Inlägg från: mirakelspektakel |Visa alla inlägg
  • mirakelspektakel

BF Januari 2016 :)

Anny: Lycka till imorgon! du ska se att det kommer gå jätte bra. Tänk vad häftigt imorgon vid den här tiden har du en liten bebis brevid dig!

Minahjärtan: hoppas på att allt lugnar sig. men om det inte gör det, lycka till!

• mirakelspektakel
    qatteriin skrev 2015-12-22 05:40:28 följande:
    Ja jul och midsommar har jag lyckats pricka in som högtider att njuta av med smärtstillande, hehe. Men nu är den tiden över! Och som du säger - nästa år lär vi ha fullt upp att hålla koll på små vildingar!

Vi brukar som tur är inte ha brieost för då skulle jag nog börja gråta om jag inte fick äta, haha! Nån mögelost brukar vi väl ha. Stilton är min favorit men vi får se om mamma köpt sån i år...
    ni vet om att ni får äta hård ost va? så ex en lyxig Gruyère få man äta (min räddning), annars när jag får panik så smälter jag mögelost över 70 grader då är den ju oxå ok att äta.... borde funka på pepparkaka... :)
  • mirakelspektakel

Nu är alla julklappar inslagna, (ska bara köpa ett par till imorgon, haha) julgranen är klädd och all julmat är inhandlad. Jag är helt DÖD, men så fort jag lägger mig i sängen blir jag klarvaken, då lillan sätter igång och sparka som en galning.
    Jag var även jag hos BM idag, hade med mig bonusarna så de fick lyssna på hjärtat och se vad jag gjorde där, bra förberedelse för dem tänker jag. Är i v 34+4 och sf måttet låg på 34 och allt annat var bra. Dock har jag haft ont i överdelen av magen de senaste dagarna, så jag ska lämna urinprov på måndag (nackdelar med röda dagar) för att utesluta urinvägsinfektion (jag fattade iaf de så, men när jag tänker efter så blir jag undrande varför man behöver morgonurin för att kolla det? någon som vet???)

• mirakelspektakel
    WiMe06 skrev 2015-12-22 23:42:41 följande:

Vad jag hatar nätterna just nu!! Kan aldrig komma till ro, ligger aldrig bra, varmt som bara den, vrider och vänder på mig. Jäkla skit rent ut sagt...

jag håller helt med dig. har ont över allt, är för varm, bli söndersparkad inifrån. AJ!!!
  • mirakelspektakel
    himw skrev 2015-12-25 16:54:08 följande:
    Precis, det går bra men vi är fortfarande inskrivna på Neo med hemsjukvård så de har varit hemma hos oss och vägt och gjort undersökning och imorgon ska vi dit på kontroll. Jag kämpar med amningen som går bra men jag har inte tillräckligt med mjölk så vi får sondmata henne var tredje timme.

Så himla skönt att vara hemma men samtidigt rätt nervöst, andra natten rosslade det när hon andades så vi turades om att sitta upp hela natten och kolla så hon verkligen andades men enligt barnmorskan var det ett vanligt ljud hos nyfödda då allt brosk är mjukt.

Mycket ska man lära sig och vara orolig för :)
    stort grattis! Skönt att ni har fått komma hem! Har ni inte fått låna ett andningslarm? Kan ju var lite betryggande och så slipper ni sitta uppe hela nätterna. . 
  • mirakelspektakel
    WiMe06 skrev 2015-12-25 21:45:51 följande:
    Jag tror jag har en nattuggla jag med, kvällsmålet kommer nog hamna väldigt sent om damen därinne ska fortsätta med samma mönster sen kommer hon igång igen tiiiiiidigt på morgonen, typ runt 3-4.
    jag har garanterat en nattuggla, hon sätter igång ordentligt vid middagstid och sen håller det på att buffas till och från hela kvällen, sen runt tolv-tiden så är det kickboxningsmatch i magen... 
  • mirakelspektakel
    amalie79 skrev 2015-12-25 22:05:36 följande:
    Nej och tycker också det är bra. Man ger inte julklappar till någon som inte finns med på riktigt, lite knäppt enligt mig. Och gåvor till mig ska ju vara med tanke på mig, vet någon som fick en saker till bebis i födelsedagspresent men det hade gjort mig lite besviken- min dag är ju min liksom.

Sen vet jag att min mamma köper och stickar saker till bebisen, har ju sett hur hon giort med min systers barn.

