Seven Costanza skrev 2016-01-19 02:25:46 följande:
Ja jag har ju ingen uppfattning om hur det ska kännas men har ju hela tiden känt att min smärta inte kan vara normal för om alla hade så ont förstod jag inte varför man frivilligt skulle vilja snittas.
Kan du beskriva hur du känner dig? Har du problem att ta dig upp ur sängen/sitta/skratta/gråta/hosta? Vad får du för smärtlindring? Har du kateter och isåfall hur länge får du behålla den? Klarade du att kissa utan problem när du blev av med katetern förra gången? Får jag fråga vad anledningen är att du gör snitt? Var båda snitten planerade?
Det svider liksom i såret å det är allmänt ömt. Har kunnat sätta mig upp i sängen men har fortf katetern i så jag har inte ställt mig upp än. Katetern tar de imorgon å jag längtar så tills den är borta!! Vid förra snittet togs den bort efter 8tim å jag var på benen snabbt. Hoppas på samma denna gång!
Jag snittades förra gången pga värksvaghet å efter lite drygt 32tim förlossningsarbete så avbröt vi för jag öppnade inte upp mig mer än 6cm å dottern huvud trängde aldrig ner.
Denna gång blev det snitt efter ca 14h förlossningsarbete där allt gick framåt som bara den i början 7cm öppnade jag upp mig å huvudet trängde ner bra men trots starka å intensiva värkar så stannade värkarbetet av så på 5h hände inget. Jag har skrivit en plan med en läkare inför denna förlossning där det stod att sker ingen progressiv ska det avslutas med snitt. Så det fick bli så nu. Är väldigt ledsen över att det fick avslutas så även om allt gick bra då jag peppat så inför en vaginal förlossning å nu lär jag aldrig få uppleva en sådan heller. Men jag har gjort mitt bästa iallafall!!
Vad får du för nägon smärtlindring nu?! Är det i själva såret du har ont lr i magen?