Inlägg från: elinville |Visa alla inlägg
  • elinville

BF Januari 2016 :)

BF+1, har varit hos BM och fått hinnsvepning. Tappen fortfarande bakåtlutad men var mjuk och det gick att få in ett finger och svepa runt. Ny tid bokad till om en vecka om inget hänt och ny hinnsvepning då. Mår superbra så känner inte att det gör så mkt att gå två veckor till, men vill verkligen inte bli igångsatt!! Så hoppas dessa hinnsvepningar gör något, om inte annat så att jag åtminstone är så pass mogen att om det blir en igångsättning i v 42+0 så kan de spräcka hinnorna istället för värkstimulerande dropp - det är jag rädd för!
    Efter hinnsvepning idag gick jag och handlade och promenerade hem med två fulla kassar - känner ingenting!

• elinville
    idaeglund skrev 2016-01-19 13:08:28 följande:

Blir tokig här hemma! BF+3 idag,  vill så gärna ha ut lillasyster nu. Har försökt med allt utom hinnsvepning. Gör barnmorskorna ens det innan 41+0? Storasyster föddes ju på BF.

Den här veckan innan helgen bara måste MÅSTE hon komma. Vi har löst så bra med barnvakt den här veckan. På torsdag kväll kommer mina föräldrar upp oavsett om bebisen har kommit eller inte och stannar tom söndag, just för att kunna vara barnvakter då min syster reser bort på tors. De har 4h bilresa hem sen, så håller alla fingrar och tår att de hinner träffa bebisen.

Akupressur sätter igång förvärkarna, men sen händer inget mer :( Slemproppen har gått pö om pö sen förra veckan, så det borde ju vara dags snart?! Eller?!

Är det några kvar här inne som har gått över tiden och fortfarande väntar?

BF+1 idag och fick hinnsvepning imorse. Inte hänt så mkt av det...än iaf. Tycker personligen inte det är så jobbigt med övertiden även om jag längtar. Ställt in mig på +14 från början eftersom förra var det :) känns skönt för vi har en plan också, hinnsvepning idag, hinnsvepning om en vecka o sen igångsättning 41+0 - så slutet är ju nära oavsett :)
  • elinville
    idape skrev 2016-01-20 13:40:54 följande:

Bf + 2 idag förresten. Har glesa värkar nu. Hon kom efter min mens och inte rul. Och i morgon fyller jag 35!! Vilken present jag kommer få. He he

Ååh vilken superpresent!! Hur går det? Är bebisen kommen? :)
  • elinville
    Eleonor01 skrev 2016-01-20 22:14:15 följande:

Hälsningar från oss <3 två timmar på förlossningen sen blev det en raket. Latensfasen hemma därför det bs lite oregelbundet. Vs öppen 3 cm när jag kom in kl 17 å hon föddes 18.58 :)

Grattis!! :) Bra jobbat!!
  • elinville

Wohoo! Nu börjar det hända NÅT iaf även om det kan dröja länge till. Hade svag mensvärk i ryggen imorse som försvann innan lunch, men nu börjar slemproppen släppa och det känns mer i ryggen. Fick jubhinnsvepning för 2 dagar sedan så liiite nytta kanske den gjorde ändå :) BF +3 idag, kanske slipper gå till BF+14 då iaf ;) Med dottern släppte slemproppen 6 dagar innan hon är född.

• elinville
    idaeglund skrev 2016-01-21 12:35:37 följande:

Jag måste fråga er som fött nu, Hade ni vattenliknande flytningar som luktade sperma typ? Läste att fostervatten kan lukta så, men det har bara kommit små små blöta fläckar en gång om dagen sen i förrgår. Inte kan det vara fostervatten?! Eller? Ska ringa min barnmorska, men det är lite pinsamt att beskriva lukten ;)

Blir tokig här hemma! Trodde verkligen det skulle sätta igång idag, hade värkar imorse och mer av slemproppen lossnade med lite blod i sig. Har ett starkt tryck nedtill, men inget händer. Antar att det är på G, men vill ha ut ungen imorgon senast!! BF+5 idag. Tippade redan för 3 månader sen att hon skulle komma ut idag den 21a, haha, men nu vill jag inte mer!!

Har städat huset och nu lagt mig att vila, försöker göra lite akupressur på mig själv. Vad mer kan jag göra??

Jag har också haft tunna flytningar sista dagarna, löste någonstans att flytningarna kan bli så i slutet när livmodertappen börjar riktas framåt istället för bakåt.
  • elinville
    Ninin skrev 2016-01-22 17:05:41 följande:

Igår var det äntligen min tur! Pinvärkar från 9 på förmiddagen, jobbigare framåt kl 16, kom in 17.30, vattnet gick med ett splash kl 18.45 och 19.09 kom en liten kille på 3405g och 53 cm!

