Inlägg från: 20110303 |Visa alla inlägg
  • 20110303

BF Januari 2016 :)

Verkar som flera väntar t efter rul med att berätta för jobbet. Skulle eg ja med helst göra men eftersom jag kommer söka gravidpenning känns det lite sent att berätta i augusti.(svårt o hitta vikarie finns varken fsklärare el barnskötare) Så jag har bestämt att berätta för chefen o min närmaste kollega innan semestern. De andra får märka det när jag är tillbaka, är då i v 18 så lär ju synas;)

• 20110303

Hur gamla är dina barn?

Våra är 4, tänkt berätta för närmaste familjen efter kub. Men vill helst berätta för barnen först men kanske blir för lång väntan för dem...får grunna på det lite till!

WiMe06 skrev 2015-06-14 02:32:36 följande:

Är bara i vecka 9 men vi har berättat för barnen. Dem har bara blivit glada och dem ser på magen att den vuxit och dem har varit såå duktiga att inte säga ngt till ngn. Det är familjens lilla hemlighet hos oss. Vi kände att vi ändå ville ha dem delaktiga. Dem har sett bilden vi fick från vul och dem frågar ofta hur stor bebisen är nu osv.

• 20110303

Vid hälsosamtalet i v6 vägde jag 56,8 och i v11 57,8. Förra graviditeten var det sista trimestern jag gick upp alla mina kilo.

Fundersamflicka21 skrev 2015-06-14 14:34:00 följande:

Vad tråkigt att läsa om alla tråkiga besked :( hoppas ni blir gravida snart igen!

En annan fundering jag haft är,

Har ni gått upp eller ner i vikt?

Jag själv har legat runt samma sen början. Vägde mig idag och ser att jag gått ner 1 kg ( började 66,5kg, idag 65,2kg.) inte haft nåt så värst illamående så man nojjar ju.

Magen växer på ialf och varit svullen i ett par veckor. Enligt appen så är bebisen nu ca 4,5-6cm stor. Hoppas vi får UL snart. Längtar tills jag får se den lilla

• 20110303

Vad skönt! Nä det är svårt att ta in, först nu sen någon vecka tillbaka som det sjunkit in hos mig:)

Flizz skrev 2015-06-17 07:10:45 följande:

Var på UL igår, fick se en liten ärta med pickande hjärta, blev daterad exakt på dagen vad vi hade trott så BF blir 26 januari.

Känns så himla overkligt är inte alls inställd på att de ska komma ett barn i januari.

• 20110303

Gått in i v 12 idag! Wihoo snart en milstolpe passerad och kub om 1 1/2 vecka ungefär.

Bm räknade ut bf t 5/1 o fl till 4/1 går på 5/1 en dags marginal till till årsskiftet ;)

Har så svårt att dölja magen nu.... En kollega kollade så misstänkt på den igår så jag försöker dra in den men det är ju nästan omöjligt. Vill ju berätta själv o inte bli avslöjad. Men snart så.....vill bara gå 12 fulla veckor först!

Är så himla glad och positiv idag och har varit det i flera dagar,känner mig så lycklig att va gravid. Har inte känt så på 4-5 veckor utan mer deppig och orkeslös så det är så skönt!

Hur mår ni??

• 20110303

Ja jag vill ju helst att det blir januari!

Tröttheten har varit jobbig, skönt nu när det gett med sig lite. Hoppas det släpper snart för dig med:)

Hame skrev 2015-06-17 14:27:22 följande:

Då har vi samma bf, jag har också 4/1  Visst är man lite orolig att det skall bli december?! Verkligen ett I-landsproblem men jag vill mycket heller att det ska bli januari.. 

Roligt att du känner dig glad! Jag är mest trött men då kanske det vänder snart 

• 20110303

Idape: grattis så härligt o få se den lill*!

Seven costanza: fryser gör jag ju med! tog på mig fleccen inomhus här hemma innan och mannen går i shorts;) Skönt att du mår så bra annars, bara att njuta:)

• 20110303

Kram till dig.

tystlängtan skrev 2015-06-17 19:49:46 följande:

Har precis varit på gynakuten och fått konstaterat att där inte har funnits något som växt sedan v.5-6 ungefär. Hoppar ur tråden nu då det är för jobbigt att läsa, men jag hoppas verkligen att ni andra slipper tråkiga besked och att allt går bra hela vägen för er!

• 20110303

Idape: jag mår ganska bra är lite olika olika dagar. Haft en bra vecka med mindre illamående o trötthet. Men igår o idag har tröttheten varit tillbaka och mår himla illa just nu:/ 1 vecka kvar till semestern och kub 29/6 så det är vad jag ser fram emot nu:) ska du göra kub?

Vi blev inte avslöjade igår. Firade med barnens kusin o svärföräldrarna så var lugnt och mysigt. Dricker knappt alkohol längre heller så ingen som reagerade på att jag tog alkoholfritt t maten.

• 20110303

Grattis och välkommen hit! Hur mår du?

Onsdagar skrev 2015-06-20 11:50:58 följande:

Hej på er!

Jag hoppar in här. Jag är 36 och min sambo 39 år. Bor i Skåne. Första barnet som är beräknat till 12 januari om allt går vägen.

Svar på tråden BF Januari 2016 :)