Inlägg från: Förstaförsökaren26 |Visa alla inlägg
  • Förstaförsökaren26

BF Januari 2016 :)

WiMe06 skrev 2016-01-16 22:42:36 följande:
    Förstår att det är jobbigt att lämna dottern. När jag väntade andra barnet så var vår första knappt 2 år och plötsligt gick vattnet i v 35. Inne på förlossningen ville dem behålla mig i en vecka för antibiotikadropp för dem trodde inte att förlossningen skulle starta, men det gjorde den och 2 timmar efter första värken var andra sonen ute men eftersom han föddes 5 veckor för tidigt så fick vi stanna på neo i 1 vecka och det var så sjukt jobbigt när man hade en 2 åring hemma som dessutom blev hastigt lämnad hos farfar så han storgrät när farmor kom hem och inte visste att vi fått åka in. Då gjorde det ont i mammahjärtat.

Men skönt att ni får träffa bebis snart och slippa gå över.
    Åh det måste ha varit hemskt :( längtar tills denna är ute å jag får krama om henne!! Hon själv blev jätte glad över att få hos farmor å farfar för där har dom hund å det gillar hon :)

Kan det vara mjölkmängden eller att hon helt enkelt vill vara nära dig som gör att hon vill snutta igen?
  • Förstaförsökaren26
    qatteriin skrev 2016-01-16 21:32:59 följande:
    Åh spännande! Hoppas du får sova inatt och att det kör igång i morgon sen!!
    Ahh så svårt att somna har några fjuttigt små värkar men inget överdrivet så. Hur är det med sonen nu? Har han kräkts något mer?
  • Förstaförsökaren26
    qatteriin skrev 2016-01-17 05:07:59 följande:
    Hoppas du fått antingen vila eller mer värkar så det händer nåt! Sonen har inte kräkts mer än, ta i trä, sen klockan två igår. Men det är så hemskt att försöka begränsa honom så han bara dricker liiiiite i taget, han är så törstig. Tar förstås hellre den kampen än att han ska kräkas upp allting...

Men men. Här blir ingen mer bf-bebis för mig iaf verkar det som. Tusan, det hade varit så coolt. Men bättre att få ut smittan ur hemmet först.

Nu börjar jag på allvar oroa mig för hur jag ska palla att ta hand om sonen i veckan som kommer, nu när sjukskrivningen är slut. Jag har ju så förbannat ont. Och med den här senaste sjukan känner jag att jag helst inte vill ha honom på förskolan mer innan bebis kommer, jag KAN ju hålla honom hemma nu när jag inte är sjukskriven utan att bry mig om FK, men kroppen kommer ju aldrig klara det... Fast ja, han måste ju ändå vara hemma ett par dagar nu ur smittosynpunkt och maken får ju inte vabba nu så det är ju bara att bita ihop. Jävla fogar.
    Va bra att han inte har kräkts något mer! Hoppas att det håller i sig så. Då är det ju fritt fram för lillasyster på tisdag å titta ut! Nu håller jag tummar å tår att du å karln klarar er!!

Är forrf hemma. Har lyckats sova mellan 1:30-nu så här är det lugnt. Har några fjuttiga värkar men inget intensivt. Vill bara att det ska sätta igång rejält! Kom lite blodblandad flytning förut så jag antar att det är på väg att öppna upp sig iallafall :) ska snart traska iväg till Ica å köpa färskt bröd. Tänker att en liten promenad kan vara bra, kanske?! :)
  • Förstaförsökaren26
    qatteriin skrev 2016-01-17 07:46:50 följande:
    Ja det är säkert bra! :) Skönt att ha fått sova men jag förstår att du vill att det ska sätta igång ordentligt nu! Håller tummarna!
    Fy satan nu gör det bra mkt ondare men inget regelbundet så! Å tror ni inte att karln vaknar upp genomförkyld :( blir så trött! Är garanterat all övertid han fått jobba som resulterat i detta men men
  • Förstaförsökaren26
    WiMe06 skrev 2016-01-17 09:07:04 följande:
    Jag vet inte om det mest är närheten hon vill åt egentligen. Igår åt hon runt 21.30 och sen sov hon i sin säng fram till 01 ungefär och då fick jag väcka henne för att äta. Sen kunde jag lägga tillbaka henne efter det målet i sängen och då sov hon fram till 04, men efter det målet har jag inte lyckats lägga tillbaka henne. Men en riktigt bra natt ändå.
    Skönt att du fått sova lite ifred ändå! Man blir ju helt förstörd av att hela tiden ha bebisen klistrad på sig. Eller jag tyckte att det var jobbigt iallafall! Hoppas att nätterna fortsätter som denna var! :)
  • Förstaförsökaren26
    WiMe06 skrev 2016-01-17 09:25:13 följande:
    Det är ju såå mysigt att ha henne hos sig men jag känner att man behöver få lite ordentlig sömn också, så kan hon sova i sin säng nån del av natten är det bra tycker jag, sen vore det ju ännu bättre om man kunde få ha sin säng ifred för dem stora barnen med, haha!!
    Haha ja men precis! Vi fick våran stora tjej att börja sova i en växasäng för 2v sedan. Sen kom hon ju på att den kan man ju gå ur å sedan gå ur rummet så hon kommer till oss nu å hon utför ett karatepass varje natt hehe
  • Förstaförsökaren26
    amalie79 skrev 2016-01-17 09:24:57 följande:
    Tack... Du är klok du! Jag vet ju att du har helt rätt!