Han har mest bara ätit, bajsat och sovit sedan dess.

Än har väl inte verkligheten kommit ikapp riktigt men hittills känns det helt underbart att kunna andas, böja mig, ligga på rygg, äta... Sova har jag däremot inte lyckats med, alldeles för mycket adrenalin och fascination över det nya lilla livet för att kunna slappna av!

Grattis!! :)

Här var det mensvärk o slempropp igår, mensvärken ökade framåt natten o höll mig vaken. Tog alvedon, somnade o imorse var det som vanligt! Argh! Fast slemproppen fortsätter komma så nåt händer väl iaf...
  • elinville

Shit vilken förlossningshelg det verkar vara, grattis o lycka till allihop!! :)))
    Själv börjar jag ge upp, ingenting händer trots mensvärk o slempropp i tisdags... Inväntar bm-besök på tisdag så hoppas på mer tur där efter sen. Vill INTE föda imorgon, svärmors födelsedag... ;) BF+5 idag...

• elinville
    mitthemligajag skrev 2016-01-24 11:43:48 följande:
    Åhhh är lite små avis på att du har all bb tid kvar haha, känns lite små jobbigt all den tiden är över och att jag förmodligen aldrig kommer få uppleva de igen!!
    Haha tack, så kan man ju tänka ;)
    Jag mår bra, så har inget o klaga på - men längtar ju massor och är avis på er som får snusa bebis :) Men samtidigt lär detta vara sista gången för mig med, så bara att passa på att suga läääänge på karamellen :D
  • elinville

V 41+0 idag och precis hemkommen från BM.
    Gjorde ju hinnsvepning för en vecka sen, då bakåtriktad tapp, visserligen mjuk men endast öppen för fingerblomma.
    Idag, mer framåtriktad tapp, mkt mjuk och öppen 2-3 cm!! Det händer saker! :)))
    Oavsett, max en vecka tills jag har bebis hos mig!! <3 :)

• elinville
    SeSe skrev 2016-01-26 09:52:06 följande:
    Jag är också kvar. Fick hinnsvepning av Bm igår och det satte fart, fick värkar som visserligen avtog när jag lade mig men har börjat nu igen på morgonen, 10 min emellan nu men gör inte jätteont. Resterna av slemproppen gick nu på morgonen med lite rosa strimmor i. Vill gärna undvika att få idag på dotterns födelsedag, men inatt får det gärna sätta fart. Annars igångsättning på söndag. Snart får jag också snusa bebisdoft.
    Underbart!! Hoppas det drar igång för dig på riktigt inatt så! Spännande :))
  • elinville

Vattnet gick för en timme sen, liten har bajsat i vattnet så nu är vi på förlossningen o blir kvar. Inga värkar än så länge. Är skitnervös!! De andra två har startat med värkar, och jag hade ju velat göra det mesta av värkarbetet hemma... Aja, Nu kör vi! ;)

• elinville

27/1 kl 7:43 föddes så vår Vidar <3

Vattnet gick 26/1 kl 23:00, preciiiis när vi skulle gå o lägga oss. Hade då fått hinnsvepning på morgonen o var då 2 cm öppen men med 2 cm lång tapp. Bebisen hade bajsat i vattnet och eftersom han fortfarande lågt högt o rörligt hos BM på morgonen skulle v in direkt och vi fick inte åka hem igen.

På förlossningen blev vi kvar och eftersom bebisen trots vattenavgång ff låg högt och rörligt fick jag bara ligga i sängen och inte alls vara uppe och röra mig. Kl 01 kom värkarna igång som visade sig var heeeemska pinvärkar. Dom kom ofta, varade länge och var hemska att hantera enbart liggandes men gjorde inte ett skit vare sig för att trycka ner bebis eller öppna mig. Till sist efter jag i panik skrikit att det här kommer aaaldrig att gå, jag döööör var han ca kl 05 så pass ruckbar att jag fick upp o röra mig, men då var jag ff bara öppen 2 cm och med 2 cm lång tapp - precis som på morgonen! Nu började dock värkarna ta ordentligt så jag kunde börja med lustgas, och på 1-2 värkar var jag öppen 7 cm och fick krystvärkar och plötligt var det dags att krysta. Fick krysta länge för huvudet låg diagonalt. Blev lite "bråttom" för hjärtljuden gick ner vi varje krystvärk. Huvudet åkte ner vid varje värk men flög upp igen så fort jag slutade krysta. De började bli prat om sugklocka men till sist kom huvudet över sista kanten o nästa värk var han ute!! Från 2 cm till ute på ca 1 timme o 45 min! Två små stygn var allt som behövdes och både jag och Vidar mår jättebra! :))
    Helt klart min värsta förlossning av mina tre, tur det var sista ;))

Svar på tråden BF Januari 2016 :)