BF Januari 2016 :)
Nu fick jag igen för att det var så smidigt att lämna honom, tog bara timma att ta på kläderna vid hämtningen! Vid ett tillfälle gick jag ut och stängde dörren medans han skrek på andra sidan, verkligen världens bästa mamma :'( Jag fixar liksom inte att böja mig dubbel, sitta på golvet, upp igen, ner igen. Allt samtidigt som jag har på mig världens termoutstyrsel eftersom jag inte orkar krångla med inte bara hans utan även mina kläder. Pedagogerna måste tycka att jag är.väldigt pedagogisk idag..
När har de utevistelse på förskolan? Min dotter som nu är 5 kunde vara överdjävlig vid hämtning (när hon var kring 2-3). Men pedagogerna föreslog att hon kunde hämtas några minuter tidigare, så skulle de se till så att hon fortfarande var ute - och påklädd när jag hämtade. Var gravid när hon var som jobbigast, och jag hade vi ett par tillfällen fått bära hem en halvnaken skrikande unge mitt i vintern...
Nu under hösten har jag några gånger gett upp och cyklat hem med tvååringen utan att hon haft mer än t-shirt och långkalsonger o strumpor på sig. Häpp. finns gränser för vad jag orkar med, och när man har krånglat i en timme för att det är en liten blöt fläck på tjocktröjan, eller att det är fel jacka med till dagis, då ger jag jag upp. Faktiskt.
Det är så mycket lättare att ta de där striderna utan magen...