WiMe06 skrev 2015-08-19 20:44:43 följande:
Jag förstår och respekterar fullt ut hur ni tänker kring ert beslut. Nu har jag inte hört ngt ifrån dem på ett tag men sist vi hördes vid så var dem ganska säkra på att avbryta graviditeten med respekt och tanke för dem två barn dem redan har. Jag hade nog tänkt likadant gällande det hela, absolut inte för att ett hjärtebarn är värt mindre för som säger alla barn är värdefulla och unika, utan av respekt för dem två barn man har sedan tidigare. Det känns inte rätt att låta dem tillbringa så mkt tid på sjukhus och mycket annat vad det skulle innebära för dem. Det är ingen annan som ska kunna påverka ett så viktigt beslut, för det är ett beslut som man enbart som föräldrar kan ta och det är ett beslut som påverkar resten av era liv. Så känner ni er trygga med ert beslut så är det rätt beslut och det har inte andra rätt att tycka och tänka om, och som du säger det hoppas jag att alla som går igenom respekteras för. Jag stöttar också forskningen kring hjärtfel. <3
Tack för svar...jag lider med dem men känner mig mindre ensam, det finns nån fler därute som faktiskt går igenom samma helvete som vi just nu.
Vi har också tänkt mycket på våra barn. Hela familjen hade hamnat i ett kristillstånd. Personligen känner jag bara tack gode Gud för att jag kan välja, för att lagstiftningen är såhär och för att jag hade en skicklig BM som signalerade direkt vid RUL. Om än det känns förjävligt. Hade man inte upptäckt på RUL hade hon förmodligen fötts "normal" men avlidit efter ett litet tag, vi bor 140 mil från Göteborg och hade inte hunnit med transport ner.
Jag bara ligger i soffan och vägrar gå ut genom dörren, jag ser ju gravid ut hur jag än klär mig! Tänk om någon ska till och börja gratulera. Imorgon åker mina barn till sin mormor och kommer hem när detta är klart.
Jag känner mig dock ödmjuk och tacksam över de friska barn jag har, de slåss, springer, skrattar och lever rövare - precis som barn ska