Inlägg från: mirakelspektakel |Visa alla inlägg
  • mirakelspektakel

BF Januari 2016 :)

amalie79 skrev 2015-12-11 11:32:34 följande:
    Det är bara bullshit. Visst ska man ha rätt till hjälp. Sök och tjata om du orkar, man ska inte stå ut bara för att man är gravid. Man har rätt till sjukgymnast och hjälp ändå! Här kan man söka sjukgymnast själv, kollade på det men mitt onda försvann ju. Nästan två månader är väl ganska många veckor tycker jag!

Träffar inte mina bonusars mamma längre, kan inte se henne utan att känna mig arg. Utan att gå in på detaljer så känns det som om hon stal ett halvår av vårt liv, hela första halvan av min graviditet gick åt till att lägga energi på vårdnadstvisten. Som jag ändå inte kunde påverka, trots att det handlade lika mycket om min framtid. Det är bestämt i rätten att all kontakt sker via veckovisa mail, det funkar jättebra för dem båda och därmed finns allt i skrift inför ev framtida konflikter.

Men vi bor rätt nära och ibland springer man på dem, och då låtsas man att det är en främmande person typ.
    Jag gör samma här, jag låtsas som om hon inte existerar.

Vårdnadstvisten tog 1,5 år här och gick parallellt med att hon fick kontaktförbud och rättegångar för en hel del andra tråkigheter (pågått i nästan 3 år). Det är först senaste året allt har lugnat ner sig (det vill säga kontakförbudet är borta och vi har inga väntande rättegångar). Så länge hon håller sig på sin kant så går det bra, men det har som sagt inte vart hennes starkaste sida, och rör hon mitt barn så vet jag ärligt talat inte vad jag kommer ta mig till...
  • mirakelspektakel
    qatteriin skrev 2015-12-11 11:59:07 följande:
    Min bm har inte pratat om nåt angående min värk heller förutom när jag tagit upp det, men jag har ringt sjukgymnasten själv. Det kan ju vara lite väntetid nu för all del mtp jul och nyår.
    ok, ska ring min gamla sjukgymnast då... funkar foglossningsbälte för dig?
  • mirakelspektakel
    MeEmmA skrev 2015-12-11 12:53:57 följande:

Ska köra ca 30mil snart och mannen stannar hemma och bygger över helgen, blir intressant att se hur det går... Blir lika långt hem sen. Jag som blir lite andfådd efter 30minuters körning :)
    Och med mina tidigare förlossningar som har gått väldigt snabb så hoppas jag verkligen inte att nått sätter igång i helgen, för att då hinner inte han dit. Men jag tar för givet att bebis stannar kvar till bf :)

ojdå, massa pauser för dig! tufft av dig att du ger dig iväg, hoppas verkligen att du får bra väglag dit du ska!
  • mirakelspektakel
    kindofnothing skrev 2015-12-11 17:59:50 följande:
    Min bm konstaterade bara att det lät som foglossning. Jag ringde sjukgymnast själv på eget initiativ o hon gav mig sedan tens o bälte även om det bara hjälper lite. Bm blev förvånad när jag sa att jag varit hos sjukgymnast, då hade jag haft ont i 6 veckor o lessnat på det. Hon kom inte ens ihåg att jag nämnt smärtan!
    Jag vet inte om jag ska skratta eller gråta åt det du berättar. Men det verkar helt klart att BM inte har något med sjukgymnaster att göra. Låter ju så där att bältet är så oeffektivt. Har ringt sjukgymnasten men inte fått tag på honom så jag får ta nya tag på måndag.
  • mirakelspektakel
    CarolinaH skrev 2015-12-11 17:39:42 följande:

Den här dagen får gärna vara slut snart. Bebisen har haft hicka hela dagen. Vilket av någon anledning gjort att jag mått konstant illa. Känns som om jag ska spy vilken sekund som helst. Åkte dessutom på feber efter lunch. Legat däckad hela dagen och kroppen bara värker. Fick akut riva fram hela möblemanget i vår stora "klädkammare" i går kväll med eftersom det trillat ner en kristallvas som gick i tusentals bitar. Då nu är det ett enormt kaos där. Och saker som står i hela lägenheten. Maken jobbar hela helgen och kommer hem tidigast onsdag kväll vid 21. Laddar för en helg få alla tre tjejerna har tävlingar på olika orter. Så det ska fixad matsäck till samtliga. Dessutom är jag tränare för yngsta tjejen med så det blir en heldag i hallen för mig i morgon. Och söndag, ja då är det julspel och avslutningar. Önskar i bland att man kunde dela på sig.

Kände bara att jag behövde få gnälla av mig lite. Blev bara två timmars sömn i natt.
    Nu ska jag knöla in mig i vår lilla bil och bege mig till matbutiken. Och äntligen hämta ut mitt paket från jollyrooms black fridayrea. Det blev en åkpåse.
    Fick en jättefin Bozz med fårskinn i av en vännina. Men den är på tok för lång i vår liggdel till vagnen. Men hittade en dunsäck i mini modell på rean. Och en superfin trämobil med fiske vi ska ha över skötbordet(bänken) i badrummet.

