Inlägg från: WiMe06 |Visa alla inlägg
  • WiMe06

BF Januari 2016 :)

idape skrev 2016-01-19 08:09:21 följande:

Tack snälla för era svar! Bm sa att bebisen troligen sjunkit ner bara. Och jag fick en ny tid om 1 v och 2 dagar. Har då gått över bf så jag oroar mig ändå. Kan ju oxå vara så att hon slutat växa liksom. Enligt min mens hade jag bf i går, men på rul blev jag flyttad till 24 jan och det rättar ju dom sig efter. Vilket datum brukar stämma? Det man själv vet eller deras?

Mitt bf skiljde på 3 dagar när jag räknande själv och på deras kub. Blev gravid direkt efter mf så hade ingen första mensdag att utgå ifrån. Så det är nog svårt att säga vilket som brukar stämma.
  • WiMe06
    qatteriin skrev 2016-01-19 09:22:52 följande:
    Jag fattade ju inteatt det var riktiga värkar, hehe, så svårt att säga. Väldigt oregelbundet och inte så starkt från 16-17 kke? Regelbundet från ca 21 när jag kom upp ur badet. Så väldigt fort!

Sally Astrid ska hon heta, efter makens och min respektive farmor. Hon var betydligt mindre än storebror, 3070 g och 49 cm. Lilla bus! Vi är kvar på förlossningen och väntar på läkarkontroll, blir vi godkända så åker vi hem sen. Känns helt ok faktiskt! Ska bli så spännande att se hur Axel reagerar! Mormor har visat bilder, han tyckte det var häftigt och sen ville han ha surfplattan... haha!

Herregud vad den här damen gillar att snutta!
    Så skönt att det inte blev utdraget och att allt gick så bra

Åh så fina namn. En lagom stor liten tjeja
    Hoppas allt går bra på läkarkontrollen så ni får åka hem sen då.

Det blir nog verkligare när han får träffa henne på riktigt. Våra förstod nog inte heller riktigt förrän de faktiskt fick träffa henne och nu är dem på henne jämt, haha.

Det verkar som det är ett riktigt litet snuttgäng som fötts, hihi.
  • WiMe06
    Elma skrev 2016-01-19 09:25:13 följande:
    Men va jobbigt för dig! Inte de 4 timmarnas vila då förstås men resten. O jag som kände mig lite gnällig då min tös höll på en timme inatt, vilket hon inte brukar göra... Jag hör till dem som gärna vill få amningen att fungera men det finns ju gränser. Ta hand om dig!!
    Humöret tryter lite lätt när hon surar och inget är bra och hon bara ska ligga där, känns som brösten aldrig får vila. Men så ser man henne när hon ligger i famnen nu efter ett mål mat och då försvinner allt det man kände på natten

Vad jobbigt med storasyster och närheten, mina bröst var skitömma typ 3 dagar efter hon föddes och sen höll det i sig ett par tre dagar. Hoppas det blir bättre så du kan gosa ordentligt med storasyster med. Jag minns också när jag fick andra barnet, då var första knappt 2 år och det var lite kämpigt innan man liksom hittade rutin på allt. Men när man kommit ur tvåbarnschocken så hängde nr 2 bara med. <3
  • WiMe06
    Mallis87 skrev 2016-01-19 09:37:00 följande:

inatt 1.15 föddes lillebror!

Värkar med 4-7 min mellanrum hela dagen igår, klart hanterbara. Vid 21 ökade de på rejält och barnvakt ringdes in. Var på förlossningen 22.30. Två minuter mellan värkarna, fruktansvärt tryck nedåt. Öppen 4 cm. Vid 24 började jag använda lustgas, kl 1 undersökt - fullt öppen. Då gick vattnet med ett splash, upp i stolen, krysta och sen var plutten ute!

Men åh, jättestort grattis. Vad roligt att det kommit så många bebisar nu.
  • WiMe06

Gör ett nytt försök och se om ni hakar på

FÖDELSELISTA:

himw: BF 3 januari och fick en flicka (Clara) den 13 december då vattnet gick plötsligt :)

WiMe06- BF 17/1. Flicka (Wendela) 2148 gr 43 cm. Född 28/12 efter igångsättning.

• WiMe06
    amalie79 skrev 2016-01-19 09:31:39 följande:

Jag ligger i sängen o gråter för jag känner mig som en dålig mamma som efter denna natten hellre skulle vilja vara ute i snön istället för att ligga kvar i sängen med bebis. Igår var en skitbra dag fram tills min febertopp och Arvids nattpass där, men idag vill jag bara gräva ner mig. Sambon säger jag ska njuta av honom och tycker jag är galen, men det är ju som det är liksom.

Kära vän! Tycker absolut inte du ska känna dig som en dålig mamma! Mitt lilla hjärta har haft en tutt-natt konstant mellan 02-05 och trodde jag skulle bli galen ett tag och jag undrade vad fasen jag gett mig in på egentligen.