Men fick en sak i dag som jag uppskattar mycket och det var en kofta och mössa som min farmor stickade till min faster, hennes sista barn, att åka hem från BB i. Min faster har inga egna barn och jag har varit hennes substitut liksom. Precis som jag var farmors ögonsten, hennes sons förstfödda. Farmor sa att hennes högsta önskan var att få leva länge nog att se mina barn. Det fick hon nu inte- hon dog för två år sedan, 93 år gammal. Men nu kommer hon få vara med, jag ska ta hem vår bebis i kläderna hon stickade för 62 år sedan. Det är stort för mig.
    så fint att farmor får vara med på ett litet hörn! <3
  • mirakelspektakel

God jul på er alla! Det låter som att alla har haft det superbra.

Vår jul var bra, men jag tror att jag tog ut mig mer än vad jag bör, slutade med värsta psykbrytet i natt då jag bara grät hysteriskt. Det här med att två vilda bonusar som klättrar på väggarna och har som favoritsysselsättning att försöka döda varandra gör mig i perioder galen. Det är så sjukt frustrerande att de typ behöver en vuxen som ska underhålla dem på heltid för att inte gå banans. De är ju liksom inte 5 och 3 år längre.... 

• mirakelspektakel
    amalie79 skrev 2015-12-25 23:06:31 följande:
    Huu, våra var också jobbiga igår men lugnade ner sig. På kvällen åkte de med farmor och farfar hem så blev lugnt för oss, var rätt skönt efter dagen!

Det där med att punktmarkera dem känns igen....
    mirakelspektakel skrev 2015-12-25 22:17:57 följande:

så fint att farmor får vara med på ett litet hörn! <3[/

Ja det känns bra <3

[quote=76154650][quote-nick]qatteriin skrev 2015-12-25 22:14:53 följande:[/quote-nick]Ååååh vad fint, jag blir alldeles rörd!! Så himla fint!

Ja det blev jag med :) jag drömde ju om henne häromnatten. Jag tänker ju mig ett ev liv efter döden som att hon väntar dit jag kommer, och så tar hon mig i handen, precis som när jag var barn:) om jag får välja.
    Det låter så fint, dina tankar om din farmor. Tror absolut hon kommer vaka över dig under förlossningen och få se sin största dröm besannas.

Vad tror du? Gör alla föräldrar det egentligen, och det blir extremt tydligt för någon som inte är deras mamma eller pappa, eller är det en fenomen som skapas av dåligt samvete för att familjen inte är "hel" längre?
  • mirakelspektakel
    Seven Costanza skrev 2015-12-26 01:20:01 följande:

Hur vet man vad som är hicka och vad som är fosterrörelser? Och när det känns som att magen blir hård och trycks ut, hur vet jag om det är att bebisen trycker på med t ex hela rumpan eller en fot, eller om det är en sammandragning? Jag undrar därför att jag tycker det är svårare att känna bebisens rörelser nu på slutet och jag ser att ni har diskuterat det.

Jag vet att det är en myt att bebisen rör sig mindre på slutet men jag tycker ändå det känns jobbigt att det som händer i magen känns annorlunda för jag har svårt att avgöra vad som är rörelser och inte. I den information jag fått från sjukhuset står att man ska känna fem rörelser på en halvtimme och gör man inte det ska man ligga kvar en halvtimme till och se om det totalt blir minst tio rörelser på en timme. På vissa andra amerikanska hemsidor står det tio rörelser på två timmar, det är ju bara hälften så många? Vad har ni fått för info?

Det står också i min sjukhusinfo att man ska välja den tid på dagen då bebisen är mest aktiv - menar de då att man bara ska förvänta sig att känna bebisen 10 ggr/timme vid ett eller kanske två tillfällen per dag? För jag brukar känna direkt efter måltid nu men inte så mycket annars längre. Hur mycket sover bebisen? Sover den mer nu på slutet så det beror på det att jag inte känner så mycket? Jag går in i v 39 idag och fick ju göra ett sådant där Non-stresstest för en vecka sedan men då var allt bra med bebisen och monitorn registrerade massor med rörelser som jag inte hade känt.

Infon jag fått är att lära känna bebisens rörelser, så om han alltid rör sig efter måltid och helt plötsligt inte gör det då ska man bli lite orolig och dricka kallt och äta sött och kolla om bebis sätter igång då.

Jag håller med om att det i bland är svårt att avgöra vad som är vad, jag har ibland rörelser som lika gärna kan vara bebis som sammandragningar, speciellt i över delen av magen...

Svar på tråden BF Januari 2016 :)