Inlägg från: mirakelspektakel |Visa alla inlägg
  • mirakelspektakel

BF Januari 2016 :)

amalie79 skrev 2016-01-17 13:58:28 följande:
    Har läst samma men också läst att kroppen säger till. Somnade alltid på vänster sida, men vaknade ibland på rygg på morgonen, även på slutet.

Ang bonusarna så tänker jag samma. Handtvätt sjävklart ändå, ska sätta upp en lapp om det på dörren tror jag:)

Byta kläder vill jag gärna de gör också för stora bonus är en riktig slafsätare, alltid mat på kläderna.

Lilla är alltid smutsig för han klättrar i berg och upp på tak och sådant där:)

Jag tror du har rätt ang dina bonusar och detsamma kanske lite gäller för mina. De har visserligen en rätt bra mamma med en trasslig uppväxt som påverkar henne som förälder men hon gör det rätt bra ändå. Önskar bara hon kunde ta lite mer med deras idrotter och inte skylla på inget körkort.

Sen är det konflikter med både mig och mammas nye man.

De har ju ett tvåårigt syskon hos mamman så lite vet vi hur de reagerar. De har ju precis gjort den där bebisvändan så nu borde de kunna kliva fram och ta lite mer med idrotterna osv. Men förstår hennes man också, jag vill ju heller inte kuska runt i idrottshallar jämt
    Vad är det för idrotter killarna håller på med? Sambon vägrar allt som de inte i framtiden kommer kunna ta sig själva till. Så exempel Hockey går bara bort. Våra spelar fotboll. En del åkande till träning och matcher ändå, men jag tror att största bonus snart kommer få börja transportera sig själv iaf lite mer än vad han gör idag. Deras mamma har inte heller körkort, så det är inte alltid de kommer iväg till sina matcher. Egentligen är det ju väldigt enkelt att ringa någon av deras kompisar och fråga om de kan åka med dem, men det är inte något hon klarar av att styra upp. Vi låter det helt enkelt bli som det blir när hon har barnen, annars så slutar det med att min sambo ska ta lösa alla hennes problem. 

Här har vi löst konflikterna efter att hennes kontaktförbud gick ut, med att vi båda låtsas om som att den andre inte finns. Det funkar fint, så jag hoppas innerligt att hon kan fortsätta hålla sig på sin kant (inte direkt hennes starka sida). Rör hon mitt barn så vet jag seriöst inte vad jag kommer ta mig till.
  • mirakelspektakel
    qatteriin skrev 2016-01-17 15:07:16 följande:
    Jag hoppas det inte är nån fara, och såna där studier behöver ju ofta replikeras innan man kan säga säkert, men jag förstår att du blev orolig, det hade jag också blivit! Min normalposition vid sömn är på mage så jag har liksom ingen risk att hamna fel... vaknar ju dessutom så fort jag rör mig, tänk att det ändå är NÅN fördel med det!
    det är så konstigt, jag klarar ju inte av att ligga på rygg när jag är vaken om jag inte halvsitter, så jag fattar inte varför jag hamnar på rygg sovandes. Ja tänk att det kan finnas fördelar i din totalt smärta.
  • mirakelspektakel
    amalie79 skrev 2016-01-17 15:17:56 följande:
    Du gissade rätt, det var hockey för den ene, men han har just bytt till innebandy. Kräver mindre engagemang men han måste ju fortfarande skjutsas hem iaf- en nackdel med att bo i ett " mindre bra" område... Men pp sikt kommer vi flytta och han börjar sexan till hösten och blir alltmer självständig.

Lille spelar fotboll i hyfsat lokal förening.

Sen är både min sambo och hans pappa riktiga föreningsmänniskor, som sätter sig i styrelser osv. Ksn inte engagera sig halvdant...
    Låter som att en del i problemet ligger i att din sambo är en riktig föreningsmänniska och kanske förväntar sig att hans ex också ska vara lika engagerad. Om bonusarnas mamma hade vart normalt funtad så hade jag tänkt att man kan kräva att hon skulle se till så att barnen går på sina träningar och matcher och att hon betalar halva avgiften för idrotten. Sen skulle jag inte tyckt det vore konstigt alls om hon istället för att stå i en kall hockeyrink och tittat på träningen vart ute och lekte med tvååringen, gått en promenad, åkt och handlat eller helt enkelt gjort nåt helt annat. 

