WiMe06 skrev 2015-12-02 05:59:49 följande:
Det beror nog lite på hur det värkstimulerande fungerar annars är det väl bra att kunna få hjälp att sätta lite fart på arbetet om det skulle ta lång tid.
Mkt utav min rädsla för smärtlindring hör nog till allt som har med nålar och sprutor och sådär att göra. Är så sjukt rädd för sånt så vill verkligen inte. Det blev inte bättre efter första förlossningen heller när en sköterska skulle sätta såndär venkateter på ovansidan av handen. Hon grävde som en galning och drog den ut och in och höll på och sen bytte hon hand och gjorde likadant på andra, hon hittade liksom inte vart hon skulle sätta den, fy farao säger jag bara, hade världens smärta av hf:en och hon gjorde den inte mildare kan jag säga. Men du verkar ha bra förslag till dina där, utom akupunkturen då, haha, lite för många nålar för min del

sterila kvaddlar har jag aldrig ens hört talas om inte Danderyds modellen heller.
haha, jag skulle tro att sterila kvaddlar är något som helt går bort för dig med, man sprutar nämligen in sterilt vatten under huden, där det gör som mest ont och dessa gör så att kroppen frigör massa endorfiner som ger smärtlindring. Ska var lika skönt som att få ett getingstick ungefär men det innebär ju flera stick med nålar. Jag är totalt orädd för nålar, när jag jobbade på veterinärklinik så ville jag typ ta sprutorna på mig själv. Är inte så extreme längre men det gör inget om jag har akupunkturnålar i hela ansiktet :)
Låter sjukt läskigt det som hände din kompis. Förstår att du blir avskräckt, jag har dock vart med på en förlossning där hon fick värkstimulerande och det blev ingen sån påverkan. Jag antar att det är som med allt att vissa får riktigt läskiga biverkningar av det.