Inlägg från: WiMe06 |Visa alla inlägg
  • WiMe06

BF Januari 2016 :)

20110303 skrev 2015-05-21 21:49:20 följande:
    Ja på måndag em blir det nytt vul. Inte ofta man vill att helgen ska gå fort- vill bara veta!

Skönt att du har en bra känsla. Jag har det med:)

Bra att du undviker korsade ben då det frestar på fogarna. Tänk med på att tex stiga ur bilen samtidigt med båda benen alltså med benen ihop.

Jag går på akupunktur och det hjälper mig fantastiskt bra.
    Vad skönt att du ska gå redan på måndag. Jag får vänta 1 1/5 vecka till. Håller tummarna för dig att det går bra.

Aha, det har jag faktiskt inte tänkt på med bilen. Jag som alltid tar ut ett ben först. Tack för tipset

Jag funderade på vattengympa, gick på det med första sonen, hade inte foglossning då men det var skönt ändå?
  • WiMe06
    Seven Costanza skrev 2015-05-21 22:43:14 följande:
    Jag vet inte - jag diskuterade det med min BM men hon tyckte ju uppenbarligen inte att det var tillräckligt för att remittera mig till gyn på sjukhuset (BM har ingen egen ul). Hon sa inte heller att jag själv kunde ringa gyn (såvida jag inte hade egen gyn sedan tidigare vilket jag inte har) utan hon sa bara att jag får vända mig till en privat ultraljudsklinik.
    Jag fick vända mig till en privat. Gyn på sjukhuset hjälpte mig inte ens när jag fick mf, men till slut var det en på kk som gav mig numret till den privata gyn jag var på idag.

Har ni ngn privat gyn du kan ringa? Jag föreslår att du ringer och pratar med dem och säger som du känner. Förhoppningsvis så räcker ju det. Men tyvärr måste jag säga att vården har blivit svårare och ibland får man vara lika "ful" mot dem som dem kan vara mot en annan.

När jag ringde den första privata kliniken och frågade om man kunde boka vul snäste hon väldigt otrevligt när hon frågade varför jag ville det. Så jag snäste tillbaka (hormonerna vet du när man känner sig sårad ) och sa att jag var orolig. Jag fick ju en tid om än efter väldigt otrevligt bemötande.
  • WiMe06
    Seven Costanza skrev 2015-05-21 23:55:40 följande:
    Jag vet ingen här i Lund men har inte kollat upp det. Hittade ett nr till Capio i Eslöv så tänkte ringa dit imorgon bitti. Störigt att det ska vara så svårt att få ul, jag tycker att det är helt SJUKT att man ska vara gravid i mer än fyra månader innan man ens får veta om barnet lever! Längtar tills jag flyttar till USA i augusti för där verkar vården mycket bättre och man får fler kontroller. Vi kommer ha en bra sjukförsäkring så vi behöver inte betala så mycket, så jag hoppas på att bli mer nöjd där. Kommer vara i ca v 20 när vi kommer dit smile1.gif .
    Jag vet, helt sjukt att man ska gå så länge. Vad härligt att flytta till USA, ska ni flytta dit permanent? Vart i USA ska ni flytta. Blev ju jättenyfiken nu Gud så härligt. Hoppas ni får bättre vård där nere än vad det har blivit här.
  • WiMe06
    Seven Costanza skrev 2015-05-22 09:08:33 följande:
    Nej vi ska vara där i två år. Ska försöka föda två barn under den tiden i och med att de får medborgarskap, så är överlycklig att jag lyckades på första försöket. Vi ska flytta till San Francisco smile1.gif .
    Skönt att ni lyckades nu då härligt att flytta dit. Hoppas ni ska trivas. Härligt att vara föräldraledig och bo där
  • WiMe06

Tror jag börjar få halsbränna, har aldrig någonsin haft det i hela mitt liv men har en konstig känsla långt ner i halsen, känns liknande ont i halsen.

• WiMe06

Ursäkta den intima frågan men hur är er sexlust såhär när ni är gravida? Jag har väldigt dålig just nu, det är ju inte som vid ägglossningen direkt

• WiMe06

Fru gru och reggi - skönt att inte vara ensam. Jag har börjat blöda efter vi haft sex nån gång och sen får lite ont nertill ibland så jag har så svårt att njuta, man oroar sig liksom. Men vet ju att inte sex är fara för bebis.

• WiMe06
    pheew skrev 2015-05-23 07:59:44 följande:
    Jag fick halsbränna för första gången i mitt liv under min förra graviditet. Det gick över i magkatarr och gjorde så förbannat ont! Kan tipsa dig om tuggtabletter som finns på apoteket. Gaviscon ska vara ok när man är gravid men finns några tabletter som heter galieve peppermint som innehåller samma sak men är mycket godare! Dessa tog bort min halsbränna på bara en liten stund o jag åt dem rätt mycket! Ett av mina första tecken den här graviditeten var just halsbränna så jag lider med dig. Det är inte Nice!!!! ;)
    Tack för tipset. Får nog testa detta om det blir värre. Idag är det rätt så lugnt ännu.

Det som alla symptom jag aldrig haft innan kommer denna gången.

Har varit förskonad från illamående tidigare så bara väntar på att det också ska komma som ett brev på posten
  • WiMe06
    FruGru skrev 2015-05-23 06:09:38 följande:
    Förstår att du blir orolig. Hade nog inte heller velat om jag fick ont el började blöda. Ta upp det med do BM.
    Ska till bm den 3 juni, så väntar tills dess, får hitta alternativa vägar till dess
Svar på tråden BF Januari 2016 :)