Inlägg från: elinville |Visa alla inlägg
  • elinville

BF Januari 2016 :)

WiMe06 skrev 2016-01-11 04:29:40 följande:

Quatterin och hame - har också hört att den tidiga mätningen oftast stämmer bättre för att bebisar växer så olika senare. Så har man gjort kub hos oss så ändrar dem inte på det datumet vid rul här.

Jag tror det beror på när man gör KUB också för när jag gjorde ett tidigt KUB så sa bm som gjorde kub att du får inget bf-datum idag för du är lite för kort gången för att sätta det... Jag fick mitt bf-datum på ett sent RUL i v20 ist (18/1)
  • elinville

Kämpa på både ni som är på G och ni som har ers guldklimpar i er famn. Allt är inte rosenskimrande i början, jag minns hur besviken jag själv var när jag inte blev himlastormande förälskad i bebisen på en gång. En förlossning är tuff även när allt går som det ska, tillåt er en hel del självlmkan för det blir bättre!

Själv är jag idag 39+0 och har hela dagen haft oregelbundna sd/förvärkar... Hoppas så innerligt att det är på G snart! Hur har ni haft det med slemproppen, ni som fött eller är mitt uppe i värkarbete? Första gången gick min slempropp en vecka innan, andra gången märkte jag vare sig när slempropp eller vatten gick. Hade gärna sett lite slem så man vet att det närmar sig även om det ändå kan dröja...

• elinville
    MeEmmA skrev 2016-01-11 16:08:06 följande:

Min Lillplutt är här :)
    En kille på 51cm, 3630g. Orkar inte skriva så mycket just nu, kommer mer uppdatering när vi har myst och syskonen har vart här.

Grattis!!!
  • elinville
    FrökenBlå skrev 2016-01-11 16:10:44 följande:

Hej! Inatt gick vattnet, extrem splasheffekt!! ;) Bråttom in till sjukhuset efter en nervös väntan på barnvakten. 5 timmar efter vattenavgången föddes vår pojk :D Allt har gått bra trots att det gjorde vansinnigt ont när det gick så fort på slutet. Han vägde 4172 g och var 51 cm lång.

Hinner inte läsa i tråden nu men skickar ett grattis till de som fått sina små och ett kämpa på till er som väntar! :)

Grattis!!

Åh vad avis jag blir på er som fått era, jag längtar nu!!

Hade lite av en skräckupplevelse idag. Haft fullt upp och kom på ikväll att jag inte känt bebisen sen lunch. La mig i soffan och min son la sitt huvud på magen, pratade med bebisen och klappade, något som alltid får igång bebisen men inte ett smack. Blev så klart direkt superorolig. Buffade och puttade men det enda som hände var att det kändes som jag flyttade runt en lealös kropp i magen, inget gensvar alls! Bebis brukar annars vara så lättväckt och lätt att få svar från när man buffar. Provade det mesta, glass, läsk, isvatten mm mm men till sist åkte vi in. Jag var så nervös, rädd och ledsen när de skulle sätta CTG, beredde mig på det värsta men så fort de spänt banden protesterade bebis hejvilt! Herregud unge att skrämmas så!! Låg i CTG i en halvtimme och sen kollades fostervatten och bebis lite snabbt med UL o allt såg bra ut. Vilken lättnad!!
  • elinville
    WiMe06 skrev 2016-01-11 17:46:54 följande:
    Jag tror att min slempropp började lossna lite innan jul för det kom rejält med grönaktigt slem vid toabesöken. Sen tror jag en större del lossnade på juldagen för då kom det en grönaktigt slemklump som var större än en 5-krona. Nu vet jag ju tyvärr inte om det kanske hade startat igång senare då jag blev igångsatt den 28. Men då var jag ju öppen 3 cm så att kroppen var redo tror jag ju iallafall.
    Får se om jag får nåt slemmigt snart då Ska få hinnavepning nästa tisdag hos BM om jag är mogen o jag hoppas så på det!
  • elinville
    minahjärtan0609 skrev 2016-01-11 21:45:08 följande:

En kort uppdatering från förlossningen. En alldeles perfekt flicka föddes kl 19 ikväll. Det blev en intensiv men fin förlossning på ca två timmar från att vi kom in i sal. Lite fika och promenad i korridoren innan det satte fart på allvar. Vi blir kvar över natten och får åka hem i morgon förmiddag.

