Inlägg från: Nettiis |Visa alla inlägg
  • Nettiis

BF Januari 2016 :)

Nu har jag gråtit i nästan två timmar, så fint svenska hjältar är!! Fina medmänniskor det finns!

Idag har jag varit på jobbet och haft lite julavslutning med barnen, fast jag inte jobbat på tre veckor.. Lämnade även in nycklar och larmkort, skönt att inte ha det liggandes hemma.

På vägen hem stannade jag och köpte de sista julklapparna och sedan passade jag på att storhandla, vet inte vart energin kom ifrån men den försvann efter middagen.. Haha..

Inatt behöver jag få sova så väljer att sova på soffan då mannen redan somnat och snarkar så högt att jag tillochmed hör honom genom väggen..

• Nettiis
    qatteriin skrev 2015-12-19 07:21:55 följande:

Bläh. Min man sover ofta på soffan numera för att både han och jag ska få sova - han snarkar som ett helt sågverk och jag puttar då på honom hela natten, så ingen av oss får sova. Skittråkigt och igår sa jag till honom att sova i sängen istället för nu är jag ju sjukskriven och kan vila på dagarna. Mm... visar sig att han inte är det stora problemet längre sen han skaffade nån pryl att ha i näsan. Istället har kattskrället hållt mig vaken mellan 3 och 6! Hon hoppar upp på en hylla ovanför vår säng och sitter där och småjamar. Hela. Jävla. Tiden. :-P Och vi kan inte stänga ute henne från sovrummet för hon hoppar upp och öppnar dörren ändå efter en herrans massa jamande. Jag vet inte hur detta ska gå när bebis kommer!!!

Jag sov på soffan inatt. Men hade en hund som störde mig och väckte mig. Först skulle han ha vatten.. Sedan skulle han ut någon timme senare. Och han ger sig inte heller.. Han går runt och gnäller, hoppar upp och står och stampar på mig, inte kul att ha en 8 kilo tung hund på sig när man sover..
  • Nettiis

Min sambo åkte iväg vid 11 och lämnade mig med orden; "var klar klockan 15 för då kommer jag och hämtar dig. Det räcker med vanliga kläder och lite mascara. Passa på att vila om du kan, vi kommer vara borta ett tag"

Haha, är så nervös och förstår ingenting. Han brukar inte vara den som kommer med idéer och en överraskning som denna kunde jag inte ens tänka mig.. Ska bli kul och se vad han planerat!

• Nettiis
    WiMe06 skrev 2015-12-21 19:18:59 följande:
    Oh, den tanken har inte ens slagit mig ännu med all mat. Hua. Blir illamående bara jag tänker på det nu. Och jag som helst vill lägga mig en stund efter maten som det är nu, jag har skitsvårt för att sitta rakt upp och ner för länge när jag ätit.
    Jag längtar till all mat.. Dock får jag äta lite men ofta! Blir en dag med massa mat och vila, svärmor ska få ta hand om mig lite och skämma bort mig lite..
  • Nettiis
    WiMe06 skrev 2015-12-21 19:54:33 följande:
    Ja, det är väl så man får göra. Småäta helt enkelt, haha. Vad fick du för spännande överraskning?
    Det var en babyshower! Haha eller mer en kärleksshower för det handlade mycket om min och sambons långa resa..

Vi har försökt bli gravida 2,5 år och har 4 missfall i bagaget.. Min bästa vän hade gjort det så fint, massa bilder på sambon och mig genom tiderna och så hade svärmor skrivit ett tal till sin son (han är ända barnet och adopterad från Korea så detta är extra speciellt för dom)

Det var en fin kväll med massa vänner och familj, god fika, massa minnen och tårar.
  • Nettiis
    qatteriin skrev 2015-12-21 21:42:20 följande:
    Åh vilken fin grej, förstår att det måste varit en känslosam dag! Tänk att ni snart har er lilla bebis... Fan vilken helveteskamp det kan vara. Jag är inte en sån där som känner att "allt är värt det i slutänden" men det bleknar lite när man väl får ett barn iaf.
    Ja, vi gick igenom en utredning och jag åt pergotime för att lyckas bli gravida, och bara att se plusset på Stickan var "allt de tunga och jobbiga med alla hormoner är värt det".
  • Nettiis
    Seven Costanza skrev 2015-12-21 22:42:47 följande:
    Och grattis förstås att ni äntligen snart är framme vid mållinjen efter så många års kamp!
    Tack så jätte mycket. Det var mycket känslor igår så idag har jag varit rätt trött.. Skönt att då kunna ligga på soffan och göra ingenting ????

Hoppas ni hittat en bil som ni är nöjda med!
  • Nettiis
    WiMe06 skrev 2015-12-22 19:14:43 följande:

Ursäkta infon, men har fått såna sjuka flytningar så det känns som man kissar på sig varje gång det kommer en. Känns så äckligt. Är det vanligt att man får rikligare flytningar såhär på slutet?

Jag har haft sådana flytningar då och då under hela graviditeten.. Vet dock inte om det är vanligare mot slutet
  • Nettiis

Idag har det varit svaga rörelser i magen, svagare än normalt men ändå känt henne. Ringde till förlossningen och världens bästa Bm lugnade mig och sa att jag fick komma om jag ville men hon var inte orolig med tanke på den infon jag gav.
    Sambon och jag valde att avvakta och jag drack min craving, oboy. Nu har det varit full fart i magen precis som vanligt och tillochmed sambon kunde se och känna. Nu är vi båda lugna.. Jobbigt ibland att ha moderkakan i framkant, då känns inte alla rörelser..

• Nettiis
    himw skrev 2015-12-23 22:52:36 följande:

Tänkte bara passa på att önska alla en riktigt god jul- har varit helt uppe i bebisen och inte läst något i tråden men är det någon mer som fått?

Tror det var en som hade ett snitt inplanerat för ett tag sedan, har dock inte hört hur det gått för dom..
    God jul och njut av bebis!!
Svar på tråden BF Januari 2016 :)