BF Januari 2016 :)
Jag är helt slut i dag, har tydligen fått den berömda nästäppan... har legat och snarkat som en orkester i natt tydligen... stackars min sambo... Någon som har tips för vad man kan använda för täppta näsor?
Färdig på fl, ctg såg bra ut, dock var det ingen vattenavgång, utan bm fick med sig en stoooor slempropp ut när hon undersökte mig! Förmodligen den som droppat tillsammans med vattning flytning. Sammandragningar ca var 4e minut. Och en vääääldigt buktande hinna! Gissar på att det blir som med barn nr 1, ett riktigt splash när det väl är på G! Bara hem och vila nu då och hoppas det tar riktig fart snart!
Nu är äntligen våran son här. Föddes i morse kl 10:08 å vägde 3980g å var 53cm lång. Var en intensiv förlossning där jag började öppna upp mig fort men stannade av vid 7cm så vi beslutade att avsluta med snitt. Tydligen så har ännu en läkare kollat på mina röntgenplåtar å han tyckte att jag var aningen s för liten. Tröttsamt att de andra två inte sett de innan. Men men kämpade i 14h sen fick det vara bra. Hade värkar som kom varannan minut å var jätte starka. Nu är vi på BB å ska försöka sova lite. Har inte sovit sen lördagnatt! Lycka till nu alla ni som är igång med ert födande heja heja heja!!!!
Nu har äntligen lillebror anlänt! Han kom på BF+15 efter igångsättning som gick bra och fortare än jag trott, 14 timmar totalt. Nöjd med att jag fick prova på en vaginal förlossning efter snitt. 2 lika fina upplevelser men herre Gud va mycket "enklare" jag tycker det är var med planerat snitt..! Hade dock en jättepositiv förlossningsupplevelse trots att den avslutades med sugklocka. Häftigt hur mycket kraft kroppen (och psyket) har! Lycka till nu alla som väntar på bebis! <3