Jag tror att man gör sina barn en björntjänst om man gör en massa saker som man själv inte vill göra bara för barnens skull. Jag tror att det är mkt bättre att hitta saker som man kan göra tillsammans med barnen som både den vuxne och barnet uppskattar att göra. Jag tror att bland det viktigaste man kan lära sina barn är att känna sig trygg och älskade även när de inte får all uppmärksamhet eller allt är på deras villkor. 
  • mirakelspektakel
    amalie79 skrev 2016-01-17 16:22:49 följande:
    Ja det är delvis sant. Fast hon avsa sig allting i samband med idrotten förra året. Betalar inte heller.

Men nu ska hon tydligen göra det igen, lite iaf. Är glad hockeyn är över för där var man tvungen stt stanna på de flesta träningar, hjälpa till med utrustningen osv.

Innebandyn kan man lämna av på och sen är den i hallen där sambon jobbar så han kan sitta med jobb och få ledig tid andra dagar.

Fotbollen ska ha fysträning vid löpslingorna under våren och då kan vi eller bara sambon passa på att dra 5 km spåret med barnvagnen. Så det finns möjligheter till annat jämfört med hockeyn.

Jag går gärna på någon match och Arvid lär få följa med men är inte förtjust i tanken att bara se sambon tisdag, torsdag och lördag ( träningsfria dagar)

Men han har lovat att Arvid kan komma med honom när matningen tillåter osv. Så får ju jag göra detsamma sen när han är föräldraledig, ta honom kvällstid.
    och då har vi som sagt inte med en normaltfuntad mamma att göra. Låter som det blir bra för alla att slippa hockeyn. Det är ju en jäkla skillnad för en 11 åring att ta med sig grejer till fotboll/innebandy jämfört med hockey. Tycker det låter helt orimligt att din sambo ska vara iväg och titta på barnens träning 4 kvällar i veckan, visserligen bara varannan vecka (eller?) Är det han allra helst vill göra med sin tid? Eller gör han det för barnens skull? Det låter dock bra att ni kan kombinera barnens träningar med att en andre får ensam tid osv.

När jag var lika gammal som din äldsta bonus så bodde jag i stallet, inte fasen satt min föräldrar och tittade på mig när jag var där. De hämtade och lämnade mig och såg till att jag hade mat med mig så jag klarade mig, ibland fick jag åka ena vägen själv med tåg och buss. Jag älskade det även fast ingen förälder stod bredvid och bekräftade hur duktig jag var.
  • mirakelspektakel

Seven: Jag kan inte riktigt sätta ord på det jag känner. Det du har gått igenom är helt fruktansvärt och inget någon ska behöva genomlida. Att inte bli tagen på allvar när hela ens kropp kollapsar, utan få höra att allt är normalt, att det bara att ta sig samman och att det är en själv som överdriver...Ingen ska behöva börja sin första vecka som mamma på detta vis.Vad fantastisk du är som ändå trots smärtan lycka knyta an till er son! Är så otroligt glad över att de har hittat vad som var fel och att det har vänt för dig - att du börjar må bättre <3

Jag förstår att det måste ha vart väldigt jobbigt att var helt utelämnad inför sin partner när ni inte har den relationen. Men jag är helt säker på att han kommer älska dig ännu mer efter den här pärsen även fast han sett dig kissa ner dig. Vilken hjältinna du har vart och är.

Jag har pratat med min sambo ang det där med att bajsa på sig under förlossningen och vi har kommit överens om att det är okej om jag gör det och känns det inte okej för mig efteråt tänker jag sätta mig inne på toan och titta på honom när han skiter.(det kommer aldrig hända men skratt och humor är väldigt läkande.)

• mirakelspektakel
    Nettiis skrev 2016-01-17 22:30:33 följande:

Jag är nu i vecka 38+2 och mår så fruktansvärt illa på kvällar och nätter. Gjort detta i ca två veckor nu och det förstör mina nätter. Har så svårt och sova och vaknar av att jag mår så illa.. Ligger och vrider och vänder mig och vissa nätter har jag till och med varit på toaletten för att spy.. Någon natt gick jag upp och stoppade fingrarna i halsen i hopp om att illamåendet skulle försvinna, men det kom tillbaka efter ett par timmars sömn.

