Inlägg från: Eleonor01 |Visa alla inlägg
  • Eleonor01

BF Januari 2016 :)

MeEmmA skrev 2015-09-14 23:18:40 följande:

Har varit lite rastlös ikväll och beställt lite gratisboxar :) finns en hel del gratisprylar att få så glöm inte det! Speciellt den från apotek hjärtat är riktigt bra.

Va försiktig så du inte säljer din själ till telefonförsäljare samtidigt!! Been there..... :(
  • Eleonor01
    WiMe06 skrev 2015-09-16 20:24:43 följande:

Idag fick jag min grav.penning beviljad från f-kassan. Den 17 november blir min sista dag på jobbet smile1.gif

Grattis! Jag hoppas på att få iväg mina papper i veckan iaf.... Så du har kommit lite längre :)
  • Eleonor01
    Eleonor01 skrev 2015-09-16 20:49:15 följande:
    Grattis! Jag hoppas på att få iväg mina papper i veckan iaf.... Så du har kommit lite längre :)
    Hur lång handläggningstid var det ungefär?
  • Eleonor01
    himw skrev 2015-09-17 13:00:37 följande:

Jag äter frukost hemma- det gjorde jag inte tidigare utan åt på morgonfikat på jobbet så det blir frukost, frukostfika på jobbet, lagad lunch, lagad middag och något på kvällen typ knäckebröd eller frukt. Men däremot blir jag så hungrig att det är som jag inte sett mat på en vecka- speciellt frukost och lunch :)

Någon mer som blivit hungrigare? Och hur är det med er och er kroppstemperatur? Jag sover med öppet fönster och utan täcke på natten och är kokvarm på morgonen. På jobbet där det är rätt varmt och fuktigt så svettas jag som det vore tropisk varmt- väldigt pinsamt när alla andra går runt med normal kroppstemperatur och har stickade koftor på sig ;)

Jag kissar på nätterna å e oftast så mega hungrig att en macka slinker ner :) jag äter när jag e hungrig men aldrig godis dock.

Man brukar säga att man har ett element på magen. Förra gången så va Jah också mega varm men inte förrän i slutet. Jag fryser snarare just nu
  • Eleonor01
    Seven Costanza skrev 2015-09-18 02:21:24 följande:
    Okej, så detta är alltså något som jag kanske missar nu då jag redan är i v 24 och inte har något bokat besök. Har alla ni ett besök bokat i v 24-25 för detta? Vet dock inte om man mäter SF-mått i USA fortfarande - var det inte det som vissa ansåg var lite omodernt?
    Jo det var det måttet. Alla länder gör olika. Visa gör extra ul för att kontrollera tillväxten. Känns smartare faktiskt. SF är så väldigt knasigt. Men Sverige har visst inte kommit löngre i utvecklingen ;)
  • Eleonor01
    mitthemligajag skrev 2015-09-20 07:04:55 följande:
    Min kompis som bodde i Utomlands när hon väntade första fick aldrig mäta magen utan dom gjorde ultraljud vid varje besök! Sverige har väl kanske kommit lite längre på den fronten och insett att de inte är hälsosamt med alla ul strålning! Min dotter genomgick massor av ul och vul i magen och hon är som dom säger att barn blir, vänsterhänt hehe! Inte för de spelar ngn roll men de är ju lite läskigt
    Tvärtom. Det är Sverige som ligger efter i utvecklingen.
  • Eleonor01
    Kixpix skrev 2015-09-20 19:19:09 följande:
    Ja, fast om du smäller i dig en pizza och lite kakor och en massa dricka. Stämmer SF måttet då.. Näääää...
    Du har helt rätt i det du säger. Sen beror det på vilken tid det är. Magen är alltid större på kvällen. Hur bebisen ligger är också väsentligt så nej de kan inte få något bra mått på detta viset.

Jag har börjat få kramp i benet på natten!!!!! Hade det m sonen också. Hade det endast typ tre ggr å kunde knappt gå på flera dagar efteråt. Helt galet vilken träningsvärk det blir :(
  • Eleonor01
    Krocki1 skrev 2015-09-22 20:53:18 följande:

Går in i vecka 25 på torsdag, jag har haft som mensvärk över magen i två dagar. Inte hela dagar men ändå ganska långa stunder på ca 30-60 min. Är det att bebisen växer som man har så? Någon mer som känner?

Sammandragningar. Magen som tränar :)
  • Eleonor01
    mitthemligajag skrev 2015-09-23 12:40:44 följande:
    De är nog lväxtvärk du har, sammandragningar kommer och går och blir som en hård klump mitt på magen, men de håller i sig ngn minut och sen släpper dom! Så de är nog bara lite växtvärk :)
    Mina sammandragningar kunde sitta i länge förra gången. Magen blev stenhård å hade menssmärta så det är olika
  • Eleonor01
    mitthemligajag skrev 2015-09-23 17:43:09 följande:
    Oj en sammandragning som
    Håller i sig i 30- 60 minuter? Jisses...
    Japp! Å helgen inför min förlossning hade jag likadant men det visade sig sen att det var när han borrade sig ner i bäckenet.
Svar på tråden BF Januari 2016 :)