amalie79 skrev 2016-01-19 22:11:48 följande:
Äldste kommer åka själv till träningen efter jobbet och möta sambon där- hans träningar är alltså i hallen där sambon jobbar.
Yngste kan inte åka själv ännu utan behöver skjutsas. Vi bor ju tyvärr i ett område där de inte får åka ensamma till och från träningar osv, det är helt enkelt inte tillräckligt säkert för det.
Ibland får han ju såklart vara med och titta men krävs Ju inte jämt. Tror han tänker att han kan ta med oss och vi gör något under tiden osv. Funderar också på om ekonomin på sikt tillåter en bil till...
Jag har inte haft så stora problem med det innan då jag varit iväg på grejer eller bara tagit det lugnt hemma. Jo ibland när yngste fortfarande krävde passning. Nu är ju även han ganska självgående hemmavid.
Dessutom ska sambon döma lite handboll under våren men det hsr vi kommit överens om tillsammans för det har vi nytta av ekonomiskt, föräldraledighet tär ju på ekonomin.
Men får se det som att våren är på väg, Arvid växer, min mamma vill umgås mycket med oss, osv. Sen kommer sommaren, uppehåll i idrotten och sen är det sambons tur att vara hemma. :)
Vi får pröva oss fram. Allt hänger ju på hur Arvid blir också!
Jag hoppas att du inser att du är fantastisk som ställer upp på det hela. Och framför allt så hoppas jag att han fattar det! Förstår att det blir lite bökigare om det inte är möjligt för barnen att ta sig själva pga området, det finns ingen möjlighet till samåkning i vart fall på mammans vecka? Som du själv sa så kommer det bli bättre med innebandy än hockey (att din man kan jobba medan sonen tränar låter ju iaf effektivt).
Det mesta går ju att lösa om man vill. Och jag är säker på att ni tillsammans kommer hitta en lösning som fungerar för er, men jag kan verkligen förstå att det känns hopplöst när man är på ett väldigt mörkt ställe och tittar på det hela därifrån. Speciellt om din sambo dessutom ska döma handboll samt spela tennis och ev träffa någon kompis ibland... Så tro verkligen inte att du är galen!
Vilken tur att farfar ställer upp ibland och jag hoppas verkligen att din sambo kräver att barnens mamma tar hand om sina veckor.