BF Januari 2016 :)

Min mage v 33

Mm ligger och segar i sängen och för första gången är bebis uppe och vaken samtidigt med mig på morgonen och trummar på i sidan :) annars brukar den ge sig till känna först runt nio vid frukost på jobbet.
Ska på kurs hela förmiddagen, segt, inne i stan dessutom, så där sugen på det när jag hör regnet utanför! Men men fick iaf sovmorgon vilket vad skönt efter vi var på julbord igår kväll.
Nej man vill ju slippa igångsättning om det går. Vet några som fått det men det har oftast blivit segdragna historier, iblsnd på flera dygn. Samtidigt gillar jag tanken på att veta NÄR det sätts igång. Men det är det nog inte värt.
Tack snälla ni!
Jag fick en deppression vid min förra graviditet och var sjukskriven i tre månader för det. Tack och lov gick det över när förlosdningen var över. Trodde jag klarar mig denna gången och det kanske jag har, ksn vara ren utmanning. Att vara gravid är inte något lyckotillstånd för mig. Längtar så tills det är över och det är det ju snart!
Kan vara därför jag är helt orädd för att föda, smärta är för mig lätthanterligt. Belöningen är enorm!
Oj vad det har skrivits här idag! :)
Först och främst tack för alla fina kommentarer ang min mage.
Jag är oxå inne på att testa EC, eller faktiskt så var det min sambo som först började prata om det. Så det finns en facebook-grupp, måste kika på den. qatteriin vad heter boken på svenska?
Jag har haft den hemskaste natten hittills under hela graviditeten, har haft värk i magen, jag tror inte att det är sammandragningar, tror att lillan borrar sig neråt bara, men ont gör det. Jag kan inte ligga varken på rygg eller på vänster sida då gör det för ont. Har knappt kunnat sova och har vaknat pga smärtan. Lillfröken har dessutom haft hicka i natt och legat och sparkat mig under revbenen. AJ! Jag hade nog klarat det hyfsat om det inte vore så att äldsta bonusen skulle in och väcka oss konstant från kl 7 på morgonen (har sjukt svårt att somna om). Jag hade spränghuvudvärk och var arg som ett bi när jag kröp upp ur sängen runt 10. Ställde in planerna jag hade för dagen och umgicks istället med min sambo yngsta bonusen och hans kompis - de två var helt skogstokiga, och jag var lika trevlig och pedagogisk som en häxa! Fy för sömnbrist...
Känns som jag ska sprängas snart! Vecka 35 magen :)
Jag var trött i ryggen och ljumskarna i eftermiddags, har varit ett par dagar med mycket gå och stress, värmde vetekudden och la mig i sängen en stund. La kudden ner mot ljumsken efter att ha haft den på ryggen, resultatet blev en mycket ilsken sparkande bebis, trummade för fullt i sidan. Tror hen tyckte det blev för varmt om huvudet eller nåt :D
Apropå gos och mys så kröp vi ner i sängen för att kramas lite, o mer (iaf min tanke, ha ha) tog två minuter och nu sover han så gott, kramande en kudde. Japp, det var jag som var gravid ja. Typ. Eller inte??