BF Januari 2016 :)
Min första son kom 7 dagar tidigt. Har inte gått över tiden med nån av mina. Intressant att hela 70 % går över tiden med första barnet.
Min första son kom 7 dagar tidigt. Har inte gått över tiden med nån av mina. Intressant att hela 70 % går över tiden med första barnet.
Jag har också BF i januari. Plussade för en vecka sen på BIM. Vågade knappt hoppas eftersom det var första månaden vi körde utan skydd. Tänkte att det inte kan gå så enkelt med två barn. Men nu är det i alla fall ett litet syskon på gång.
Har ni andra hört av er till mvc än? Jag har avvaktat lite. Så här tidigt är det bara ett hälsosamtal de erbjuder och jag varken röker eller dricker och vet ju sen förra graviditeten vad jag ska tänka på. Så tänkte man kunde vänta till inskrivning istället i v. 9-11.
Jag går in i vecka 7 på torsdag. Längtar tills vecka 6 är över då just den veckan är den jag fruktat mest när det gäller missfall. Nu borde bebis hjärta ha börjat slå
Finns det någon mer diabetiker här i tråden?
Jag går in i vecka 7 på torsdag. Längtar tills vecka 6 är över då just den veckan är den jag fruktat mest när det gäller missfall. Nu borde bebis hjärta ha börjat slå
Finns det någon mer diabetiker här i tråden?
Jag kom äntligen fram till BM idag och fick tid på fredag nästa vecka
. Dock vet jag inte om jag ska boka ett privat ultraljud på en ultraljudsklinik (kostar ca 1000kr) eller via en gynekolog. BM frågade mig om jag hade en gynekolog för isåfall kunde jag vända mig dit för ultraljud men det har jag ju inte så då vet jag inte hur det funkar?! Känner att jag har ju inga symptom alls knappt så jag vill gärna veta att barnet lever.
Sedan vill jag gärna göra fosterdiagnostik också men det verkar svårare att få till även om man går privat. Det är ju bara fostervattensprov och moderkaksprov som ger säkra svar men det verkar man bara kunna få om man har förhöjd risk på KUB (som kostar 1500 kr här eftersom jag är under 33). Så man kan ju bli en av dem som får ett skadat barn i alla fall - någon är ju den där 1 på x i sannolikhetsberäkningarna och jag är så rädd att det ska vara just jag och arg att man inte själv ska få bestämma vilka tester man vill ta trots att man betalar
.
Bara jag som mår galet bra? har inga symptom alls ännu utom att mensen är sen och 3 +.
Vill känna något mer snart så de känns lite mer verkligt ????
Hallå allihop
Hur mår ni?
Jag mår bra. Har molvärk till o från. Lite stick i brösten o luktsinnet är exceptionellt bra. Fogarna bråkar lite. Tur man är van att leva med fogar ur balans.
Vem har ni berättat för? Vi kommer inte berätta denna gången utan när folk frågar då det börjar synas kommer vi väl börja berätta. Så det går nog att dölja iaf hakvvägs.
Förstår, beklagar ert mf :/
Vi har valt att berätta tidigt för vi står våra familjer väldigt nära och skulle inte kunna dölja det för dem en längre tid :) Berättade för syrran i v. 5, mamma & pappa i v. 7 och för svärmor och bästa vännen nu i v. 8. Vi känner också att om det skulle gå illa med graviditeten så kommer vi vilja ha deras stöd (Mamma har jobbat på BB och syrran är doula).
Alla får såklart berätta när dom vill, jag är bara nyfiken :)
Har ett MA och ett sent missfall i vecka 19 sen juni förra året. Det har varit tungt och jobbigt. Oerhört tufft. Nu är det svårt att våga hoppas att det går vägen. Jag har en bra magkänsla. Men man vet aldrig. Jag vill att min man ska känna sig mer involverad så han inte stänger av helt. Han brukar låtsas som det regnar till efter rutinultraljud. Blir lätt att jag ventilerar med närmsta vännen och nu vill jag ventilera med min livskamrat ist.
Tycker det är mysigt att bara vi vet. Att vi har en underbar hemlighet. Orkar inte med att folk pratar o lägger sina egna värderingar i vår graviditet. Vill inte behöva bära deras oro eller höra kommentarer.
Tror det blir lättare såhär. Det känns iaf bra :) sen hur vi ska fixa med barnvakt när vi ska på ultraljud de får vi lösa då ;)
Ska hjärnan inse att jag faktiskt är gravid nu har liksom inte vågat tro på det riktigt men när det här resultatet kom efter mindre än 1 minut på icke morgonurin så är det svårt att missa det