BF Januari 2016 :)
Seven Costanza skrev 2015-10-08 07:43:22 följande:
Ok, vi har inte bil men vi kanske kommer köpa och man behöver ju ändå ett babyskydd om man ska hyra bil eller få skjuts i andras bilar. Bra påpekande! Vad är egentligen en babysitters funktion? Kan bebisen inte lika gärna vara i famnen eller ligga på rygg på en filt? Kanske jättedum fråga

. Vi väntar nog också tills bebisen kommit med att bestämma oss om sele - här blir ju ganska varmt så man kanske bli helt svettig av att ha barnet så nära inpå?
Vi har inte plats för skötbord så vi har bara tänkt köpa plastad frotté på Ikea och byta i vår säng, hoppas det funkar. Har hört att bebisen inte ska använda kudde i början, stämmer det?
Babyskyddet möjliggör så att du kan spänna fast din baby i bilen, så om ni råkar ut för en krock hindrar det din baby att flyga runt i bilen eller i värsta fall flyga ut genom vindrutan. I en kollision har du inte kraft att själv hålla fast babyn i famnen. Babyskydden är sjukt dyra tycker jag, man använder dem ju en kort period och det är svårt att hitta begagnade för en skälig peng, då de flesta som är billiga redan passerat bäst före datumet på 5 år.
Jag har flera vänner som inte har ont om plats som använder sig av antingen denna
www.ikea.com/se/sv/catalog/products/50251798/ direkt på ex golvet eller sängen, eller har de köpt ett ihopfällbart skötbord typ som detta
www.jollyroom.se/produkter/basson-baby-skotbord-ihopfallbart-svart har för mig att ikea hade något liknande tidigare men kan inte hitta det på hemsidan. Men plastad frotté funkar säkert det också.
Vi har köpt ett skötbord som man har på badkaret som man kan fälla upp när man badar
lekmer.se/barn-och-baby/skota-o-halsa/skotbord-o-skotbyraer/tv%C3%A4ttbj%C3%B6rne-classic-sk%C3%B6tbord-till-badkar-vit