Inlägg från: elinville |Visa alla inlägg
  • elinville

BF Januari 2016 :)

WiMe06 skrev 2016-01-12 22:31:46 följande:
    Alla butikerna jag nämnde ska ha stlk 44, men ingenting i deras webbshoppar. Pop hade några få bara men inga fina alls :-/
    Aha! Typiskt! Då fyller se säkert inte på förrän vårkläderna!
  • elinville
    amalie79 skrev 2016-01-13 18:44:22 följande:

Idag är känslorna verkligen all over the place. Amningshormonerna rusar nu när mjölken runnit till och jag gråter värre än Arvid, för han gråter knappt alls än, bara äter och sover.

Gick en promenad med honom och stannade säkert fem gånger för att kolla så att han hade det bra, inte var för kall och inte för varm, osv. Nu har jag suttit och ammat och grinar ömsom för att det gör ont i baken, ömsom för att jag längtar efter att få ligga lite jämte sambon och smekas och kramas med honom men han är sjuk och håller sig borta från oss. Gick på toa förut och grinade för hur jag ser ut därnere och undrade när den kommer bli hyfsat normal igen. Men borde väl snarare se det som ett friskhetstecken att jag tänker tanken att jag längtar tills jag kan vara intim igen- för det gör jag faktiskt. Det var ju liksom typ sex tisdag, förlossningsstart onsdag.

Och så denna rädsla att någon ska komma och ta honom ifrån mig, att det ska vara ett skämt, stt jag ska tappa honom i golvet eller lägga mig på honom. Min mamma frågade förut om han ligger i sin säng något- ja sambon la honom en stund där igår för att vi höll på med maten, men skämtar du, inte kan jag låta honom ligga där ensam - fånigt, han sov hur gott som helst. Idag skulle jag sova när han sov för han vaknar ju i natt sen men det är skitsvårt för jag vill ju bara ligga och glo pp honom.

Snälla säg att lite av detta lättar snart. Vet knappt var jag ska göra av allt jag känner stundtals :)

Låter som den berömda tredagarsbluesen? Hur gammal är den lille nu?
    Med mina två andra har jag fått sån nedstämdhet ungefär på dag 3 efter förlossning och den dagen har varit värst - tårarna har skvalat och jag har undrat vad jag gett mig in på egentligen samtidigt som kärleken var stor. De andra dagarna lugnade det ner sig något men var gång jag ammade sköljdes jag över av någonslags hopplöshetskänsla av hormonerna vid amning ett par veckor därefter.

Denna länk beskriver bra hur det var för mig, även vissa av kommentarerna!

Meeen... Det blir bättre! <3
  • elinville
    amalie79 skrev 2016-01-13 20:08:48 följande:
    Han är en vecka imorgon. Men det var först i morse som jag kände att mjölken runnit till ordentligt. Så hormonerna är väl på topp idag :) Vaknade med blöt bh och han fick mjölk i ögonen när han skulle ta tag :)
    Ja, det är de säkert då juh! Hormoner är jobbigt, men då är det förhoppningsvis värst idag. Håller tummarna för att du mår bättre redan imorgon! ( och för att bebis ska slippa mjölk i ögat, haha)
  • elinville
    Eleonor01 skrev 2016-01-15 04:04:07 följande:

Inte ett inlägg på snart fem timmar!!! Så kan vi ju inte ha det *fniss* ;))

7 dagar kvar å knappt ens några sammandragningar å definitivt inga förvärkar! Kommer nog förbli en smällkaramell.... Suck!!!

Hur många är vi kvar nu som inte fått litet ännu???

Jag är kvar!!
    BF på måndag. Vaknade imorse med svaga förvärkar MEN med inslag av svaaaag mensvärk. Somnade om och förvärkarna försvann men har kvar en svag mensvärk och kan ju inte låt bli att hoppas...

En annan grej, har vansinnigt vattniga flytningar nu nattetid. Vaknat de senaste morgnarna med att trosorna var genomblöta, trott det varit vatten men sen kommer ingenting mer under hela dagen! Var dessutom inne igår för planerat UL för koll av fostervatten (det tog slut förra grav så de ville ha koll) och allt såg bra ut, massor av vatten så det är inte det.
  • elinville

Min tur o gnälla lite...ligger och kan inte sova för jag grubblar så... Jag har en MYCKET...hrm...speciell svärmor som alltid ska stå i centrum och som överhuvudtaget inte kan känna av andras signaler i sociala sammanhang. Jag är beräknad till 18/1 (månd) och svärmor fyller år 25/1, BF+7, och nu är jag så fruktansvärt orolig att bebis ska komma på hennes födelsedag!! Jag vet att det låter så löjligt, men vi/bebisen skulle få höra det vaaaaarje år och hon skulle ta över hela showen från bebisens födelsedag varje år. Just nu känner jag att jag hellre går över 3 veckor än föder på hennes födelsedag! Det har liksom satt sig på huvudet på mig! Så löjligt för viktigast är ju att bebisen mår bra o allt det där men kan inte sluta oroa mig... Bebisen kommer säkert komma den dagen bara för att det är den ENDA dagen jag ABSOLUT inte vill att bebis ska komma på.... :(

• elinville
    Lisasmor skrev 2016-01-15 20:20:44 följande:

Jättestort grattis till alla ni som fått era bebisar! <3

Jag är på BF+13 idag och inga tecken på att bebis vill komma ut. Imorgon blir jag igångsatt. Har varit peppad på förlossningen fram tills nu ikväll, jag vill bara gråta över allt! Jag ångrar att vi skaffade ett barn till, jag vill inte åka till sjukhuset och vara borta flera dygn från dottern, det känns som att kommer förstöra hennes liv med en lillebror...! Jag är rädd för att igångsättningen inte ska fungera, jag är rädd för att den SKA fungera, jag är orolig för att behöva göra ett till KS samtidigt som jag känner att "nu skiter jag i det här och ber om ett KS direkt". Massa känslor alltså, minst sagt...