Har ni några tips tar jag gärna emot det, för detta är olidligt nu.. Känner mig helt slut och skulle förlossning börja nu vet jag inte hur jag skulle orka, men då sätter väl adrenalinet eller nått igång.. Lider inte av illamåendet på dagen utan det börjar vid ca 21 och håller i sig till ca 5..

stackare. Det är verkligen fruktansvärt när man inte kan sova om nätterna.
    Hur äter du på kvällen, natten?
  • mirakelspektakel
    amalie79 skrev 2016-01-17 23:46:10 följande:

Så har Arvid gjort sin första tur till barnakuten. Temperaturen var 38,2 ikväll o vi åkte upp. Väntar på ett sista provsvar men det tar 1 1/2 timme så de ringer. Säkert ingen fara för allt annat var bra och de sa vi kunde åka. Men så orolig man blir

Förstår att du blir fruktansvärt orolig! Hoppas på att de ringer och säger att allt är som det ska nu. Och att ni alla får sova och känner er pigga och krya imorgon.
  • mirakelspektakel
    Seven Costanza skrev 2016-01-18 05:25:48 följande:
    Tusen tack - jag gör mitt bästa för att hålla ihop och att sonen inte ska drabbas av detta utan jag vill ju njuta av honom och att han ska känna sig älskad. Jag ville skriva och berätta för er för att förhoppningsvis få bekräftat av andra gravida/mammor att det jag upplevt INTE är normalt trots att alla sa det. Maken och jag försöker gå igenom nu hur jag uttryckte mig och om jag undanhöll något av det som hände (inte helt hundra på om jag berättade för dem att jag hade så ont att jag inte kom upp tillräckligt snabbt och därför kissade på mig på väg till toan, för det var ju min man och inte ssk som hjälpte mig då och det KAN vara att jag inte sa något för att jag tyckte att det var förnedrande). Förstår precis hur du känner med bajset, för mig var det ju kiss då men det är ju samma sak. Himla roligt förslag du kom med, konstigt att han inte nappade Visst är skratt och humor läkande - det har varit ännu en av våra jobbiga saker för min man är en lustigkurre och jag älskar hans humor, så jag får skälla på honom HELA tiden att han inte får skämta ens minsta lilla för det gör så ont i magen när den drar ihop sig av att skratta eller gråta och han glömmer det gång på gång och så får jag ont. Att inte ens kunna försöka skratta åt eländet är riktigt jobbigt. Längtar så tills jag kan skratta igen .
    Din stackare som fortfaranade har så ont att du inte kan skratta! När du kan det ska du se att en del av det du känner har var föremjukande går alldels utmärkt att skämt och skratta åt. Kanske inte med någon annan än din man, men jag skulle tro att det kommer vara tillräckligt för att du ska känna att ni är på samma nivå igen. Annars får du som sagt hjälpa honom på toa... :)

Vet du, det låter en smula som att ni letar vad ni gjort för fel. Så klart att man slutar berätta hur jävla ont man har om man har fått nerkört i halsen att det minsann ska göra ont och att man nu ska glädjas åt sitt barn istället (som om man var otacksam för att man fått barn) och sluta åma sig. Det är inte är ni som gjort något fel, det är sjukhuset som gjort fel, som inte tagit dig på allvar och inte sett hur jävla ont du haft. Även om du inte berättat att du inte hann gå på toan utan att du kissat på dig, så kan de omöjligt missat hur svårt du haft att röra dig, att du inte återhämtat dig normalt osv.

Jag hoppas att du får träffa någon som är ödmjuk och som vill svara på era frågor. Dock tror jag att ni ska ha med er i bakhuvudet att man ogärna vill ta på sig felet, jag får för mig att det är ännu värre i USA där de kan bli stämda. Begär ut era journaler så att ni i värsta fall kan få en utomstående läkares bedömning. 

Jag tycker inte heller att du ska underhålla hur jävlig din förlossning var, nu vet ju dessutom varför du haft så fruktansvärt ont. Även fast det inte är upplyftande att få höra din historia precis innan man ska föda så är det ju ändå en förlossning kan sluta och på något sätt så kommer ni komma i mål (bara lite senare än önskat) med en frisk bebis och en frisk mamma.

styrkekramar <3
Svar på tråden BF Januari 2016 :)