Inlägg från: mirakelspektakel |Visa alla inlägg
  • mirakelspektakel

BF Januari 2016 :)

qatteriin skrev 2016-01-18 15:24:41 följande:
    Uuuuh mask och löss har vi sluppit hittills thank god, eh ta i trä... Men nä nu får han vara hemma. Han är överlycklig än så länge men så har ju mormor varit här hela dagen, haha!

Åh gött med så mkt semester! Jag har inget sparat och vet inte hur många dagar jag får idag. Men jag hade nog gärna drygat ut med lite semesterdagar för då får man ju mer pengar till på köpet.
    sant det där med pengarna. jag har ju turen att få 10% i 360 dagar av min arbetsgivare för att jag är hemma, så det blir ju inte riktigt någon jätteskillnad. Men däremot så vill jag att lillskrutt inte ska börja förskolan innan hon är minst 18 månader, Så det är super att jag har semester kvar från förra året.
  • mirakelspektakel
    Seven Costanza skrev 2016-01-18 19:38:53 följande:
    Åh va fint skrivet, blev rörd till tårar, tack <3 Vi tror att vi fått någon slags inloggning till att läsa journalen så vi ska försöka kolla upp det under dagen. Tänk, det var det första några av våra amerikanska vänner sa (orkade äntligen ta emot första besökarna igår) - just detta att vi kan stämma dem... Tror dock inte att vi skulle våga oss på något sådant men det kändes skönt att berätta lite för dem (berättade allt faktiskt, utom det med att kissa på sig).
    Det är inget att tacka för, bara glad om det hjälpte dig en smula. Förstår att ni inte har någon lust att börja fundera på att stämma sjukhuset. Tror jag inte sjukhuset har någon lust att bli stämda heller så jag misstänker att de borde vara väldigt tillmötes gående så länge de inte ska ge skriftliga uttalande. Mitt tips är att ni spelar in alla samtal ni har med sjukhuset, både telefonsamtal och om ni träffar läkare därifrån. Det är mkt möjligt att ni aldrig kommer använda dessa som bevis, men det är förbannat skönt att veta att man har det bevissäkrat (kan dock vara klokt att kolla lagstiftningen ang inspelning i just den delstat ni bor i, i Sverige är det lagligt att spela in så länge en av parterna är medvetna om inspelningen.)samt att det kan vara skönt att lyssna igen om det finns oklarheter.
  • mirakelspektakel
    qatteriin skrev 2016-01-18 21:44:04 följande:

Jag ligger då INTE nedbäddad och har det INTE särskilt skönt, haha. Det är latensfasen snarare än några förvärkar bara, enligt förlossningen. Varken alvedon eller 40 minuter i kokhett bad har gett mig nån vila. Jag som inte ville vara lika trött den här gången som när Axel föddes... Det kommer bli en lång natt om inte det här plötsligt avstannar. :-/ Men fasen vad svårt att veta när vi ska ta hit mina föräldrar!! De har ju ändå en halvtimme att köra, men jag känner inte direkt att jag vill ha dem här nån längre stund när jag har värkar...

Ojdå!! Spännande att det äntligen är på gång! Även fast du är trött! Förstår att det måste vara supersvårt att veta när du ska säga åt dina föräldrar att komma, för att köra Axel till dem är inget alternativ va? Hur lång tid tog latentfasen förra gången?
  • mirakelspektakel
    WiMe06 skrev 2016-01-18 22:11:21 följande:
    Har just fått bevisat för mig ikväll att jag är en tröstnapp för min dotter trots att hon inte behöver det. Hon hade precis ammat men var fortfarande vansinnig, ville inte ha napp och att gunga på axeln var inte heller bra, hon sökte bara efter bröstet. Då kom pappa och tog över och hon tystnade med en gång, gjorde i ordning en flaska ersättning och hon tryckte i sig hela 60 ml, alldeles proppmätt. Maken sa till mig att testa att lägga ifrån mig henne för jag kan inte sitta med henne jämt. La henne i nästet och det gick en stund, sen tittade hon rakt på mig och började direkt gnälla och söka tutte. Maken vände henne mot sig och hon tystnade direkt. Kanske bara en slump men det känns lite komiskt.