Kan inte din sambo ta Arvid en stund så du kan ta en promenad själv om du orkar förstås med tanke på febern. Du gör ett strålande jobb, du fick en traglig start hemma med sjuk sambo men du klarade ut det helt perfekt. Så jag tycker inte du ska känna dig som en dålig mamma! Du är en stark mamma. Kramar <3
  • WiMe06
    amalie79 skrev 2016-01-19 11:04:41 följande:
    Ja han får gärna tutta och jag halvsova men den där frustrationen, när han slår på bröstet och spottar och sen ändå vill ha det, då undrar man ju lite om det är fel på mig. Han måste ju känna hur stressad jag blir.

Vi tänkte gå ut alla tre en stund sen, vi väntar bara på de ska ploga vår gård så vi kan komma framåt :)
    Förstår att den är jobbig den frustrationen. Jag tror att dem märker rätt väl när man blir stressad men i den stunden är det svårt att inte bli det, det är mänskligt, man vill ju sina barn väl och när man inte riktigt når fram så känner man samma frustration som bebis gör. Men det är absolut inte dig det är fel på, min äldsta son var precis så som du beskriver. Men när han gjorde så var det för att han var så uppe i varv och så ivrig att liksom ta bröstet att han istället blev som du beskriver frustrerad för att han inte kom dit.

Skönt att ni kommer ut lite. Jag hade tänkt ta en promenad själv idag medans barnen var i skolan och maken iväg och jobbade en stund, men snön vräker ner här idag så det var bara att glömma.
  • WiMe06
    Elma skrev 2016-01-19 12:39:13 följande:
    Ja att se den belåtna minen när de precis ätit är värt mycket! Just då känns inte sömnbristen, sekunden senare låter jag vara osagt ;)

Några dagar med tokömma bröst ska vi nog fixa ändå utan att alla blir helt förtvivlade här hemma. Jag hade en ovanligt lugn tvååring i knät innan och det gick bra. Vi satt och jämförde nappar och nallar som hon och "bäsigt" (bebis) hade. Riktigt mysigt!
    Vad mysigt, ni får hitta små knep som fungerar för er tills brösten slutat ömma så mkt och ni hittat er väg <3
  • WiMe06
    qatteriin skrev 2016-01-19 17:40:47 följande:

Kollade de flera ggr på er hur livmodern dragit ihop sig? De kollade en gång på mig och då fick jag godkänt, men när jag klämmer på magen så tycker jag att det känns så hårt där inne. Minns inte hur det var med Axel... Jag har svårt att vara upprätt längre stunder och känner mig andfådd efter en stund, men den känslan minns jag från Axel iaf, jag relaterar den till att magmusklerna inte sitter där de ska men jag vet inte... Nån som känner igen sig? Jag ska höra på återbesöket om det håller i sig tänkte jag.

Mig kollade dem flera ggr, men jag var ju iofs kvar längre.
  • WiMe06
    qatteriin skrev 2016-01-19 17:28:00 följande:
    Det gick bra på läkarkontrollen, fast läkaren tyckte han hörde ett knäppande i höften (som jag antar tyder på höftledsluxuation, han sa det inte dock men pratade om skena osv), så han kallade på överläkaren. Som dock inte hörde nåt, tack och lov, men vi får se på återbesöket på torsdag. Vid tidig hemgång gör man alltid en till läkarkontroll och det känns ju bra iaf men hoppas det är lugnt med lederna.

Axel var väl måttligt intresserad, haha, men han tycker hon är söt och ser fram emot att hon ska bli större så han kan leka med henne. Han konstaterade att då kan hon jaga efter honom och han kommer springa snabbare eftersom han är större. Haha!

Nu är det jag som är inne i "får hon i sig nåt?!"-stadiet... Hon snuttar ju mycket men man vet ju inte om det finns nåt att äta!! En kompis son snuttade massor men fick inte i sig nåt och fick så lågt socker att han nästan blev medvetslös, som tur var så var de fortfarande på sjukhuset eftersom hon var snittad... Sånt där skrämmer ju upp en. Men Sally är pigg mellan varven och är med när hon är vaken så jag borde kunna släppa det.
    Oj, hoppas allt ser bra ut på nästa besök. Men vad bra att läkaren bad en extra att kolla upp det.

Haha, vad roliga dem är dem små grynen. Han var kanske mest glad att mamma var hemma igen? Oj, stackarn då blir han besviken som får vänta ännu längre innan hon kan jaga honom

Känner du att produktionen har kommit igång nånting? Annars är det ju säkert det hon jobbar för så länge hon verkar pigg och alert borde det inte vara ngn fara tänker jag. Men förstår att det oroar dig när du haft bekanta som varit med om den situationen.
Svar på tråden BF Januari 2016 :)