Inlägg från: WiMe06 |Visa alla inlägg
  • WiMe06

BF Januari 2016 :)

MeEmmA skrev 2015-10-18 12:07:17 följande:
    Vad jobbigt för dig, vad jag har hört är arton man har haft havandeskapsförgiftning chanserna stora att man får det igen, men om man inte har fått det innan så ska det typ vara helt omöjligt att få det OM det inte är en annan pappa.
    Eftersom att du jobbar inom vården, kan du inte be nån snäll kollega eller sjuksyrran att kolla ditt blodtryck och urinsticka kanske går att låna någon så att du får ett snabbt svar...
    Hoppas att det är som det ska!
    Ja, har man haft det innan så är risken större att få det igen. Fick akut havandeskapsförgiftning med första därav att dem fick sätta igång förlossningen dagen efter dem upptäckte det. Så risken finns ju att jag får det igen. Vad smart av dig, kan ju faktiskt ta ett blodtryck på jobbet imorgon Urinsticka blir väl värre att få tag i.
  • WiMe06
    qatteriin skrev 2015-10-18 13:18:44 följande:
    Ja bra att kolla upp! Skönt ändå att du inte har så långt kvar att jobba, du kke kan bli sjukskriven sista biten om det är för tufft. Om du har påfrestande jobb så är det ju särskilt viktigt tänker jag, mtp att du fött för tidigt också.

Visste inte att man fick Trombyl förebyggande i Sverige också, en kompis i Italien fick det vid andra graviditeten vet jag, men där får de det vid ivf också även om man inte har ökad risk för proppar, de verkar rätt frikostiga med det där nere.
    Nån studie visar tydligen att trombyl kan förebygga hf, så därför fick jag det denna ggn, fick det inte med andra barnet 09 så jag tror det kommit sista åren här i Sverige. Med ivf har man också en ökad risk för hf så kanske därför hon fått trombyl?

Ja, bättre att kolla en gång för mkt känns det som. Ska prata med chefen när jag sett vad bm har att säga och isåfall kanske man kan gå ner och jobba halvtid sista tiden.
  • WiMe06
    mirakelspektakel skrev 2015-10-18 13:48:12 följande:
    Om er ekonomi inte totalt havererar tycker jag att du åtminstone ska gå ner på halvtid. Låter inte som du har en hållbar situation, utan kommer slita ut dig totalt om du fortsätter. Ta hand om dig <3! 
    Haha, det är väl det den gör om jag går ner och jobbar halvtid men bebisens hälsa är ju såklart viktigare men hade ju gärna jobbat mina procent sista månaden. Det blir ju två månader med grav.penning sen som blir tillräckligt ändå. Får se vad bm säger och hur det utvecklar sig. Tack så mycket <3
  • WiMe06
    mirakelspektakel skrev 2015-10-18 21:38:00 följande:
    stackare, det är hemskt att känna att man inte har råd att vara hemma, fast man faktiskt behöver det. Jag har sån tur i oturen att jag får ut 90% av min lön även fast jag är sjukskriven.
    Det är ju inte så att vi inte skulle ha råd, det handlar väl bara om snålhet egentligen. Men man får tänka bort det
  • WiMe06
    Eleonor01 skrev 2015-10-19 07:43:53 följande:

Har haft mindre fosterrörelser sen i lördags. Trott lite att Jag inbillar mig. Ringde förlossningen nyss å frågade. Bättre fråga en gång för mycket än för lite,... Min son ska bara få i sig lite frukost sen lämna på dagis å åka dit direkt. Håller tummarna... Svårt att jämföra m första för han va mega aktiv varje dag från v 15. Flickan i magen e super lugnt å nu när jag inte känner så mycket så börjar man fundera lite... Får se vad som händer idag

Usch vad jobbigt för er. Hoppas att allt gått/går bra idag. Håller tummarna för er.
  • WiMe06

Ringde bm idag, fick komma in och ta blodtryck och lämna urinprov men allt såg bra ut. Så inga tecken på hf iallafall. Skönt det men ska nog ta det lite lugnare med jobbet nu. Har nästa bm-besök den 2 november. Känner jag att det blir värre innan dess så får jag helt enkelt ringa min bm igen.

• WiMe06
    Eleonor01 skrev 2015-10-19 18:53:50 följande:

Allt gick bra! Hon verkar ha vänt sig helt å eftersom det fortfarande finns mycket plats känns rörelserna mindre. De kopplade på monitor å sen mätte hjärt ljuden å jag skulle trucks varje gång Jah kände något på en knapp. Har svårt att skilja tarmrörelserna från foster rörelserna så vi skulle göra en ul också. Medans Jah väntade på läkaren så gjorde hon två kullerbyttor så då kändes det bra å mina tarmrörelser var Mao fosterrörelser å Jah gick hem;) de är super på vårt sjukhus!!!

Vad skönt att allting var bra. Vad bra du ringde och att dem tog dig på allvar.
  • WiMe06
    minahjärtan0609 skrev 2015-10-20 06:02:57 följande:

Är det någon mer som känner att det trycker på ner mot bäckenet? Är det för tidigt för bebis att fixera sig redan10v innan bf? Har känt ett väldigt tryck hela natten nämligen.

Jag kan känna ett tryck neråt, känner av det mer vissa dagar än andra. Vet faktiskt inte om bebis kan fixera sig redan nu, känns ju tidigt. Kan det vara att bebis sparkar neråt mot bäckenet?
  • WiMe06
    qatteriin skrev 2015-10-19 15:30:14 följande:
    Skönt att höra!! Ja det är nog bra att försöka ta det lugnt - sa hon som tar hem studier att göra på de där 25% hon är sjukskriven, jo men tjena. :-P
    Tack, ja man får bara inse att man inte kan köra på i samma tempo, haha, låter som jag, jag kör 50% studier utöver jobbet.
  • WiMe06
    MeEmmA skrev 2015-10-19 16:00:52 följande:
    Vad skönt att det gick bra för dig! Och ta det lugnt som du säger :)
    Tack, jag ska försöka sänka tempot lite på jobbet
Svar på tråden BF Januari 2016 :)