Grattis!!!
  • elinville
    qatteriin skrev 2016-01-12 11:24:53 följande:
    Hahah ja jag tror det är jämnt skägg mellan de två faktiskt! Fast han undrar mycket om bebisen också och säger hur han tror att bebisen ligger i magen och om bebisen gillar det jag äter... av nån konstig anledning så verkar bebisen ogilla samma mat som han ogillar. Han är störtskön alltså. När han inte är skitjobbig. Haha!
    Hahaha min son tvingar mig tugga morötterna noggrannt så inte bebisen sätter i halsen, bebisen kan ju inte tugga själv nämligen eftersom hen inte har några tänder..!! Haha, dom är roliga de små!
  • elinville
    Förstaförsökaren26 skrev 2016-01-12 12:28:05 följande:

Då har man varit hos BM å bebis ligger fortf högt å rörligt! Fick en ny tid den 28/1 dvs 12dgr efter BF å har inte bebisen kommit då så får jag komma till sjukhuset för bedömning 31/1 å väl där antar jag att ett datum för snitt sätts! Usch vill ha ut denna unge nu!! Vet att det är dagar kvar men nu när jag har peppat mig så arbetat mentalt för å klara en vaginal förlossning så känns det så tråkigt om det inte blir så.

Varför tror du det blir snitt och inte igångsättning?
    Har också bebis högt o rörligt, ska till bm nästa tisdag. Då är jag på bf+1 och kommer få en hinnsvepning om jag är mogen. Hoppas det! Gick över 14 dagar förra gången, men han kom igång i grevens tid av sig själv!
  • elinville
    Förstaförsökaren26 skrev 2016-01-12 17:18:20 följande:
    Jag fick snittas förra gången med dottern så de har sagt att de vill inte sätta igång mig utan antingen så spontanstartar jag själv lr så blir det snitt! Men jag har tid kvar så jag tänker vara optimistisk å tänka att det kommer å starta! :)
    Aha! Då är jag med! Trodde det berodde på att bebisen låg högt och rörlig, men då behöver inte jag fundera på det! Jag håller tummar och tår att du kommer igång själv snart så du slipper snitt!
  • elinville
    WiMe06 skrev 2016-01-12 20:32:49 följande:
    jag förstår att dem fick följa med. Tror inte du behöver oroa dig, det är nog en liten jätte som kommer ut isåfall, hihi
    Själv letar jag kläder för fullt till damen här hemma. Tösen har typ 1 par byxor som inte åker av henne eller ser ut som ett tält på henne. Men varken Lindex, kappahl, hm eller polarn har några plagg i stlk 44. Och till affären kommer man ju inte heller. Sen har hon 3 bodys i stlk 50 som är förstora men dem funkar iallafall. Så varenda amning så typ synar jag Tradera, men sen missar jag ju typ varenda auktion jag lagt i minneslistan ändå. Haha!!

Nej, men tur är väl det att dem har sina personligheter, jag kan kvävas av mina stora grabbar ibland men ack så Goa dem är när dem sätter den sidan till. Vår äldsta är lite lillgammal av sig ibland och då är han så go för att i nästa ögonblick bli ett skrikande hormonmonster som smäller i dörrar och kastar saker. Värre en annans hormoner, haha
    Men polarn har väl plagg i strl 44? Deras eco-kollektion har jag för mig att jag köpte till min systerson av.
Svar på tråden BF Januari 2016 :)