Inlägg från: Hame |Visa alla inlägg
  • Hame

BF Januari 2016 :)

Bf+12 idag, detta börjar bli löjligt.. Efter vår kläddust i fredags på dagis trodde jag det var sista gången med gravidkroppen. Imorgon blir det på det igen! Nu vet jag iaf att det blir max två lämningar och två hämtningar, sedan igångsättning.

• Hame
    Ninin skrev 2016-01-10 09:02:39 följande:

Pust.. Jag är glad att förskolan äntligen öppnar imorgon, men det kan vara många klädduster kvar.

Ja sammanlagt är jag jätteglad att han kan vara där! Jag gör inte så många knop och det tycker han såklart är tråkigt.
  • Hame

Min mage, bf+12 :) Mer gravid än så här kan men nästan inte bli!
  • Hame
    mitthemligajag skrev 2016-01-10 13:33:04 följande:

Liten uppdatering, har fortfarande värkar på 5-7 mins mellanrum. Tur som f a n att man glömmer bort hur de känns mellan förlossningarna haha, ändå är dom än så länge behagliga. Ligger hemma i sängen och svär, nu är dottern bortlämnad till farmor, fy fasen om de här bara är pinvärkar då blir jag tokig! Men de gör ändå så pass ont att jag måste andas mig igenom och glömmer att andas om jag inte får hjälp, lite blod har de kommit också!

Heja heja! Håller tummarna och är avundsjuk :)
  • Hame
    mitthemligajag skrev 2016-01-10 17:00:47 följande:

Hej hå kära damer! Nu ligger man på förlossningen hög på lustgas hehe, åkte in strax efter 16! 7 cm öppen och de var inget vatten som gått men otroligt buktande hinnor så snart så spricker dom nog av sig självt! :)

Heja dig! Snart har du din bebis hos dig ?
  • Hame
    Hame skrev 2016-01-10 17:22:46 följande:

Heja dig! Snart har du din bebis hos dig ?

Det där skulle vara tummen upp och inte ett frågetecken :)
  • Hame

Fördelar med att gå aslänge över tiden:

- Det blev januari och med god marginal till nyår

- Hela julen är utstädad

- All tvätt är tvättad och vikt

- På tisdag kommer vår städhjälp och vi och bebisen kommer att komma hem till ett nystädat hus

• Hame
    MeEmmA skrev 2016-01-10 19:08:02 följande:

Haha, skönt med en positiv inställning :)

Städhjälp låter som rena lyxen just nu!!!

Haha, jag försöker förtvivlat se något positiv i detta ;)

Städhjälp var livräddning för oss som heltidsarbetande småbarnsföräldrar! Nu när vi vant oss vid det tänker jag absolut inte säga upp det under föräldraledigheten, det enda "problemet" är att hitta någonstans att vara under tiden.
  • Hame
    Förstaförsökaren26 skrev 2016-01-10 19:29:51 följande:

Ni alla som fått era andra barn innan eller på BF har ni ställt in er på att det blir lika nu? Kan nästan tänka mig att det måste vara mer frustrerande nästan än för oss som gick över! Jag är ju som sagt heeeelt inställd på övertid å rejält då första var de. Men hur tänker ni andra?!

Jag gick över nio dagar sist och tänkta att då blir det väl något mellan bf och bf+9. Tji fick jag!
  • Hame

Det där med olika datum på RUL och kub spökar lite för mig också. Jag fick 3/1 enligt kub och skulle isf vara bf+6, men där jag bor går de efter RUL och då blev jag flyttad till 29/12 och är alltså "officiellt" bf+12. Datumet ifrån kub stämmer bättre enligt hur jag själv räknade och sista mens, men och andra sidan har jag gjort två ultraljud till efter RUL där de sa att 29/12 verkade stämma.

På onsdag när jag har tid gör igångsättning är jag isf bf+15 eller bf+9..

Svar på tråden BF Januari 2016 :)