Tror det får bli en tidig kväll. Ska lägga mig i sängen och drömma om ett stort hus ( bor något trångt. 5pers + liten hund i en 3:a på 80kvm )och hoppas jag slipper alla skumma drömmar om vår hund Ludde som får valpar genom ägg köpta på Ica.

Tur att ni finns ibland.

Oj! du kämpar verkligen! Tänk på att låta dina äldre barn avlasta dig så du inte hamnar på förlossningen igen, då kan du inte göra något av det du planerat. Tonåringarna kan väl göra matsäck till samtliga i familjen? Eller köp såna där färdiga piroger eller panpizza.

Kom du och din man iväg på infoträffen på sophia? Hur var den?

Vilken fin trämobil! Vi har också en bozz i fårskinn, den stora varianten (newbie som jag är så tänkte jag ju inte att det fanns olika storlekar) , jag har testat den går att få ner i liggdelen, men det blir inte vackert, haha... tittar lite på minipåsar men tror att jag kanske ska hejda mig lite.... det kanske blir jättevarmt i feb, mars och april...
  • mirakelspektakel
    WiMe06 skrev 2015-12-11 18:26:34 följande:

Jag har världens konstigaste och vidrigaste fundering som jag dragits med ganska länge men vet inte riktigt vart jag ska våga vända mig med den så nu vänder jag mig till er här inne. Ni får verkligen ursäkta frågan och är ni känsliga för bajsfrågor så undvik att läs vidare.

Jag har under ganska många veckor haft väldigt konstig avföring, den är liksom som slemmig och ofta i samband med att jag är trög i magen. Är det ngn mer som varit med om liknande eller hört ngn annan som varit det. Kan inte hitta information nånstans om det, allt man får fram handlar bara om cancer. Kan inte minnas att jag haft så tidigare graviditeter och aldrig innan jag blev gravid denna ggn, så jag tror ju själv det har med graviditeten att göra.

Du är ursäktad. Tänker att samtliga här endast kommer prata om bajs inom 2 månader så det är bra att du vänjer in oss :D

Har tyvärr ingen råd att ge. Fasen vad jag har klagat på mkt under denna graviditet, men mitt bajs har faktiskt förblivit som innan.
  • mirakelspektakel
    WiMe06 skrev 2015-12-11 19:44:08 följande:

Tack för svar, har troligtvis med att man är lite trög i magen då att göra. Ja, att man aldrig kan lära sig att man inte ska googla.

Testa iskall jätte kall saft (50%saft 50% vatten) och massa is. Typ en halv liter. Drick snabbt. Det ska få igång henne, annars ring förlossningen. Lycka till
  • mirakelspektakel
    WiMe06 skrev 2015-12-11 20:23:15 följande:
    Ska man känna resultat direkt? Drack fem glas vatten för en stund sedan men tycker inte det händer så mkt mer än att jag mådde illa istället och nu ligger och huttrar på soffan. Känner henne lite lite och när jag känner henne gör det mer ont, känns som svepande rörelser liksom.
    Detta var ju det BM sa på förlossningskursen. Man skulle känna det relativt direkt. Kallt och sött är tydligen det som ska få igång dem. Men har du redan druckit massa vatten så tycker jag som Ellinor att det är bättre att ringa och rådfråga förlossningen.

Hoppas att allt har gått bra och att du nu sitter och myser i soffan framför en film.
  • mirakelspektakel
    WiMe06 skrev 2015-12-11 23:19:52 följande:

Tack snälla alla för all omtanke.

Kom just hem från förlossningen, har gjort ctg, ultraljud, tagit blodtryck, temp och urinprov, allt såg bra ut. Den lille ungen där inne rör på sig och hjärtljuden var bra men dem hade svårt att hitta dem först för hennes hjärtljud ligger precis vid min puls, så det tog nog en timme iallafall innan ctg var klart.
    Men jag kände fortfarande ingenting när jag kom in.

Efter ultraljudet så bar det precis som att trycka på en knapp och värsta skidbacken dök upp på magen. Nu ligger jag i sängen och tösen är igång igen. Men jävla unge till å skrämmas.

Fick jättebra bemötande så skulle jag känna likadant igen ska jag ringa igen å jag får komma in och göra nya tester.
    Men skönt att allt var bra, man blir ju livrädd.
    Förvärkar titt som tätt nu med.

Åh vad skönt att hon är igång och att allt såg bra ut.
    Jag hade vart livrädd! Bra att du åkte in. 
  • mirakelspektakel
    kindofnothing skrev 2015-12-11 22:22:01 följande:
    Näe tyvärr fick jag byta BM efter v 15 o är inte nöjd! Jag vet å andra sidan inte hur de hade varit utan bälte men tror det hjälper lite/en del. Men finns bättre hjälp mot de bakre fogarna om jag förstått det rätt. Hoppas han svarar på måndag :)
    Tråkigt att du inte är nöjd med din BM, jag är supernöjd med min för övrigt. Misstänker bara att hon inte kan göra så mkt, jag är ju redan 100% sjukskriven och kommer fortsätta vara det fram till BF eller så länge de kan sjukskriva mig, verkar som det är 2 veckor innan BF som är max de kan sjukskriva en till. Misstänker att det är för att man inte ska "tjäna" på att vara sjukskriven, då de flesta slutar sina jobb någon vecka innan BF? 
Svar på tråden BF Januari 2016 :)