Inlägg från: qatteriin |Visa alla inlägg
  • qatteriin

BF Januari 2016 :)

Nu har vi sett Star Wars och hjälp vad bra den var! Men mitt lock för örat har utvecklats till värk och ett konstant sus, är det såhär i morgon bitti får jag ringa vc för jag vill inte vara fast med öroninflammation över jul... Halsen värker också nåt förskräckligt så det kan ju hänga ihop förstås.

• qatteriin
    WiMe06 skrev 2015-12-23 02:17:49 följande:

Jaha, GRATTIS, där kom väl den jävla magsjukan som en släng på posten också precis vid jul. Vaknade nyss av att äldsta sonen hulkade, fick springa in med honom på toa där han kräktes lite. Han mår inte illa säger han och har inte ont i magen. Hoppas hoppas hoppas det inte är ngt, det blir ju en underbar jävla jul isåfall. Så ska väl förlossningen dra igång isåfall på det med, haha!!! Näe, jag är inte bitter!!

Åh nej!!! Vilken mardröm, håller tummarna för att det inte är nån magsjuka!!!
  • qatteriin
    WiMe06 skrev 2015-12-22 23:42:41 följande:

Vad jag hatar nätterna just nu!! Kan aldrig komma till ro, ligger aldrig bra, varmt som bara den, vrider och vänder på mig. Jäkla skit rent ut sagt...

Jag hatar också nätterna, lika glad varje morgon när nästa är över. Igår gick jag frivilligt upp 5:20 när jag vaknade (maken var redan uppe för han skulle jobba), bara för att jag inte stod ut med mer natt... Inatt har jag så vansinnigt ont i halsen så jag vet inte vad jag ska ta mig för. Blir att ringa vc i morgon helt klart.
  • qatteriin
    mirakelspektakel skrev 2015-12-23 00:37:45 följande:

Nu är alla julklappar inslagna, (ska bara köpa ett par till imorgon, haha) julgranen är klädd och all julmat är inhandlad. Jag är helt DÖD, men så fort jag lägger mig i sängen blir jag klarvaken, då lillan sätter igång och sparka som en galning.

Jag var även jag hos BM idag, hade med mig bonusarna så de fick lyssna på hjärtat och se vad jag gjorde där, bra förberedelse för dem tänker jag. Är i v 34+4 och sf måttet låg på 34 och allt annat var bra. Dock har jag haft ont i överdelen av magen de senaste dagarna, så jag ska lämna urinprov på måndag (nackdelar med röda dagar) för att utesluta urinvägsinfektion (jag fattade iaf de så, men när jag tänker efter så blir jag undrande varför man behöver morgonurin för att kolla det? någon som vet???)

Har aldrig behövt lämna morgonurin faktiskt, märkligt att du inte kan lämna i morgon när det ändå är vardag fortfarande! Ont i överdelen av magen låter för mig mer som symtom havandeskapsförgiftning, men då brukar väl högt blodtryck komma först.
  • qatteriin
    amalie79 skrev 2015-12-23 01:00:09 följande:

Mina toksparkar har nästan försvunnit och det är mer rörelser som gör att magen gungar, fötter kommer ut i sidan och det krafsar nere under magen:) klart, med tanke på att bm kallade min livmoder för välfylld så finns det väl inte rum för vad som helst nu. Nu har ju bebis varit snäll och varsam med mig och brukar inte sparkas så det gör ont.

Hittade mina första bristningar på magen häromdagen, de är små och bryr mig inte jättemycket om det men var lite road över att enda chansen att se dem var att hålla en spegel under magen och knäppa kort med iPhone :D

Tröstar mig med att min sambo också har tigerränder på magen! :)

Haha ja jag såg när jag var på julbord att jag hade fått ett par bristningar på undersidan av magen! Var på toa som var pytteliten, när jag skulle dra upp strumpbyxorna vände jag mig mot den låga spegeln och minsann, där var dom! Fick ett par med sonen, jag vet att jag trott att de kom efter förlossningen men nu är jag inte lika säker för de kanske bara gömde sig, som de här. Haha!
  • qatteriin
    WiMe06 skrev 2015-12-23 05:48:10 följande:

Usch, nedrans förkylning, nu får den väl snart ta och släppa för dig. Du gör rätt i som ringer vc, inte roligt om det blir värre över juldagarna nu.

Ja puh jag fick en telefontid 8:25 så får vi se om jag får nåt utöver det eller om jag ska "vänta och se, säkert bara virus". Jag tycker ändå jag försökt härda ut ordentligt nu eftersom jag ändå varit dålig i 10 dagar...

Idag skulle jag ju ta sovmorgon. Sonen är hos mina föräldrar och det är så skönt att bara få slappa, maken är ledig också. Meeeen så hade han såklart glömt stänga av ett av sina larm så 06:15 ringde hans klocka, störigt när min stod på 7 för att ringa vc! Men men. Gött att kunna ta allt i egen takt och inte behöva rusa upp med fyraåring som vaknar i 110 km/h, haha.
  • qatteriin
    mitthemligajag skrev 2015-12-23 07:49:10 följande:

De här med bristningar, min barnmorska sa att mörka bristningar som liksom bara ligger uppepå huden och inte blivit som ärr bara är hormonrelaterade och försvinner med tiden och de verkar faktiskt ha stämt för de flesta bristningar jag fick från förra grav försvann under sommaren när dom blektes :)

Ja de där jag fick förra graviditeten har jag knappt sett alls faktiskt, till skillnad från några jag har på låren sen tidigare, så de känns betydligt mer ytliga!
  • qatteriin

Fick tid på vc 10:15, känns som jag inte gör annat än springer där, haha! Mvc ligger i samma byggnad så jag var ju där senast i torsdags. Doktorn ska kika i örat men jag ska se om jag kan få hen att titta i halsen och lyssna på lungorna också för jag har så tungt att andas. Och om det blir "virus, bara att vänta ut" så ska jag se om jag kan få Rinexin iaf eftersom jag hade nästäppa långt innan jag blev förkyld, hade gravidnästäppa flera månader när jag väntade sonen... puh.

• qatteriin
    WiMe06 skrev 2015-12-23 09:52:30 följande:
    Vad bra, hoppas du kam få ngt bättre än dem där trista orden.
    Jag fick "det är ingen infektion i alla fall så det behövs inget penicillin", haha! Han tyckte jag skulle fortsätta med de receptfria mediciner jag använt hittills. Att jag använt nässpray i 10 dagar var tydligen inga problem heller och så skulle jag tryckutjämna öronen, jamen tack, det har jag ju gjort hela tiden. Hehe. Men nu får jag härda ut bara, jag är ju van vid det.
  • qatteriin

God jul allihopa! Hoppas vi kan fira som vi tänkt idag och slipper åka till förlossningar runt om i Sverige. Jag har en massa känningar långt nere i magen men har bestämt att det är bebis som fixerar sig, haha! Det är inga sammandragningar inblandade så det känns mest sannolikt så. Vi har sovit över hos mina föräldrar och jag har sovit över förväntan bra trots hård bäddsoffa. Och sonen har sovit gott hela natten! Om några timmar kommer min syster med familj och pappa ska åka och hämta min gamla farmor som fortfarande orkar fira med oss trots sina 89 år, sonen är tokförtjust i henne. <3

Skickar med en liten bild på mina föräldrars gran som vi klädde igår, och som sonen dansade runt sen med mormor, ackompanjerade av morfar på ukulele! Guldkeruben ser tydligen ut precis som jag gjorde som bebis så vi får se om det är en sån som kommer ur mig... haha!

Svar på tråden BF Januari 2016 :)