amalie79 skrev 2016-01-15 17:47:46 följande:
Ok, har inte hört något sådant här. Blir nog svårt rent praktiskt att låta bli allt sådant i tre månader när sambon jobbar heltid o vi har sammanlagt Tre barn att rodda runt med. Däremot så kommer man ju självklart anpassa sig efter tider, det möjligheten har man ju som dagledig. Känns ju som en himla skillnad på Ica maxi en måndag förmiddag klockan nio jämfört med fredag eftermiddag klockan 17 liksom.
Känns som att jag skulle våga mig iväg till babyöppet tidigare än vanliga öppna förskolan, just bebisar är ju inte på varandra i samma utsträckning. Vet folk som gått med ganska små barn på det. Men stora öppna förskolan vi hör till tror jag inte jag kommer gå på alls. Där är enorma mängder folk, mammor med massa barn, och ett jäkla liv.
Ja, man måste ju göra efter egna förutsättningar och sin egen magkänsla ???? och om ni inte fått några direktiv så avråder det väl inte det hos er.
När mitt andra barn föddes fick vi de direktiven redan på bb sen även hos bb hemvård o bvc. (Född i dec) ska bli spännande att se om det säger samma nu när trean kommer (om den behagar komma nångång????)
Och som du säger- är man hemma kan man ju välja tid att handla när det inte är fullt ????
Och som du säger m fler barn i familjen kan det ju vara lite knepigt att inte vara i stora folkmassor på 3 månader.. Som sagt så får man gå efter egna förutsättningar magkänsla och sunt förnuft ????
Eftersom vår 2:a har cystisk fibros och därmed inte ska utsättas för förkylningar m.m så kommer ju denna att "haka på" i det tankesättet så vi kommer vara noga med att inga förkylda kommer hit o inte heller utsätta oss för onödiga smittor via affärer eller så.. Men det är ju vårat val ???? ska ändå bli intressant att se om vi får samma rekommendation som sist från BB eller om det är ändrat! ????