Håller tummarna för att alla ni som väntar får träffa era småttingar snart!

Ååh förstår din kluvenhet! Jag ska hålla både tummar och tår för att din upplevelse av förlossning blir bra! Lycka till!!
  • elinville
    amalie79 skrev 2016-01-16 11:59:54 följande:

Blä fick ett bryt nu på morgonen och bara grät. Sambon måste iväg direkt från sängen och skjutsa bonus och farfar någonstans. Sen skulle bonus komma med hit en stund för att träffa Arvid vilket jag inte alls känner för idag för han kommer för veckan på måndag. Vill bara gå i underkläder tills dess och bebis har haft två griniga dagar då han bara vill äta. Och nästa vecka måste sambon iväg på träningar varje kväll utom tisdag och jag vill ju bara ha honom här med oss, särskilt nu när han mår bättre och kan hjälpa till igen.

Jag vet ju att bonusarna kommer på måndag. Jag känner mig bara inte redo. Jag vet det kommer bli tjafs när Arvid vaknar på natten och det kommer bli irritation för de ska upp till skolan osv.

Och jag är inte redo för att dela med mig av honom riktigt än. Sambon kommer vilja att de ska hålla honom och vilja fotografera dem alla tillsammans och det måste han ju få göra. Även om jag är superhormonell och grinar :)

Igår la jag faktiskt honom ifrån mig i hans säng en stund och åt middag och kollade på tv. Kändes skönt men lite jobbigt samtidigt.

Annars så är det bråk inombords mellan känslan av rastlöshet som börjar krypa på mig av att gå hemma och känslan av att jag borde vilja vara hemma för att Arvid är viktigast nu. Jag älskar honom, det gör jag, men jag får andnöd vid tanken på att vara hemma i sju månader till. Jag vill verkligen ändra mig och tycka det är underbart för jag vill vara en bra mamma.

Nej usch, får rycka upp mig. Ska nog gå ut en stund sen!

Den rastlösheten har jag också känt med min två andra barn... Jag löste det med att pumpa och ge mig iväg på småsaker ensam så ofta jag kunde. Vi introducerade flaskan tidigt även om jag även ammade. Jag är en person som alltid haft ett stort behov av att vara ensam, och att ha en bebis som var beroende av mig 24/7 var jättejobbigt (särskilt som "alla andra" tyckte det var det mysigaste i världen). Började jobba extra då och då, en dag här och en dag där. Vet ni, min man är också en jättebra förälder och jag tycker inte man ska ha dåligt samvete för att man lämnar över tjll den andre föräldern ivland. Tror det är typiskt mammor att få dåligt samvete för att man inte tycker det är supermysigt/superroligt heeela tiden med en bebis. Jag älskar min barn över allt annat, men det gör deras pappa också. Denna gången ska jag skriva min D-uppsats, startar på månd, och min man kommer vara hemma minst en dag i veckan så han kan ha hand om bebis och så finns jag till hands som amma den dagen typ. Tror det kommer bli skit bra, det bästa av alla världar: mysa med bebis, intellektuell stimulans och möjlighet till samvaro med andra vuxna samt egentid tidigt för bebis o pappa
  • elinville
    idape skrev 2016-01-18 23:04:53 följande:

Var hos bm idag och bebisen hade inte växt mer på 2 v! Är nu i v 40! Är det fler som haft så? Man blir ju orolig.

Kan vara att bebisen sjunkit ner mer, då ökar inte sf-måttet även om bebis fortsätter växa...

Nu har jag då officiellt gått över tiden och är inne på bf+1... BM imorgon o så ska då få hinnsvepning! Har inte fått det med de två andra , hoppas det ger resultat!

Grattis till alla nyförlösta, och lycka till till er som är mitt upp i det :)
  • elinville
    qatteriin skrev 2016-01-19 00:58:47 följande:

Rally-Sally kom ut 23:09, 23:00 klev vi ur pappas bil utanför förlossningen. Jag hann knappt upp i förlossningssängen, sen kom två krystvärkar och så var hon ute! Herregud! Värken innan gick vattnet, rakt i brallorna. Två små stygn fick jag, needless to say så hann vi inte få upp förlossningsbrev eller nåt men jösses alltså vilken upplevelse! Och vilken enorm skillnad från förra gången! Nu har lillan tuttat i en halv evighet och vi har fikat, jag är hög på adrenalin och på upplevelsen. Wohoo!

Suddig bild på hjärtat :

Wow!! Så häftigt, blir så avis!! Grattis!! :)

Här är det sömnlöst, utan ngn som helst anledning... Suck! ;)
Svar på tråden BF Januari 2016 :)