Vad skönt att nappen verkar funka för er, hoppas den kan göra det inatt med så du får nån sömn
    Grattis till befordringen, du är inte längre bara mjölkko, utan även tröstnapp! :p
    Bra att din man tog över kommandot, förhoppningsvis så får ni alla sova en stund nu. Är det stor skillnad på olika nappmärken? Finns det märken som är extra små? Är det möjligen så att för tidigt födda små barn mer sällan tar napp? Min brorsdotter vägrade oxå napp nämligen.  
  • mirakelspektakel
    amalie79 skrev 2016-01-18 21:27:54 följande:
    Kanske får gå dit, vanligtvis är jag en 85C, har haft 90D under graviditeten så brukar ju inte ha problem. Min syster som är välutrustad rent generellt köper sina bh på change, de är tydligen väldigt hjälpsamma där även om det kostar en del så brukar det finnas ganska generösa klubbrabatter ibland och då passar hon på.

Jag har två mjuka goa från Carriwell som jag köpte nya till BB men de kan man inte gå ut i. De sover jag i. Sen även en mer rejäl som jag hade på jobbet under slutet av grav, när magen började trycka upp brösten :)

Min syster hade en 56 till sin flicka som var 51/4200 vid födseln och den var jättestor och den hade hon ända in i april, också januaribarn. Därför köpte jag 50 på hennes inrådan men han har redan fötterna nere i tårna typ. Men den var begagnad så nu åker den ut på Tradera så får vi nog nästan igen pengarna.

Hade jsg inte haft rabatt hade jag sldrig köpt en ny... De där små sliter ju aldrig på kläderna och det är en suverän overall för bilåkning och vårväder!

Mm en bra dag var det men definitivt gränsfall för vad jag orkar med just nu... Har ont både i kroppen ( förkylningen med) och såren nu... Men ligger nerbäddad skönt nu så:)
    Låter som du haft en super dag. Även fast du har lite ont i kroppen så tror jag ditt inre dansar... :)

Twilfit har amningsbh:ar, deras egna märke var inte ens speciellt dyra, de borde finnas i rätt stl för dig. Jag har redan nu 75 G, så alla normala butiker är helt körda. Om jag får till amningen så ska jag lyxa till det och köpa ett par svindyra bh:ar från någon av specialbutikerna här och prova ut dem ordentligt så att man vågar slå till på en bygelbh...
  • mirakelspektakel
    amalie79 skrev 2016-01-18 21:27:54 följande:
    Kanske får gå dit, vanligtvis är jag en 85C, har haft 90D under graviditeten så brukar ju inte ha problem. Min syster som är välutrustad rent generellt köper sina bh på change, de är tydligen väldigt hjälpsamma där även om det kostar en del så brukar det finnas ganska generösa klubbrabatter ibland och då passar hon på.

Jag har två mjuka goa från Carriwell som jag köpte nya till BB men de kan man inte gå ut i. De sover jag i. Sen även en mer rejäl som jag hade på jobbet under slutet av grav, när magen började trycka upp brösten :)

Min syster hade en 56 till sin flicka som var 51/4200 vid födseln och den var jättestor och den hade hon ända in i april, också januaribarn. Därför köpte jag 50 på hennes inrådan men han har redan fötterna nere i tårna typ. Men den var begagnad så nu åker den ut på Tradera så får vi nog nästan igen pengarna.

Hade jsg inte haft rabatt hade jag sldrig köpt en ny... De där små sliter ju aldrig på kläderna och det är en suverän overall för bilåkning och vårväder!

Mm en bra dag var det men definitivt gränsfall för vad jag orkar med just nu... Har ont både i kroppen ( förkylningen med) och såren nu... Men ligger nerbäddad skönt nu så:)
    Låter som du haft en super dag. Även fast du har lite ont i kroppen så tror jag ditt inre dansar... :)

Twilfit har amningsbh:ar, deras egna märke var inte ens speciellt dyra, de borde finnas i rätt stl för dig. Jag har redan nu 75 G, så alla normala butiker är helt körda. Om jag får till amningen så ska jag lyxa till det och köpa ett par svindyra bh:ar från någon av specialbutikerna här och prova ut dem ordentligt så att man vågar slå till på en bygelbh...
  • mirakelspektakel
    idape skrev 2016-01-18 23:04:53 följande:

Var hos bm idag och bebisen hade inte växt mer på 2 v! Är nu i v 40! Är det fler som haft så? Man blir ju orolig.

förstår att du blir orolig. men vad sa BM då? Tänker att hon borde sagt något om det är något konstigt? et ska iaf vara normalt att sluta gå upp i vikt efter v 38 och till och med gå ner i vikt... kanske bkir konstig kurva då tänker jag?
  • mirakelspektakel
    qatteriin skrev 2016-01-19 00:58:47 följande:

Rally-Sally kom ut 23:09, 23:00 klev vi ur pappas bil utanför förlossningen. Jag hann knappt upp i förlossningssängen, sen kom två krystvärkar och så var hon ute! Herregud! Värken innan gick vattnet, rakt i brallorna. Två små stygn fick jag, needless to say så hann vi inte få upp förlossningsbrev eller nåt men jösses alltså vilken upplevelse! Och vilken enorm skillnad från förra gången! Nu har lillan tuttat i en halv evighet och vi har fikat, jag är hög på adrenalin och på upplevelsen. Wohoo!

