". Försökte få av mig kläderna, hann inte få av mig byxorna innan vattnet gick i nästa värk, upp i sängen. Bm undersöker - "fullt öppen, det är bara att krysta!" och jag ba what?! Och sen två krystvärkar som jag knappt hann märka och sen var hon ute! Vila en stund och fascinerad av alltihop och sen var det att trycka ut moderkakan med några krystningar och lite yttre tryck. SEN fick vi köra den där grejen med att säga mitt personnummer och bli inskriven och sånt. Uskan och den andra bm som ska vara med hann in tills moderkakan skulle ut. Jag är verkligen helt chockad! Men på ett bra sätt tack och lov. Värkarna hemma var helt uthärdliga, kanske inte sista kvarten hemma eller i bilfärden hem eller jo det var de ju uppenbarligen, haha. Men innan dess var det liksom bara att andas igenom. Jag fattar inte hur jag kan ha haft sån tur. Jag är nästan avis på mig själv för jag fattar det inte!

Herregud, du är värre än mig nästan på att göra raketförlossningar, hihi. Hur lång tid tog det totalt tror du från första värken?
    Är så glad att du fick en sån fin och bra förlossning. Ska ni stanna länge på bb?
    Åh, vad Axel ska bli glad nu när bebis kommer hem? Hur stor var hon? Vad får hon för namn? *nyfiken i en strut* hihi.

Grattis igen!
Svar på tråden BF Januari 2016 :)