Inlägg från: WiMe06 |Visa alla inlägg
  • WiMe06

BF Januari 2016 :)

evigalängtan89 skrev 2015-05-18 21:36:45 följande:

Då ni ringer om företa mötet vem ringer ni då?

Samt vad säger man? smile1.gif

Ska eran sambo följa?:)

1 barnet????

Jag ringde ett samordnarnummer som går till en bm som bokar tider för länets alla mvc. Sa att jag testat positivt på ett gravtest och att jag ville boka tid till bm. Så frågade hon bara när jag hade sista mens och sådär och sen bokade vi in ett hälsosamtal först och sen inskrivningen. Lycka till
  • WiMe06
    Kixpix skrev 2015-05-18 21:37:53 följande:
    Hej! Vilken vecka är du i? Jag gick in i vecka 6 idag.

Jag vet i fasen vad jag har för skit. Min första graviditet.

Ont i rygg, höfter, blygdbenet/livmodern (kan inte avgöra), smärtan bränner ner i låren till mina knän.

I lördags vaknade jag av att jag hade så ont vilket inte bör vara normalt eller att det "bara" är livmodern som växer.
    Jag är också i v 6. 5+4. Usch vad jobbigt att vakna av att ha så ont. Jobbigt när man inte vet vad det kommer ifrån heller. Ska till bm den 3 juni så får prata med henne då. Är det foglossning får man kanske testa ett bälte eller nåt.

Har aldrig haft såhär innan när jag varit gravid. Har två barn sedan innan.
  • WiMe06
    Euphemia skrev 2015-05-19 09:36:28 följande:
    Vet inte hur tidigt man kan få det. Vanligast är väl i mitten av graviditeten? Men visst kan man få det innan? Jag hade foglossning med förra grav, bassängträning och sjukgymnastik var min räddning. Jag ska nog gå på båda i förebyggande syfte den här gången, skönt om inte annat smile1.gif
    Får prata med min bm när jag ska dit den 3 juni. Kanske kan få hjälp med ett bälte om inte annat. Vattengymnastik låter ju härligt.
  • WiMe06
    Grus grus skrev 2015-05-19 13:11:39 följande:

Så olika man är. Jag är livrädd för kejsarsnitt. Att någon ska skära upp min mage. Det gör mig livrädd. Att bli sövd och inte veta vad som händer gör att jag ryser, eller bedövad nertill med risken att aldrig bli återställd sen. Nej, vaginalt är det naturliga och det våra kroppar är skapta för. Allt annat fyller mig med obehag.

online you can be anything you want. Strange why so many choose to be stupid.
    Håller helt med dig, är också livrädd för att behöva kejsarsnitt. Tänk att knappt kunna bära på sitt barn efter förlossningen. Usch mardröm.
  • WiMe06
    Kixpix skrev 2015-05-19 18:22:54 följande:
    Det är ju också väldigt olika. Mina systrar kunde bära på sina barn utan problem :)
    Det är klart, man får så olika upplevelser, har ju aldrig upplevt ett kejsarsnitt själv men dem jag känner har fått jätteproblem efter sina och blivit sjukskrivna, så då får man den bilden.

Men det är ju som ngn skrev innan att det bara är man själv som kan avgöra vad som är bäst, ingen annan känner ju kroppen bättre tycker det är bra ni vågar be om hjälp mot rädslan ingen ska behöva må dåligt för att man ska få barn
  • WiMe06
    HCS skrev 2015-05-19 18:42:15 följande:
    Ja det finns jättebra hjälp! Själv gick jag på Klara-samtal på spec.mödravården under min tredje graviditet för jag var så osäker och ville väldigt gärna föda normalt, men är glad att de ändå rådde mig till snitt då han var stor och med stort huvud smile1.gif
    Skönt att du fick hjälp under samtalen och att det blev bra i slutändan.

Jag hopppas kunna föda vaginalt en tredje gång för personligen skulle jag nog må jättedåligt om jag fick göra kejsarsnitt. Men skulle det hända ngt dramatiskt så står det ju inte under ens makt iallafall..
  • WiMe06
    Miixxan skrev 2015-05-20 11:48:53 följande:

Hur kunde du plussa så tidigt caisas?

Sist jag var gravid så var det negativt och då testade jag i 5+2 sen plussade jag i 6+5 fick mf 6+6.

Och nu är det bim+4 testade mig den 11/5 negativt. Har symptom som jag hade sist jag var gravid och är sugen på choklad, nudlar och frukt, illamående har jag haft lite grann och tröttheten är värst!. Så nu väntar jag och ser om mensen kommer eller inte. Annars blir det ett test på måndag. Men om jag är gravid så är jag i 5+0 idag :) och har bf den 19 januari om allt går som det går. :)

Denna gången testade jag på BIM-2 men fick då negativt. Testade med digitalt och sticka på BIM+1 men fick negativt på digitalt och svaaaagt plus på Stickan.

Med mf i april plussade jag inte förrän på BIM+4, så det är nog väldigt individuellt, dels beroende på när ägget fäster och sen om man kanske har lägre halt hcg i kroppen.
  • WiMe06

Helt vansinnigt vad jag är trött, ledig dag idag och har typ inte orkat nånting. Hade helst velat lägga mig och sova en timme men nu ska dem andra kidsen hämtas i skolan och på dagis.

• WiMe06
    20110303 skrev 2015-05-20 15:46:39 följande:

FruGru och Wime: jag skriver under på både illamående och en kolossal trötthet!

Lever i ovisshet gällande graviditeten då jag va på vul och hon såg en hinnsäck o gulesäck men inget mer. Enligt henne va det 50/50 att det va för tidigt eller att graviditeten stannat av. Så nu är det en låååång väntan till måndag då jag ska göra ett nytt vul.

Har ju symtom och hon menade att ökar illamåendet verkar det lovande men ja vi får se.

Usch, håller alla tummar på att det var förtidigt och att dem inte såg nåt pga det. Vilken vecka är du i?

Jag ska på vul imorgon, är jättenervös att dem inte ska se nåt, går in i v 7, 6+0 imorgon.
  • WiMe06
    aurorasmamma skrev 2015-05-20 20:17:36 följande:

Va hos barnmorskan idag på inskrivningssamtal och fick göra ett ul för att fastställa graviditetslängden då ja inte va säker på den. Är ett litet oväntat pillerbarn vi väntar, men lika välkommet ändå trotts att de blir lite tätt mellan barnen nu.

Skönt att få se de lilla hjärtat jobba på hos vår lilla böna <3. Bf blev 7/1 som ja ungefär trodde.

Va roligt att ni fick se hjärtat, grattis
Svar på tråden BF Januari 2016 :)