BF Januari 2016 :)
------------
Troligtvis kommer vi nog låta barnen välja andra eller tredjenamn och så kommer vi nog välja ett utav min svärmors namn, som för övrigt heter Ingrid, som jag ser flera utav er gillar. Skoj med namn
Varit hos bm nu, vuxit 1 cm sedan sist, så nu mäter magen 29 cm. Den lille ligger långt ner i bäckenet och är ruckbar. Smärtan jag känt neråt och dem hårda sparkarna trodde bm mkt väl kunde bero på att den lille försökt trycka sig neråt.
Som vanligt var den lille inte helt samarbetsvillig när det gällde att lyssna på hjärtat, men bm var nöjd med det hon fick fram, hjärtljuden var uppe på 160 och vände när den lille stretade ifrån, sen gick dem ner och pendlade mellan 140-150.
Bm sa att det var ett gott tecken att hjärtljuden gick upp när bebisen blev stressad och sedan ner igen, det tyder på en frisk bebis sa hon. Mår bebisen dåligt av att bli stressad brukar hjärtljuden gå ner istället. Alla värden såg bra ut också. V 34+0 idag så fr.o.m denna veckan kommer jag mäta blodtryck och urin varje vecka.
Vi som är kvar i tråden... Kan vi inte göra en ny uppdaterad bf lista för nu börjar det verkligen närma sig? Bara att fylla på efterhand tänker jag
Eleonor01: bf 22 jan, andra barnet, flicka
Vår lilla flicka i magen rör sig otroligt mycket och ibland kan det göra väldigt ont.
Jag är i vecka 33 och vi väntar vårt första barn och har precis börjat tvätta hennes kläder, det är mysigt att se dom hänga där så fint på tork!
Vi har funderat mycket på namn Och har nu kommit fram till att Cornelia är det vi gillar bäst, hoppas bara hon ser ut som en liten Cornelia också!
På onsdag ska vi till BB Sophia där vi är listade för infoträff och veckan efter har vi föräldrautbildning. Det händer mycket nu i december, tur är väl set annars kan dagarna hemma på graviditetspenning bli långdragna i väntan på bebis!
Bf lista:
Minahjärtan0609: bf 6 jan, tredje barnet, flicka
Eleonor01: bf 22 jan, andra barnet, flicka
Vad roligt att så många väljer namn med inspiration av släkten. Jag är inne på samma spår. På min pappas sida har alla kvinnor hettat nåt på M i generationer. Så det har jag helt snöat in på. Men där tar det typ stopp. Vi har kommit fram till att vi gillar korta namn och gärna lite mer originellt än Maria. Malva finns uppe på listan, tillsammans med Merida och Mina. Men så svårt det är!!! Jag har en känsla av att hon kommer få heta Lillutt (det hon gått under sedan hon bara var någa veckor) tills skatteverket skickar påminnelse, haha...