-
vi är inte över 10 000 inlägg än. du får knipa!qatteriin skrev 2016-01-13 21:13:12 följande:Nä inte många alls! Och bf enligt sista mens är ju i morgon, så...
-
hahaa... jag älskar din sarkasm!qatteriin skrev 2016-01-13 19:59:40 följande:Nu smsade mina föräldrar och frågade om de kunde ta ett glas vin... Mamma frågade detsamma i lördags kväll... Jag vill bara svara "ja om ni har vin hemma så borde ni kunna det, jag vet att ni har den nödvändiga utrustningen för att lyckas!" men det gjorde jag ju inte. Men vafaan. De ska vara barnvakt, tror de inte att jag skulle säga till om det hade satt igång?! Jag kan ju inte förutspå framtiden, går vattnet om en timme så går vattnet om en timme! Ett futtigt glas vin är ju inga problem rent tekniskt, det kommer inte gå så fort ändå så de skulle hinna få ut det ur systemet innan det blir kris. Men det är frustrerande att få frågan... Jag får väl vara tacksam att det bara är de som frågar om det är nåt på g.
du tror inte att du projicerar din egen frustration av att inte veta när förlossningen drar igång på dina stackars föräldrar? ;)
Vet du, jag vart sjukskriven tom BF utan att bråka!! Så skönt att slippa lägga föräldrardagar på att vänta tills hon kläcks. -
Hoppas verkligen det!!WiMe06 skrev 2016-01-13 22:23:28 följande:Jag undrar jag hur det är med Hame? Har det blivit bebis tro?
-
hahah... nepp det är bara att knipa :Pqatteriin skrev 2016-01-14 02:05:53 följande:Haha ja tusan alltså, fast förlossningen kanske kan starta innan 10000 även om den inte blir färdig?
Med den här takten är vi snart där, haha!Haha EVENTUELLT är det en liten projektion ja!mirakelspektakel skrev 2016-01-13 22:10:59 följande:hahaa... jag älskar din sarkasm!
du tror inte att du projicerar din egen frustration av att inte veta när förlossningen drar igång på dina stackars föräldrar? ;)
Vet du, jag vart sjukskriven tom BF utan att bråka!! Så skönt att slippa lägga föräldrardagar på att vänta tills hon kläcks.
Men det får de ta, haha! Ja visst är det skönt med sjukskrivning fram till bf! Men tänk om den kommer efteråt... ?
Jag har ju bara sjukskrivning till och med lördag!
Går jag över tiden så tänker jag ta semester eller föräldrardagar, det hade jag antagligen fått göra om jag hade mått bra med, känns som att de 2 ev. veckorna kan jag ta utan problem, dock inte 5 veckor som det hade blivit annars. -
Stort grattis!!! Vilken sötchock!! Härligt att höra att allt har gått bra för er!!!Hame skrev 2016-01-14 08:36:25 följande:Kort hälsning ifrån BB! Vi bestämde oss för att ta hinnorna igår 12.00. 15.00 hade jag regelbundna värkar och 17.14 kom lillebror som en raket! 51 cm och 4025 gram. Fyra små stygn men allt gick jättebra, nu kämpar vi med amningen! Kramar på er
-
Stort Grattis!! Vad läskigt med navelsträngen, men jag antar att de hade koll på honom hela tiden genom att mäta hjärtljudet? Bra kämpat och skönt att du slapp bli snittad!!Blgebo skrev 2016-01-14 03:05:00 följande:Nu är han ute! Hade kraftiga, hemskt smärtsamma pangvärkar från kl 13, liknade inget jag haft förut. Efter flera timmar hade han inte trängt neråt i bäckenet en mm, och jag brukar föda snabbt. Så vi åkte in, trodde smärtan skulle göra mig tokig. Kom till förlossningen, det var som jag misstänkte, han stod i hög rakställning. Huvudet felinställt i bäckenet. Jag som föder utan smärtlindring, ville helst bli snittad direkt. Men fick först bricanyl sim slog ut värkarna, sedan lustgas på max och sen Eda. Gjorde fortfarande sjukt ont i bäckenet. Kl 23 kom han slutligen ner, och jag tog emot honom själv. Navelsträngen 4 varv hårt om halsen hade han. Jag gick inte sönder ngt. 3935g vägde han, 51 lång, 36 cm huvudomfång. Började suga direkt och mjölken rann. Vi skulle ha gått på snitt kl 23 så vi klarade oss precis. Och nu är vi hemma, sitter och myser
-
Jag har ju ingen aning hur dessa första veckor känns, men jag föreställer mig att de är precis så som du beskriver dem. äta, sova byta blöja, oroa sig för att lillen mår bra. Min vänner som har barn har beskrivit det precis så och att de första veckorna typ fått panik för att de känt att livet är slut och sen fått dåligt samvete för de tankarna... Det ska gå över och du gör ett grymt jobb! Ge det en vecka till så ska du se att det känns lite bättre. Vad härligt att du kom ut igår! Väldigt modigt gjort!amalie79 skrev 2016-01-14 06:28:03 följande:Det låter som mycket ätande iof. Och jobbigt för dig när du måste upp med de stora barnen sen.
