BF Januari 2016 :)
Jösses vad mina fogar har mjukat upp sig. Det knackar i varenda led runt korsryggen å underlivet!
Snart har vi lyckats passera nyår med ???????? snart inga prematura alls i tråden. Helt otroligt!!!!
Jösses vad mina fogar har mjukat upp sig. Det knackar i varenda led runt korsryggen å underlivet!
Snart har vi lyckats passera nyår med ???????? snart inga prematura alls i tråden. Helt otroligt!!!!
Om jag har sex kring menstid ( som jag aldrig vet när det blir riktigt) så får jag kännbara smärtsamma sammandragningar i livmodern. Samma sak hände i början av graviditeten, vilket jag då inte visste, att jag var gravid alltså. Men sen fattade jag ju... :)
Nu när jag ÄR väldigt gravid så har jag ju fortfarande sammandragningar vid sex och orgasm- men nu gör de inte ont. Kroppen är spännande!
Damn vad trött jag blir på dessa barn, varför kan dem inte bara lära sig att gå tillbaka till sina egna sängar när dem är uppe och vandrar!! Nej, då ska dem envisas med att krypa upp på min kudde och flåsa mig i ansiktet. Igår natt var jag inne med äldsta sonen 3 ggr.
Nu la jag mig nästan precis efter att ha fått äldsta sonen att sova, upptäckte vid ett utav
mina toabesök att han låg vaken i sin säng, så det var bara att haffa boken "Kaninen som
så gärna ville sova" och läsa den. Ngn som läst den för sina barn?
Och nu när jag just kom in och la mig kommer yngsta sonen och knölar sig upp på min kudde, trycker upp hela huvudet i ansiktet och flåsar sin äckliga nattandedräkt i ansiktet på mig. Jag älskar mina barn men låt mig för sjutton få ha min säng, min kudde och mitt täcke för mig själv !!!!
För övrigt, barnen fick boken i julklapp och vi läste den första ggn igår, funkade på äldsta sonen efter 4 sidor, yngsta lyssnade på hela men somnande typ direkt efter sista sidan. Idag somnande yngsta efter 5 sidor och äldsta sonen nånstans där med. Ska bli intressant att se om det bara var en engångsgrej eller om det är boken som funkar.
Det där med storasyskonpresent har jag tänkt på, det vore lite kul men det är svårt när han precis fått så mycket julklappar. Ny docka fick han i julklapp. Men han älskar ju lego så kanske blir det nåt sånt han kan pilla med. Eller så köper vi dvdn med Frostfeber-kortfilmen, den har han ju inte sett!
När folk kommer och hälsar på så tänker jag be dem fokusera på honom så att han får visa upp lillasyster, men inte nödvändigtvis att han ska få nån grej av dem. Mina föräldrar kanske kommer ha nåt ändå, det vet man aldrig, mamma älskar att shoppa hehe. Det viktigaste för mig är ändå att de lägger tid och uppmärksamhet på honom, och jag vet att det han vill mest är att nån ska leka med honom.
Sen har jag funderat på det där med "amningsväska" med roliga prylar han bara får leka med när jag ammar, men jag kan för mitt liv inte komma på vad det skulle vara i den, känns som det vore lättare med små barn.
Det slog mig nu att nu är jag ju fullgången! 37+0 idag så nu blir det ingen premis oavsett när hon kommer! Jösses vad fort tiden går!
Det där med olika graviditeter... Den här och när jag väntar sonen har varit ganska lika egentligen, med skillnaden att jag inte alls mått lika illa den här gången. Men "traditionellt" ska man ju må MER illa när man väntar en flicka.
Så det där verkar inte stämma på mig. Visst, lite skillnader finns det ju, som värre foglossning och förvärkar, men det är ju normalt när man är omföderska också. Men åååh inatt när jag inte kunde sova fantiserade jag om förlossningen, att jag fick möjlighet att bada som jag inte fick sist, och att jag var så mycket piggare så jag liksom hängde med på ett annat sätt! Åh jag ser så mycket fram emot att få uppleva det igen men jag hoppas verkligen det dröjer några veckor till.
Aaaaaaah! Vi har varit och badat nu, ett litet äventyrsbad i närheten, har aldrig varit där förr. Annars har vi ju ett gigantiskt äventyrsbad i samma stad men sonen känns lite för liten för det ännu, det här var alldeles lagom. Ljuvligt att känna sig viktlös ett tag, jag har inte haft ont på flera timmar! Helt fantastiskt verkligen! Om bebis stannar inne så åker vi nog dit igen snart för det var så himla skönt och sonen tyckte det var jättekul.
Jaha då har jag varit på sjukhuset å haft förlossningsplanering som i sin tur ledde till röntgen av mitt bäcken då läkaren misstänker att jag har trångt bäcken då lillan inte trängde ner ordentligt så imorgon får jag veta om snitt är aktuellt för mig. Känns lite sådär faktiskt!
Varenda skåp urtorkat å städat i hela huset. Sista inhandlat till lillan å mig. Tom städat plånboken!!!! Gaaaaaahhh!! 25 dagar kvar!!!!!! För tusan Jah kommer klättra på väggarna innan helgen e slut!!!
Hemma m sonen hela veckan. Nästa vecka avslutar Jah studierna å går på fl from. 12 jan. Sen tänkte Jah fixa allt jag redan gjort.....
Badhuset lätt som en god plan för oss båda som utflykt, perfekt!!
Var på läkarbesök idag i v 38+3. Allt var bra med mina värden och bebisens hjärtfrekvens idag. Han ligger med huvudet neråt men huvudet är inte fixerat som jag förstod det. Ni som är ungefär lika långt gångna - har er BM undersökt er livmodertapp för att se om något är på gång snart? Jag trodde att läkaren skulle göra det idag men hon gjorde inte det. Mitt nästa besök är dagen före BF.
Jag tyckte inte det verkade på läkaren som att något är på gång före nyår men hon verkade inte vilja uttala sig om det utan sa bara att den kommer när den kommer.
Jag var iofs helt sluten och med bakåtlutad livmodertapp 20 timmar efter att vattnet gått trots att jag haft pinvärkar hela tiden... Fy tusan. :-P