Seven Costanza skrev 2016-01-18 05:25:48 följande:
Tusen tack - jag gör mitt bästa för att hålla ihop och att sonen inte ska drabbas av detta utan jag vill ju njuta av honom och att han ska känna sig älskad. Jag ville skriva och berätta för er för att förhoppningsvis få bekräftat av andra gravida/mammor att det jag upplevt INTE är normalt trots att alla sa det. Maken och jag försöker gå igenom nu hur jag uttryckte mig och om jag undanhöll något av det som hände (inte helt hundra på om jag berättade för dem att jag hade så ont att jag inte kom upp tillräckligt snabbt och därför kissade på mig på väg till toan, för det var ju min man och inte ssk som hjälpte mig då och det KAN vara att jag inte sa något för att jag tyckte att det var förnedrande). Förstår precis hur du känner med bajset, för mig var det ju kiss då men det är ju samma sak. Himla roligt förslag du kom med, konstigt att han inte nappade

Visst är skratt och humor läkande - det har varit ännu en av våra jobbiga saker för min man är en lustigkurre och jag älskar hans humor, så jag får skälla på honom HELA tiden att han inte får skämta ens minsta lilla för det gör så ont i magen när den drar ihop sig av att skratta eller gråta och han glömmer det gång på gång och så får jag ont. Att inte ens kunna försöka skratta åt eländet är riktigt jobbigt. Längtar så tills jag kan skratta igen

.
Din stackare som fortfaranade har så ont att du inte kan skratta! När du kan det ska du se att en del av det du känner har var föremjukande går alldels utmärkt att skämt och skratta åt. Kanske inte med någon annan än din man, men jag skulle tro att det kommer vara tillräckligt för att du ska känna att ni är på samma nivå igen. Annars får du som sagt hjälpa honom på toa... :)
Vet du, det låter en smula som att ni letar vad ni gjort för fel. Så klart att man slutar berätta hur jävla ont man har om man har fått nerkört i halsen att det minsann ska göra ont och att man nu ska glädjas åt sitt barn istället (som om man var otacksam för att man fått barn) och sluta åma sig. Det är inte är ni som gjort något fel, det är sjukhuset som gjort fel, som inte tagit dig på allvar och inte sett hur jävla ont du haft. Även om du inte berättat att du inte hann gå på toan utan att du kissat på dig, så kan de omöjligt missat hur svårt du haft att röra dig, att du inte återhämtat dig normalt osv.
Jag hoppas att du får träffa någon som är ödmjuk och som vill svara på era frågor. Dock tror jag att ni ska ha med er i bakhuvudet att man ogärna vill ta på sig felet, jag får för mig att det är ännu värre i USA där de kan bli stämda. Begär ut era journaler så att ni i värsta fall kan få en utomstående läkares bedömning.
Jag tycker inte heller att du ska underhålla hur jävlig din förlossning var, nu vet ju dessutom varför du haft så fruktansvärt ont. Även fast det inte är upplyftande att få höra din historia precis innan man ska föda så är det ju ändå en förlossning kan sluta och på något sätt så kommer ni komma i mål (bara lite senare än önskat) med en frisk bebis och en frisk mamma.
styrkekramar <3