Inlägg från: qatteriin |Visa alla inlägg
  • qatteriin

BF Januari 2016 :)

FrökenBlå skrev 2015-12-21 23:21:34 följande:

Hörni, hur är det med förvärkar egentligen? Hade aldrig detta då jag va gravid med dottern, men den här gången har jag haft det i några veckor nu. Eller jag tror att det är det iallafall, onda sammandragningar som ger ett tryck neråt. Googlade lite på det, dumma mig ;), och där stod det att man skulle in till förlossningen osv men så har inte jag uppfattat det. Dessutom är jag i v 37+4 så det borde ju inte va så farligt om något sätts igång nu, trots att jag helst vill att det blir efter nyår ;)

Vad google säger hänger nog på vad man menar med förvärkar, vet att det ibland menas detsamma som att man är i latensfasen medans det ibland bara handlar om sammandragningar och ibland om onda sammandragningar. Jag hade i princip aldrig sammandragningar med sonen förutom när jag hade jätteont av foglossningen, den här gången kan jag tillochmed få småonda sammandragningar när jag ligger och vilar... De säger ju att sånt blir värre för varje barn (det och eftervärkarna, uuuh).
  • qatteriin
    WiMe06 skrev 2015-12-22 04:43:58 följande:

Ja, så är det hos oss också, det dukas ju undan sen. Det jag kommer vara lite grinig över att inte kunna äta är smörgåsrån och små salta kex med brieost på, buhu!!!

Usch, vilken jul förra året, fy så jobbigt att behöva gå igenom mitt i julen det är ju så förbannat som det är redan. Jo, det är klart det är lite tråkigt att gå undan vid jul men vi får se det som så att nästa år lär vi ha fullt upp vid jul istället om vi inte vill ha öppnande paket eller en nerriven gran, hihi

Ja jul och midsommar har jag lyckats pricka in som högtider att njuta av med smärtstillande, hehe. Men nu är den tiden över! Och som du säger - nästa år lär vi ha fullt upp att hålla koll på små vildingar!

Vi brukar som tur är inte ha brieost för då skulle jag nog börja gråta om jag inte fick äta, haha! Nån mögelost brukar vi väl ha. Stilton är min favorit men vi får se om mamma köpt sån i år...
  • qatteriin
    mitthemligajag skrev 2015-12-22 07:54:42 följande:

vaknar på mornarna med blod i trosorna och blodiga flytningar under dagarna... Så konstigt att de ska bli så på slutet. Var lika med dottern och pyret därinne rör sig precis som vanligt så de känns som att de inte är mkt att oroa sig för. De är liksom inga mängder, inte så de droppar liksom. Har för mig dom sa att de kunde bli så när slemhinnorna blir torra och tappen förbereder sig... Känns som ett tecken men ändå vet jag att de tog 3-4 veckor innan C kom från att jag blödde.

Men vad obehagligt med blodet ändå! Även om det är normalt, har förstått att det kan vara så när det mognar där inne, som det säger. Men jag hade freakat, för att jag får sån ångest av blod vid graviditet, hehe. Minns att jag småblödde när vattnet hade gått och även om jag visste att det hörde till så blev jag jättenojig... suck. :-P
  • qatteriin
    Seven Costanza skrev 2015-12-22 07:55:40 följande:

Nej det är väl inget konstigt egentligen kanske, men jag har BF två dagar efter dig och vill inte alls tänka tanken att det vore naturligt att föda nu när som helst. Min bästis kommer imorgon onsdag och stannar till nyårsdagen och jag har definitivt inte tänkt föda barn förrän efter hon har åkt hem för nu ska vi umgås i lugn och ro, men jag får väl se om bebisen lyssnar på det .

Va jobbigt det låter att det kan vara så i flera veckor, det hade inte jag förstått. Enda positiva är väl att lön för mödan i så fall är att det ändå kan bli en 2016-bebis! Skriv gärna och berätta vad BM sa.

Åh hoppas verkligen ni får det lugnt och trevligt när din bästis kommer och att bebis håller sig inne! Gud vad mysigt, jag saknar min bästa vän så vansinnigt mycket och hon bor bara 30 mil bort... Men heltidsjobb och barn och nu foglossning för mig har satt käppar i hjulet för oss hela hösten, suck.

Jag har börjat inse att jag nog får komma ihåg att bebis är färdig v 37+0 och att jag inte ska bli förvånad om hon kommer tidigare än jag "tänkt", men jag vill verkligen inte... :-P Just nu känner jag mest att jag får vara tacksam om hon väntar till efter jul. Vet inte varför, det är ju inte som att jag har en massa onda förvärkar eller att slemproppen gått eller nåt, men det är väl nojan för att få henne som julklapp som talar...
  • qatteriin
    mitthemligajag skrev 2015-12-22 11:46:35 följande:

Förra graviditeten gjorde jag precis det, freakde ur! Ja de är ju inte så att man relaterar blod till något bra hehe ;)

Haha nä knappast! Men skönt att du vet nu att det är normalt iaf och har erfarenheten av hur din kropp kan reagera, jag tänker mig att det underlättar vad gäller allt sånt här.
  • qatteriin

Jag önskar jag hade kunnat resonera så kring listeria men det funkar inte för mig vare sig med den risken eller andra liknande. Jag följer rekommendationerna för jag hade aldrig kunnat förlåta mig själv om jag tillhörde det där fåtalet... Äter inte smörgåspålägg med kort datum heller och känner inte att det är en så stor uppoffring med tanke på alternativet. Jag vet hur jag (utan anledning) förebrått mig själv för missfallen så den erfarenheten spelar säkert in. Men tusan så gott det kommer bli med taleggion jag ska köpa när ungen är ute, det slår allt efter så lång abstinens kan jag säga!

• qatteriin
    Förstaförsökaren26 skrev 2015-12-22 13:21:11 följande:

Alla ni som fått barn innan hur nära BF fick ni? Alltså innan å efter BF! Är så intressant kan jag tycka för min dotter föddes på BF+16 så jag räknar helt med att det blir samma nu. Men hur tänker ni andra?

Han kom på bf! Så jag har ju ställt in mig på det den här gången med, först nu sista tiden som jag kommit på att det kanske inte är så sannolikt att lyckas pricka det igen, haha!
  • qatteriin
    Förstaförsökaren26 skrev 2015-12-22 14:59:04 följande:

Åh tänk om du får på BF igen! Vore bra häftigt! :)

Ja jag ska göra vad jag kan för att lyckas med det, hahaha!
  • qatteriin
    WiMe06 skrev 2015-12-22 19:14:43 följande:

Ursäkta infon, men har fått såna sjuka flytningar så det känns som man kissar på sig varje gång det kommer en. Känns så äckligt. Är det vanligt att man får rikligare flytningar såhär på slutet?

Har haft så i flera månader. Bm säger att detär helt normalt. Blä.
  • qatteriin
    mirakelspektakel skrev 2015-12-22 21:27:05 följande:

ni vet om att ni får äta hård ost va? så ex en lyxig Gruyère få man äta (min räddning), annars när jag får panik så smälter jag mögelost över 70 grader då är den ju oxå ok att äta.... borde funka på pepparkaka... :)

Absolut, äter ost som en galning, haha! Gruyère har jag faktiskt aldrig köpt. Men vi köpte en finfin cheddar på julmarknaden i helgen som jag ser fram emot. Har gjort en del mat i ugn med ädelost under hösten så jag fått stillat begäret, haha! Eller så tat jag tubost men tycker inte den är så god.
Svar på tråden BF Januari 2016 :)