Tycker det är det enda man tänker nu- är han mätt, är han mätt? Får amma liggande pp nätterna med för klarar inte sitta nedsjunken i sängen för länge ännu. På dagarna funkar fåtöljen bra men vill inte väcka honom med att kånka runt honom för mycket just på natten. Så jag ligger på sidan och rullar honom mot mig så han dockar fast vid tutten typ:) inte optimalt för ryggen men han är nöjd och min rumpa med...
Just nu bara äter och sover och bajsar han. Ganska skönt men jag har svårt att vila när han gör det, man vill gärna göra annat och även om jsg ligger bredvid så ligger jag som sagt mest och glor på honom.
Idag ska det visst bli jättekallt ute här. Men om inte så tar vi nog en promenad till. Skönt igår. Kom på att det bästa INTE var att gå ner till lokala torget, för där kommer jag springa på alla hyresgäster som vill se på honom. Även ev. kollegor. O det är jag INTE redo för än. Jag saknar fortfarande mitt jobb lite, men ska ta med Arvid in till min chef o en god kollega i nästa vecka efter BVC tänkte jag. -
Man kan inte bildbomba med bebisbilder i denna tråd!!WiMe06 skrev 2016-01-14 08:56:30 följande:Jag bildbombar väl lite till jag, ville bara dela med mig att babywrapen med en riktig bebis i.
Det gick bra att lämna dem stora barnen i skolan idag, men det är en skräck med alla barn och baciller. Kom en unge och typ försökte köra in hela huvudet i babyskyddet, men jag han typ dra upp babyskyddet högt i luften! Nedrans ungar, smitta inte ner min lilla älskling!!
hur fint som helst!! och ursött med matchande vantar! -
ROBOTDAMMSUGARE! köp en på studs, om ni inte har hemska trösklar vill säga...qatteriin skrev 2016-01-14 09:35:08 följande:Håhåjaja ja det kan jag tänka mig, att det lätt blir lite rörigt då!
Vi har liksom ett sånt där rum som det aldrig blir ordning på, vårt "kontor" som har en stor "lagerhylla" med en massa bös där säkert hälften skulle kunna rensas ut... men då måste man ju hinna/orka det med! Lite av det kanske jag kan få ordning på idag iaf, och så lite damma/dammsuga, jag kan inte dammsuga ens som ogravid eftersom jag har en felbyggd handled. Eller jag kan, men jag får vansinnigt ont i flera dagar efteråt. Kanske mamma har skuldkänslor eftersom det är medfött, hehe. Tvätta golven funkar dock hjälpligt. Sen ska far min få sätta upp en klädhängare till sonen i hallen, det har vi dröjt med alldeles för länge...
Åh från nästa vecka har vi matkasse igen, det ska bli så skönt. Handling är guld värt att slippa och särskilt med en sån liten som man inte vill ut med!
Gud vad mysigt med babywrapen!! Ser ju jättehärligt ut! Vårt babyskydd står där i hallen med wrapen i och jag längtar hela tiden efter att få se en bebis däri. Gött att det gick bra att lämna de stora, men så jobbigt med närgångna barn... Man förstår ju att de är nyfikna och inte menar illa men fy farao alltså! Jag fasar för att lämna på förskolan med bebis och det är en stor anledning till att jag kommer prova att sjala när vi ska dit för då kan de ju inte komma så nära... Idag var jag glad att jag inte hade bebis på utsidan, -20 här nu och då vete tusan om jag ens hade gått ut med bebis om jag hade ett val!
Ang babyskyddet, vi fick ju tag på ett nytt, skulle ni tvättat tyget på det innan lillan får använda det? -
nä det är de ju inte, men de börjar komma på begmarknaden nu (även tvättmaskiner går ju typ att få gratis iaf i sthlm). Tänkte bara att det var en bra lösning så slipper du få ont! Åh sen vet jag att ni egentligen är rika som troll och har sedlar som stoppning i madrasserna :Pqatteriin skrev 2016-01-14 11:03:16 följande:Haha ja för de är ju så billiga.
Vi har inte ens tvättmaskin ju, tror faktiskt det är prio. Haha!
Jag tror inte jag hade tvättat tyget på babyskyddet om vi hade köpt nytt faktiskt. De är ju inte i direktkontat med det särskilt mycket.