Inlägg från: Seven Costanza |Visa alla inlägg
  • Seven Costanza

BF Januari 2016 :)

Glada Anna skrev 2015-05-17 20:01:51 följande:

Jag drömmer inte mer än vanligt men jag sover sämre har jag märkt :)

Jag har bf 23/1 som det ser ut! Hur tänker ni kring att berätta för syskon/familj? När berättar ni?

Har berättat för mina föräldrar, kunde inte hålla mig och hade ändå berättat för dem om det blir missfall. Min man vill vänta med att berätta för sina föräldrar tills vi gjort ul, så vi ska ringa och försöka boka ett tidigt ul och hoppas kunna komma i v 8-10 (är i v 6+4). Vi vill göra KUB (får betala privat för både ul och KUB) så vi kommer inte berätta för vänner förrän efter det, bara min bästa vän vet. Hur tänker du själv?
  • Seven Costanza
    WiMe06 skrev 2015-05-17 21:20:06 följande:

Detta händer bara inte... Fick blod på pappret nu när jag var på toa. Måste det bara vara nåt som gått sönder lite och att det inte beror på bebis. Faan också!! Jag som hade en så bra magkänsla den här gången!!! Hade lite värk i mage och rygg för en stund sedan men nu känner jag inget!! Jag orkar inte en gång till!

Hoppas att det inte blir något mer, det är ju ändå ganska vanligt med blödningar i tidig graviditet utan att det går fel.
  • Seven Costanza
    anlibabe skrev 2015-05-18 15:31:08 följande:

Nu har jag också bokat in hälsosamtal med bm! Så det ska jag på den 29/5 :) tar ni med er partner eller hur tänker ni där? Ni som har varit där- är det bra info för honom också eller det är mest för "mig" då? Hur lång tid tar det? Vill ju så klart att han ska vara delaktig i allt, men detta kanske är "onödigt" om ni förstår vad jag menar.. :)

Jag kommer gå ensam på hälsosamtalet, men om det ska vara inskrivning vid ett annat tillfälle kommer han nog med då. Som jag uppfattat hälsosamtalet är det mest för mamman. Det är första barnet för oss och vi ska göra tidigt ul och KUB privat och det ska han följa med på .
  • Seven Costanza
    Vattenglaset skrev 2015-05-18 17:33:45 följande:

I fredags så visade g-testet ett starkt positivt streck.. Och har visat positiva streck hela veckan.. Trots blödningen tidigt i veckan. Men nu i eftermiddags tog jag ett digitalt test och det visade inte gravid... Fattar nada..

Så konstigt, vilken dag är du på? Blödde du bara en dag?
  • Seven Costanza
    Vattenglaset skrev 2015-05-18 18:24:20 följande:

Hade mens 29 mars till 1 april. Sen äl enligt stickor den 24 april. Blödning 9-10 Maj utan smärta och väldigt måttlig.

Positiva stickor 8-11-13-15 maj och idag negativ digital på em.

Hm, då har du ganska lång cykel? När var BIM? Du har inte tagit något digitalt tidigare? Jag hade väntat någon dag till och se om du börjar blöda, sedan bokat ett ultraljud för att se om det finns hjärtslag.
  • Seven Costanza
    20110303 skrev 2015-05-20 15:46:39 följande:

FruGru och Wime: jag skriver under på både illamående och en kolossal trötthet!

Lever i ovisshet gällande graviditeten då jag va på vul och hon såg en hinnsäck o gulesäck men inget mer. Enligt henne va det 50/50 att det va för tidigt eller att graviditeten stannat av. Så nu är det en låååång väntan till måndag då jag ska göra ett nytt vul.

Har ju symtom och hon menade att ökar illamåendet verkar det lovande men ja vi får se.

Ojdå, vilken vecka är du i? Jag själv har inga symptom förutom lite ömma bröst (mindre ömma nu än förra veckan) så jag känner mig lite osäker på om jag fortfarande är gravid. Går in i v 8 idag och ska försöka ringa imorgon för att boka tidigt ul privat så man kan se om fostret lever.
  • Seven Costanza
    20110303 skrev 2015-05-21 19:50:30 följande:

Enligt sista mens 7+2 men verkar ju inte stämma utan enligt vul 6+2. Får se på måndag- jobbigt med ovissheten känner mig så gravid.

Konstigt att bli tillbakaflyttad så mycket. Ska du göra nytt VUL på måndag menar du? Betalar du det själv? Jag själv funderar på att göra privat ul nu snart men har inte tagit tag i att ringa, ska försöka ringa imorgon bitti innan jag ska på hälsosamtalet hos BM. Gick in i v 8 igår och jag är lite kluven nu om jag ska göra ul för jag ska göra kub sedan och eftersom jag inte alls känner mig gravid (förutom ömma bröst) är jag lite rädd att ul ska visa att fostret har dött, och då vill jag inte ha det beskedet de kommande tre veckorna när det är som mest på jobbet. Kommer vara i v 10-11 när det lugnar ner sig och då kanske det inte är lönt, för kub rekommenderas att göras i v 12+0 till 13+2 och det är ju väldigt snart efter. Hur hade du tänkt?
  • Seven Costanza
    Sannatakpanna skrev 2015-05-21 21:21:01 följande:

Undrar också vad det kostar att göra vul?

I Malmö kostar det 800 på ena stället och 950 på det andra. Kub kostar 1500 respektive 1900.
  • Seven Costanza
    Pyret 85 skrev 2015-05-21 21:44:00 följande:

Har inte capio en klinik i Malmö? Dom kan höra vul. Ska göra mitt på capio i Eslöv och det kostar 300.

Jo det har de väl, men jag går på Capio i Lund och det är ju jäkligt märkligt om min BM inte nämnde att det gick att göra där. Hon sa bara att jag fick göra det privat antingen på Emma ultraljud eller på Mama Mia för min BM-mottagning har inget eget ultraljud. Hon frågade om jag hade en egen gyn för då hade jag kunnat göra det där men jag har ingen gyn och vet inte vart jag skulle vända mig heller.
  • Seven Costanza
    Grus grus skrev 2015-05-21 21:34:42 följande:

På gyn hos oss kostar det 300 kr. Vi har det väldigt bra här måste jag säga, för vi får komma in och göra vul om man bara är lite orolig. Inget ifrågasättande utan en självklarhet. Ej privat.

Men hur gör man då för att få ett VUL där? Är det på sjukhuset? För min BM på Capio sa att jag inte kunde få något tidigt ul för att de inte har egen utrustning utan det är bara ordinarie rul v 18 som man då blir remitterad till sjukhuset.
Svar på tråden BF Januari 2016 :)