BF Januari 2016 :)
Wohoo, sonen hade inte sovit på förskolan! Det var ingen ordinarie pedagog där när jag hämtade så jag kunde inte diskutera hur de la upp vilan men sonen sa att han "bara suttit", det är väl bättre än att bara ligga iaf.
Wohoo, sonen hade inte sovit på förskolan! Det var ingen ordinarie pedagog där när jag hämtade så jag kunde inte diskutera hur de la upp vilan men sonen sa att han "bara suttit", det är väl bättre än att bara ligga iaf.
Sjukt löjlig tanke kanske men alltså haha, om de händer på offentlig plats, vad tusan gör man ! Eller typ i sängen, 5 liter fostervattenssplash i sängen? Är de tack och hej säng då? Haha
Så kom han, vår store lille gosse, 53 cm och 4565 gram. En inte jättelång men ack så tuff förlossning som slutade med sugklocka och 2 liter blodförlust.
Är trött yr o lycklig, har varit uppe och stått på benen men sks få blod nu.
Det gick ju!
Haha, det skulle inte hjälpa mig, för här har vi ju de underbara amerikanska heltäckningsmattorna överallt utom i köket Helt nyinlagda var de dessutom när vi flyttade in... Har lagt skydd i sängen, i soffan, på min köksstol samt i bilen så hoppas det räcker.
Har ni andra binda i trosan nu om ni lämnar hemmet, för att mildra lite om vattnet går? Eller är det meningslöst att ha för att det ändå kommer mycket mer än en nattbinda kan ta?
Nu är jag på förlossningen! Jag hade ett inbokat läkarbesök idag 10.20 på BF-1. Hade då lite högt blodtryck och började blöda när hon kollade livmodertappen, så då fick jag gå över till förlossningen och göra non stress test igen där de kollar fostervattnet och bebisens hjärtfrekvens, rörelser och mina sammandragningar. Hade tydligen mycket sammandragningar utan att känna det så de behöll mig här. Min man fick åka hem och hämta de sista sakerna som inte var i väskan men nu är vi båda här och väntar och väntar.
Har fått värkstimulerande i ca tre timmar nu (kl är 18 här), känner inte så mycket än och de tror att bebisen kommer ut efter midnatt. Jag mår bra och hoppas att allt ska gå fint. Uppdaterar när jag fått ut bebisen
Nio dagar till bf nu och jag känner mig mer och mer trött på det här... Iofs hade det väl varit skönt med lite mer tid för mig själv där jag kke kan rensa lite i vårt "kontor" som är fullt med bös, men egentligen orkar jag ju ändå inte det...
Såklart vaknade sonen 5:30 idag och hade kissat i sängen så han kunde inte somna om när det var ordnat - utan var vansinnig på allt och alla i en halvtimme istället. Oh happy day, roligaste sättet att vakna på... och när han vaknat så tidigt kanske han helt enkelt måste sova en stund på förskolan idag för att inte bli en riktig grinolle. När vi äntligen fått till att han inte sovit! Så typiskt.
Har försökt leta ett par sidor tillbaka men ni har varit så väldigt aktiva.
Brukar alltid känna av bebis bär jag går och lägger mig. Och vid 2 så är den alltid som mest aktiv. Tänkte på det i natt att å jag får kanske sova i natt. Vaknade strax innan 7 i morse och har ännu inte känt av bebis.
Har försökt med att dricka massa kallt vatten. Lagt mig halvt på mage som jag gör när jag Dover och då brukar bebis protestera. Men ingenting har jag känt.
Haft rejält med sammandragningar ett par dagar. Men inte mer än så.
Vad hade ni mer för tips på att "väcka" bebis om den nu bara sover? Ska be maken att försöka puffa på magen med. Han brukar oxå kunna retas med den.
Bf i morgon
Jag brukar dricka ett kallt glas oboy och sedan lägga mig på mage med benen en liten bit upp i luften, då protesteras det ofta inom en kort stund..
Eller så låter jag hunden ligga på magen, det gillar hon inte heller så mycket då han har vassa armbågar och knän :)
Bf+10 idag, koooom uuut någon gång!! Höll igång hela dagen igår så får väl testa vila idag :) Tänkte pyssla och boa lite bara.
Det gick bra att lämna storisen på dagis idag mycket tack vare att vi kunde åka pulka dit. Först en mindre dispyt angående frukost som slutade med nudlar haha!
Hur har ni andra tänkt med blöjbyten på natten? Har ni skötbord i sovrummet eller går ni upp? Kommer ihåg att det var väldigt opålitligt ibörjan så är inte så pigg på att byta i sängen.
Åh, bara 9 dagar kvar till bf. Lite extra spännande att följa hur långt det är kvar för dig eftersom vi hade samma bf. Tänk vår lilla snorpa skulle varit i magen 9 dagar till egentligen
Usch vilken morgon du verkar ha haft. Det är så roligt med dessa utbrott små barn kan få. Förstår om du inte orkar testa men annars kanske ni skulle låtit hon vara vaken idag med för att se vad som händer men såklart med risk för en grinig em/kväll. Men jag förstår verkligen om du inte orkar det <3 hoppas han får en bättre natt inatt.
Idag klev jag inte upp förrän 10.30. Passade på att sova kvar i sängen ett intervall till. Dem stora var okej med det bara dem fick hjälp med frukost först och kunde gå till pulkabacken sen. Wendela har sovit som en kratta inatt. Ammade och sondade vid 22.30 och vid 03- tiden somnande hon till slut på mitt bröst så var bara att halvsitta och sova några timmar till 06 för jag vågade inte lägga ner henne igen. Hade verkligen glömt det här med sömnbristen, haha!!