Nu har Arvid sovit själv i 1 1/2 timme och jag legat i soffan medan sambon badat. När jag kämpat i 1 1/2 timme med att få honom att somna om men han bara ville gny och snutta vaknade sambon och tog helt enkelt kommandot, matade i ungen lite tillägg och så somnade han som en sten. Ibland behövs det att någon annan tar tag, jag var helt mosig för det var fjärde gången i natt han vaknade. Han är inte överdrivet ledsen när det händer men vaken ganska länge varje gång.

Förstår precis vad du menar med bonusarna och bråk... Fasar för denna veckan och sedan när sambon inte är hemma före och efter skolan. De vet dock att ska de få vara hemma båda är det självgående som gÄller, jag är inte hemma föräldraledig med dem.

Till råga på allt ringde farfar nu o sa att yngste har kräkts igen. Han kom dit från sin mamma igår för att träna fotboll idag. Han hade varit sjuk i veckan men ok sedan onsdag så vi trodde det var ok.

Sa till sambon att snälla kan de stanna där eller åka toll sin mamma där smittan redan finns. Sambon vill heller inte ha hit dem, han tänkte på Arvid. Jag tror inte Arvid blir magsjuk i första taget- däremot hans mamma som är sydd typ ett par centimeter från rumpen. Tanken på magsjuka där nu gör mig gråtfärdig. Bara hoppas han inte hann smitta sambon på den lilla stunden de sågs igår
    Åh fy nej är de magsjuka så borde ju kanske deras mamma kunna ta dom. Är ju förjäkligt om du åker på magsjuka nu ju :(
  • Förstaförsökaren26
    qatteriin skrev 2016-01-17 09:34:27 följande:
    Du ska se att han frisknar till av en förlossning, som det blev för WiMe06. Ja det är säkert övertiden, så jädra typiskt. Hoppas det blir mer regelbundet snart!
    Jag hoppas det. Han kom upp väldigt Krakig. Har tryckt i honom ingefära å citron! Hur mår sonen nu?
  • Förstaförsökaren26
    qatteriin skrev 2016-01-17 11:08:59 följande:
    Om jag hade kunnat lägga upp filmklipp så hade jag kunnat visa en unge som dansar järnet till "I like to move it" i filmen Madagaskar... Pigg som en mört just nu, hoppas det håller i sig!

Bra med ingefära och citron till karln! Honung är också bra! Jag kan bara tänka på den där reklamen "ni kvinnor snackar om att föda barn..."
    Haha det var det första han sa till mig i morse när han gått upp. På skämt dock. Jag sa de att nu är det bara å man up för ungen ska ut idag eller imorgon! :)

Hehe va gulligt! Skönt att han mår bättre! Nu ska bara du å karln hålla er friska oxå så får bebis komma tycker jag!! :)
  • Förstaförsökaren26
    amalie79 skrev 2016-01-17 11:01:48 följande:
    Nu har mamman tydligen också kräkts så vi hoppas farfar och farmor kan behålla dem
    Ja, det borde dom väl? Har inte mamman någon ny lr så som annars kan ta dom?! Är ju inte optimalt med magsjuka hos er! :/
Svar på tråden BF Januari 2016 :)