Inlägg från: Linnea1986 |Visa alla inlägg
  • Linnea1986

BF Januari 2016 :)

cocospaj skrev 2015-05-01 16:23:58 följande:

Hoppar in här, plussade idag på BIM -1 :) Enligt appen jag har är BF 6 januari, lite olika var man kollar. Hoppas såklart att allt går som det ska fram tills dess. Har hypotyreos så blir att ringa barnmorskan direkt på måndag. :)

Välkommen hit :) jag har oxå hypotyreos. Ska till bm på måndag för hälsosamtal o prata om sjukdomen oxå :)
  • Linnea1986
    cocospaj skrev 2015-05-01 17:17:38 följande:

Okej :) Äter du bara levaxin? 
    Jag äter liothyronin också. Kommer nog dock få bråka en del under graviditeten med läkaren där. De brukar vilja ta bort lio och inte vilja att man ligger så pressat i tsh. Men mår inte jag bra, mår säkerligen inte barnet heller bra. Så min vanliga läkare kommer skriva ut lio/ levaxin till mig. Är väldigt nördig gällande mina sjukdomar haha

Jag äter bara levaxin, har en dos på 200 mikrogram om dagen. Sist ja kollade blodprovet var det ett av värdena som inte låg bra så måste kolla värdena snart igen
  • Linnea1986

Skrev ju förut att ja inte hade så mkt gravtecken kvar men ångrar mig nu. Har fått halsbränna, mer ont i brösten och sånt illamående :/ men jag är glad ändå :)

• Linnea1986
    isali skrev 2015-05-01 23:10:20 följande:

Plussade för en timme sen, så jag måste hoppa in här. Haha, känns dock konstigt. Tror inte på det dock än Tyst

Grattis :) när har du bf?
  • Linnea1986
    isali skrev 2015-05-01 23:52:52 följande:
    Tack! Känns helt jäkla konstigt! Första barnet för oss båda! 26 är jag, han är 27! :)

Enligt familjeliv så är det 10 januari, och enligt gravidkalendern så blir det 8 januari :) själv då?
    Bf den 3/1 :) längtar som bara den :) idag fyller ja år o ska till svärmor på mat o bli grattad. Hade man varit längre gången så hade vi sagt till svärmor att vi väntar barn :)
  • Linnea1986
    isali skrev 2015-05-02 08:55:06 följande:
    Vad kul! Åh? Det känner jag är det mest spännande :) att berätta för päronen och svärföräldrar. Så kul! Min mamma har tjatat om barnbarn i några år nu ;)

Hur länge väntar ni alla innan ni berättar för respektive familj? :)
    Jag berättade för min mamma om en dröm j hade för lite sen, dom hade gett min bror en del av mina saker, tex gunghästen ja hade när ja va liten o då sa mamma att vill vi ha användning för den är det dags att sätta fart. Om hon bara visste vi hade gjort de men inte plussat ännu :)
  • Linnea1986

Idag vaknade jag med ett sånt illamående att jag fick väcka mannen så han fick gå upp o göra frukost åt mig :) mår fortfarande illa men inte lika mkt!

• Linnea1986
    Grus grus skrev 2015-05-02 10:45:53 följande:
    Tänk att man kan bli så "glad" för illamående! smile1.gif
    online you can be anything you want. Strange why so many choose to be stupid.
    Ja de e sjukt vad glad man blir :)
  • Linnea1986
    tvåsmåunderverk skrev 2015-05-03 09:25:23 följande:

Någon annan som fått yrsel? Blir jätte yr i mellan åt!

Jag kände lite igår när jag låg i sängen o kollade tv, inget roligt :/
  • Linnea1986
    Grus grus skrev 2015-05-03 13:45:20 följande:

Har skapat en tråd på fb för oss, som för tillfället är sluten, men blir hemlig sen när alla som vill vara med, lagts till. Finns inget i rubriken eller beskrivningen som avslöjar vad det är för grupp. Här på fl kan man ju avslöjas om det finns många bekanta som känner till ens nick.
    Gruppen heter Janu
    www.facebook.com/groups/1592591414363909/

online you can be anything you want. Strange why so many choose to be stupid.
    Har skickat förfrågan :)
  • Linnea1986
    Kixpix skrev 2015-05-06 19:39:27 följande:

Jag plussade svagt på BIM -7 och gjorde ett nytt idag där det visar ett starkt plus.

Någon som känner ett tryck i underlivet? Precis som om när mensen kommer och skiten släpper. Är det för att livmodern ska börja växa? Fruktansvärt ont i ryggen med molvärk, yr, trött och illamående. Blä!

Har ett tryck i underlivet, känns som jag ska spricka sönder de gör så ont ibland :(
  • Linnea1986
    Kixpix skrev 2015-05-06 19:57:23 följande:
    Jag vaknade inatt av detta! Antagligen är det säkert för att kroppen måste ställa om sig, men sjukt obehagligt.
    Känns som om mina blygläppar spricker när det gör så ont :/
  • Linnea1986
    Syllin skrev 2015-05-06 20:25:05 följande:

Idag ringde jag mödravårdscentralen och berättade att jag var gravid, det kändes stort på något sätt!! smile1.gif

Om en och en halv vecka ska jag dit på hälsosamtal!!

Det är lite mer på riktigt nu smile2.gif

Jag var i måndags, nu vill ja bara tiden ska gå så ja får göra UL :)
  • Linnea1986
    Syllin skrev 2015-05-06 20:33:04 följande:
    Vad tog dem upp på samtalet? Var det något att ha?

Jag har bokat tidigt UL på privatklinik samma dag som jag går in i vecka 11. Längtar!!
    Dom tog upp maten, lite om vikten, prata lite om allt möjligt oxå :)
Svar på tråden BF Januari 2016 :)