Suddig bild på hjärtat :

Äh vad fin hon är! Världens största grattis! åh vad härligt att allt gick bra! tror inte du hann bli trött denna gång va? Hann du med mentalt? Och du fick Hollywood-splashet! <3
  • mirakelspektakel
    amalie79 skrev 2016-01-19 09:31:39 följande:

Jag ligger i sängen o gråter för jag känner mig som en dålig mamma som efter denna natten hellre skulle vilja vara ute i snön istället för att ligga kvar i sängen med bebis. Igår var en skitbra dag fram tills min febertopp och Arvids nattpass där, men idag vill jag bara gräva ner mig. Sambon säger jag ska njuta av honom och tycker jag är galen, men det är ju som det är liksom.

Det går upp och ner tänker jag, igår hade ni det jätte bra. Så då tänker man ahhh... det är så här det ska vara och kommer vara framöver! Äntligen har jag hittat det alla pratar om. Och sen får man ett bakslag (i ditt fall feber och inte få sova på det) och då misstänker jag att man kan känna att va fasen skaffade vi barn för?! och så får du skit dåligt samvete för att du tänker så, för du älskar ju Arvid. Då är det lät att vilja fly till det trygga, vilket i ditt fall att skotta snö. Du kommer komma tillbaks till känsla du hade igår, men du kommer antagligen också komma tillbaks till hur du känner just nu, kanske inte lika ofta men lite då och då. Och jag tänker att det är okej, att vissa dagar inte vilja vara med längre, jag vet att du kommer göra det som krävs för att inte Arvid kommer lida av det (kanske inte mer än så, men det är tillräckligt) 

Jag hoppas att du fortfarnade har kontakt med MVC psykologen, för jag tror att du skulle må bra av att fortsätta pata med någon utomstående, det kommer liksom inte hjälpa att din sambo står där och tycker att du är galen som inte känner det som han tycker att en mamma bör känna. 

styrkekramar <3
  • mirakelspektakel
    amalie79 skrev 2016-01-19 10:43:53 följande:
    Du är så jäkla klok vet du det. Nej jag har ingen mer tid hos psykologen men tänker också att det kanske vore bra. Framförallt detta hoppande mellan ytterligheter är vansinnigt påfrestande. Nu ser jag den där måndagen som kommer framför mig, när sambon går halv sju på morgonen och kommer hem sex på kvällen efter pojkens träning ( jo det är varje vecka han går på deras träning inte varannan) och jag ska vara hemma med Arvid. Första dagen. Av sex-sju månader.

Idag kommer en bonus hem iaf. Den andra blev förkyld precis som vi, så han stannar någon dag till hos farfar och farmor. Den som kommer är den som var magsjuk men nu är han frisk.

Hsn åkte till skolan, men tydligen är skolan stängd. Det är snökaos i Göteborg. Han är väl på fritids antar vi för där är öppet, sambon ska åka o leta efter honom. Men annars hade han väl dykt upp här eller hemma hos sin mamma.
    Vet inte hur klok jag är egentligen, men jag har som sagt gått igenom ett par depressioner så jag vet en del om hur det är att gå i mellan ytterligheter och tro att allt är super, tömma hela veckans energi på en dag och sen vara helt svart/dränerad på energi i flera dagar efteråt.

Jag tycker att du ska ta ett snack med din sambo, speciellt så här i början så tycker jag att det är väldigt magstarkt av honom att tycka att han ska vara iväg på killarnas träning 4 dagar i veckan, samtidigt som han lovat att du ska få egentid och att ni ska ha delat ansvar? Dessutom har han vart den drivande i att ni ska skaffa barn! Förlåt mig om jag låter väldigt hård nu men hur f-n tänkte han då?!!!!!!!??? Så han tänker bara träffa sin nyfödda son 3 kvällar i veckan om inte du orka följa med på  träningarna? Jag hade vart vansinnig! Jag tycker att det räcker gott och väl att min sambo och mina bonusar kommer gå på familjeträning på tisdagar...
Svar på tråden BF Januari 2016 :)