Inlägg från: mirakelspektakel |Visa alla inlägg
  • mirakelspektakel

BF Januari 2016 :)

Seven Costanza skrev 2016-01-05 06:59:18 följande:
    Haha ja kanske det, men han är i och för sig naturvetare så man vet aldrig
    haha... ja du lär ju få reda på det på förlossningen om inte annat... 

- helvetes jävla skit vad ooooooooooont det gör!
    - men älskling nu har jag gett dig massage med tennisbollen som på kursen, nu låter vi naturen gå sin gilla gång...

:P
  • mirakelspektakel
    fruthomas skrev 2016-01-05 06:33:20 följande:

Så är man på BB med en liten namnlös pojke. född kl 03.17. 3050g och 48 cm lång. Långdragen fl men allt gick bra och vi är så glada.

Maken fick inte stanna. Fullt på förlossningen och fullt på BB.. Vi har ca 1 timme hem och ca 4 timmar till utskrift. Så jag ringde min syster som bor 10 min bort och ordnade husrum

Jag kan så klart inte sova.

Lite molvärk i livmodern och en underbar bebis som gnäller lite. Ska nog ändå försöka..

Världens största grattis till er! Härligt att allt gått bra, även fast förlossningen vart utdragen! Jobbigt att mannen inte fick stanna kvar, kan förstå att du har svårt att sova nu... 
  • mirakelspektakel
    qatteriin skrev 2016-01-05 06:39:30 följande:
    Åh fett avis!! Var den bra? Älskar Tarantino! Hade vi bott kvar i Gbg så hade det nog blivit en biotur igen för vip-salongen på SF Bergakungen är ljuvlig (vi var på premiärvisningen på den salongen, såna nördar är vi!). Men här i stan får jag knappt plats i stolarna längre, haha!
    Ja den var bra, kanske inte den bästa av hans filmer, men väldigt bra. Det är ju inte så väldans långt till Sthlm från Örebro och billiga hotell finns det på helgerna, ta med mamma som barnvakt och kom ;) (eller så lånar ni vårt lilla hus när vi bor på hotell på torsdag).
  • mirakelspektakel
    amalie79 skrev 2016-01-05 07:24:38 följande:
    Ja min mamma är 58 och hon är för mig en ung mormor liksom ( ja hon är ju ganska ung med tanke på att jag snart fyller 37)

Hon jobbar och cyklar överallt, är i bättre fysisk form än de flesta jag känner, vi umgås jättemycket då vi har handarbetet gemensamt, går på stan, eller bara fikar, tar igen alla de år jag bodde utanför stan.
    ang svärmor, om det är som din sambo säger så är det ju lätt löst. Bjud in henne att göra något ang bebis, du kanske tom kan ta med henne på ett besök på MVC om du känner dig bekväm med det? Annars brukar ju svärmödrar ha svårt att motstå små nykläckta bebisar,så det kommer säkert lösa sig så fort han är ute om du medvetet inte håller distans från henne.
  • mirakelspektakel
    qatteriin skrev 2016-01-05 07:25:31 följande:
    Nä det är ju inte så fasligt långt! Men haha tyvärr tar det för många timmar sittandes för att jag ska fixa att åka bil/tåg så långt nu, vi var hos syrran utanför Eskilstuna i helgen och den timslånga resan var tillräckligt illa. Blä! Nä jag har hört att den är sådär med Tarantinomått mätt, men han har ett intressant sätt att göra film tycker jag.
    Dina stackars fogar! Jag har knappt ont när jag sitter, bara när jag ligger och går. Jag hoppas att jag inte målar fan på väggen nu, men jag har inte kräkts så här lite sen i början av graviditeten! Kanske dags att börja jobba igen!! :)
  • mirakelspektakel
    amalie79 skrev 2016-01-05 07:39:02 följande:

Alltså, det där med ledighet är ett fördärv. Igår flög jag på sambon när han kom hem och sa att vi måste ut! Han fick ta på sig skorna och så åkte vi en sväng.

Ändå var jag rätt trött och hade massa saker att göra hemma igår.

Idag vaknade jag med sambon och hade ont i ryggen. Kanske för alla saker jag bar igår och att jag slöade massor... Nu är jag superstel och det småvärker i höger ben och rygg, min svaga sida, även annars.

