Seven Costanza skrev 2015-12-22 07:55:40 följande:
Nej det är väl inget konstigt egentligen kanske, men jag har BF två dagar efter dig och vill inte alls tänka tanken att det vore naturligt att föda nu när som helst. Min bästis kommer imorgon onsdag och stannar till nyårsdagen och jag har definitivt inte tänkt föda barn förrän efter hon har åkt hem för nu ska vi umgås i lugn och ro, men jag får väl se om bebisen lyssnar på det .
Va jobbigt det låter att det kan vara så i flera veckor, det hade inte jag förstått. Enda positiva är väl att lön för mödan i så fall är att det ändå kan bli en 2016-bebis! Skriv gärna och berätta vad BM sa.
Åh hoppas verkligen ni får det lugnt och trevligt när din bästis kommer och att bebis håller sig inne! Gud vad mysigt, jag saknar min bästa vän så vansinnigt mycket och hon bor bara 30 mil bort... Men heltidsjobb och barn och nu foglossning för mig har satt käppar i hjulet för oss hela hösten, suck.
Jag har börjat inse att jag nog får komma ihåg att bebis är färdig v 37+0 och att jag inte ska bli förvånad om hon kommer tidigare än jag "tänkt", men jag vill verkligen inte... :-P Just nu känner jag mest att jag får vara tacksam om hon väntar till efter jul. Vet inte varför, det är ju inte som att jag har en massa onda förvärkar eller att slemproppen gått eller nåt, men det är väl nojan för att få henne som julklapp som talar...