Mallis87 skrev 2016-01-29 19:14:03 följande:
Ammar era små typ konstant? Lillebror är 10 dagar och vill helst suga HELA tiden. Vill ammas till sömns och ammas hela natten. Börjar bli slitsamt att knappt sovit på snart två veckor, dessutom med min trotsiga 2 åring som kräver sitt och en sambo som jobbar... Det är tufft! Lillebror äter inte ens effektivt varje gång, utan ligger bara och småsnuttar. Har kört lite med napp och det funkar sådär, ibland går det en stund. Han verkar ha stort sugbehov. Provade att ge ersättning efter en amning, gick 30 min sen ville han ändå ligga vid bröstet, så det är inte hunger iallafall...
Hur mycket gick era små upp första veckan? BVC var här igår på första besöket och han hade gått upp 600g! Vägde 4150g vid födsel, 3840g när vi lämnade bb förra torsdagen, och igår 4250!
Wendela ammade typ konstant 3 första veckorna, men hon skrek mer av hunger, blev inte mätt på mig och vi har inte riktigt fått amningen att fungera så nu kör vi ungefär varannat mål men hon är mkt nöjdare nu sen hon fick ersättning. Ammar bara det högra bröstet sen typ 2 dagar tillbaka, vänster funkar inte riktigt. Har också ett stort sugbehov, så hon har napp ibland.
Wendela har gått upp totalt på 1 månad 832 gr. Hon gick ner som lägst till 2100 gr, men då sondades ju hon från början.