Idag ska jag iväg hemifrån i eftermiddag dock, bra det.

Går du fortfarande på vattengympa? Gud vad jag längtar efter att få bada (i större pöl än vårt badkar) vatten är som valium för mig...
  • mirakelspektakel
    Seven Costanza skrev 2016-01-05 07:42:41 följande:
    Känner precis likadant. Tycker det är jättesynd att alla sjukhus inte har hängt med i detta och byggt om så att partnern kan vara kvar. Och som sagt att det är så jäkla typiskt att nya sjukhusdelen blir klar under året men inte är klar tills nu så att JAG garanterat kan ha kvar min man. Nästan aldrig känt mig mer ego än nu faktiskt, men detta hade jag förträngt ända tills nu när jag läste att fruthomas man inte fick stanna.
    Jag kanske tänker helt tokigt nu, men jag skulle tro att förstagångsföderskorna bör ha större chans att få ha sina parters kvar... Jag hoppas iaf med tanke på att det ska vara lågt tryck på förlossningarna nu att era partners får stanna.

På alla förlossningar i Sthlm så får partnern stanna, vad jag vet, så jag är inte så orolig för just det, även fast man kan bli skickad till de mindre städerna runt om sthlm om det är riktigt platsbrist...
  • mirakelspektakel
    qatteriin skrev 2016-01-05 07:48:11 följande:
    Ja fogarna är tack och lov lite bättre nu när jag får vila så mycket och bebis har tryckt ner sig, det stabiliserar lite! Men jag har fått vansinnigt ont i ryggen istället, ibland kan jag inte gå utan att ta stöd i möblerna, jag borde nog haft kryckor fast jag inte kan använda såna. :-P Åh vad skönt att inte kräkas lika mycket! Jag kanske har tagit över lite illamående av dig, haha, mår svinilla hela förmiddagarna och kräks ibland när jag hostar, jag som inte kräkts på hela graviditeten!
    jag håller oxå i möblerna för det gör så ont de första stegen. Sen tvingar jag mig själv att sluta spänna mig och framför allt att sluta spänna magmusklerna och då går den värsta smärtan över efter ett par steg, även fast jag går som en pingvin och i sköldpaddetakt. 

Det är fasen inte ok att ta över min 7,5 månaders kräksjuka! inte ens lite av den... Är et blodsockret som är lågt? Misstänker att det kanske inte är läge för dig att börja små äta på nätterna, annars hade det vart ett hett tips. 
  • mirakelspektakel
    Seven Costanza skrev 2016-01-05 08:04:59 följande:
    Jo det låter ju kanske rimligt i teorin när man hör det att det bara ska vara kvinnor där 22-06, MEN när jag läser att fruthomas man måste lämna henne alldeles nyförlöst kl 03 på morgonen och vara ensam de tre första timmarna bara för att deras barn råkade komma ut före 06 så tycker jag ändå det är för jävligt. Om barnet föds 07 är ju mannen med under hela förlossningen fastän det är mitt i natten, för då är man ju i eget rum, och sedan får han vara med hela dagen ända till 22. Tänk om barnet föds precis efter 22, då blir man alltså lämnad som alldeles nyförlöst utan sin man i ÅTTA timmar?! Nej usch det hoppas jag verkligen inte händer så många och hoppas verkligen att det finns ett rum till mig OCH mannen utan problem. Annars förstår jag dem som hellre åker hem.
    jag håller helt med dig Seven. Jag får panik av tanken av att han ska bli hemskickad, jag hade helt räknat bort det då sannolikheten är väldigt liten att det kommer hända för mig...  

Lyllos katt! och vilken superkvinna du är Qatteriin. Min sambo kommer inte ens få åka hem för att ta hand om bonusarna, så ego är jag. 
  • mirakelspektakel
    amalie79 skrev 2016-01-05 09:06:09 följande:
    Nej den tog slut innan jul. Ja jag har ju inte mycket värk så, men även när oron kryper sig på så tar jag ett bad i badkaret. Är något med alltsammans som är lugnande
    tänkte att du kanske skulle ta ett besök till badhuset om ledigheten gör dig galen :)
Svar på tråden BF Januari 2016 :)