Inlägg från: qatteriin |Visa alla inlägg
  • qatteriin

BF Januari 2016 :)

kindofnothing skrev 2016-01-10 10:47:54 följande:

Sådär har min hållit på i två kvällar nu, hade varit kul att förstå vad den sysslar med. När har du bf? För min känns det som sendrag hela insida lår, o ljumsken... nån gång bak i skinkan också... skum känsla!

Bf om en vecka idag, woop woop!! Min har borrat ner sig ett tag men det här var helt absurt, haha! Ja det där var en bra beskrivning av det som blev, precis så! Jag får vara tacksam att det bara blivit en gång - än så länge iaf, hehe...

Idag känner jag mig konstant förstoppad när jag sitter, men det är jag definitivt INTE (host host) så hon tog sig absolut längre ner med sin aktivitet iaf, haha. Herregud vad man går igenom för de små monstren.
  • qatteriin
    mitthemligajag skrev 2016-01-10 13:33:04 följande:

Liten uppdatering, har fortfarande värkar på 5-7 mins mellanrum. Tur som f a n att man glömmer bort hur de känns mellan förlossningarna haha, ändå är dom än så länge behagliga. Ligger hemma i sängen och svär, nu är dottern bortlämnad till farmor, fy fasen om de här bara är pinvärkar då blir jag tokig! Men de gör ändå så pass ont att jag måste andas mig igenom och glömmer att andas om jag inte får hjälp, lite blod har de kommit också!

BEHAGLIGA?! Du är tokig! Men ååååh det är verkligen på g, härligt!
  • qatteriin
    kindofnothing skrev 2016-01-10 14:36:50 följande:

Ganska lika då, jag har 10 dar till bf. Kanske är nedborrningen som känns, skönt att någon annan har lika (även om de såklart är jobbigt för dig ^^)... Haha känner igen detdär, känns som jag sitter på ett huvud ibland!

Hoppas det är så värt det som alla säger. Legat vaken två nätter o bävat för förlossningen... Tycker det är så jobbigt när man inte vet vad som väntar.

Haha ah men jag kan ta det, så mycket olika smärtor i den här graviditeten så en sort till gör inte så mycket.

Jag tycker ju det är värt det, även om jag ibland känner mig galen för att tycka det. Jag avskyr att vara gravid men ändå har jag gjort det igen för att få en bebis till. Jag var aldrig så orolig för förlossningen med stora - spänd förstås, men inte rädd. Men det är stor skillnad nu när jag varit igenom det en gång, nu längtar jag efter att det ska sätta igång och ser fram emot att undersöka hur jag hanterar smärtan den här gången. Jag är så nyfiken! Osäkerheten är alltid värst och vi i dagens samhälle är så vana att kunna veta och kontrollera, här kommer då en urtidskraft som varken går att styra eller ha koll på när det blir! Det är fruktansvärt frustrerande och det är inte så konstigt tänker jag. Men för mig hjälper nyfikenheten, jag är rädd för mycket i mitt liv för jag är rätt nervöst lagd, men försöker bita tag i min evinnerliga nyfikenhet istället och gå in i det som en upptäckare.
  • qatteriin
    Hame skrev 2016-01-10 14:59:36 följande:

Min mage, bf+12 :) Mer gravid än så här kan men nästan inte bli!

Men sicken fin mage då!!
  • qatteriin
    mitthemligajag skrev 2016-01-10 17:00:47 följande:

Hej hå kära damer! Nu ligger man på förlossningen hög på lustgas hehe, åkte in strax efter 16! 7 cm öppen och de var inget vatten som gått men otroligt buktande hinnor så snart så spricker dom nog av sig självt! :)

Yaaaaaaayyyyy!!! Heja heja! Gud vad spännande!
  • qatteriin

Aaaaaaah förtvivlan när maken varit snäll och köpt avokado - men de är alldeles för hårda för att ätas!! :'( Och så har de legat där på bänken i flera timmar och jag har suktat efter dem och längtat till kvällsmaten, om jag bara känt på dem tidigare så hade jag ju inte behövt längta så mycket! Buhuuuu!! Har inte haft mycket cravings den här graviditeten, men min längtan efter avokado är inte att leka med!!

• qatteriin
    Förstaförsökaren26 skrev 2016-01-10 19:29:51 följande:

Ni alla som fått era andra barn innan eller på BF har ni ställt in er på att det blir lika nu? Kan nästan tänka mig att det måste vara mer frustrerande nästan än för oss som gick över! Jag är ju som sagt heeeelt inställd på övertid å rejält då första var de. Men hur tänker ni andra?!

Jag är äckligt inställd på att bf står för "bäst före" nu alltså!! Det var jag aldrig med sonen, då var jag inställd på att gå tre veckor över som rutinen var i Vgregion då iaf... Nu vill jag i teorin gärna gå över för att lägga mer tid mellan bebis födelsedag och kusinens födelsedag 5/1, men hela min varelse är inställd på att hon ska komma på bf, det är hemskt! Haha!
  • qatteriin
    kindofnothing skrev 2016-01-10 19:50:43 följande:

Sant så sant. En grej till gör varken till eller från. Och jag ser så mycket fram emot belöningen. Hur hanterade du smärtan förra gången? Dagtid kan jag fokusera på nyfikenheten men på nätterna funderar jag så mycket på just detdär hur det kommer gå o kännas.

Ja tankarna blir alltid tyngre på natten... Björn Skifs var inte helt fel ute! Det blir alltid värre framåt natten...

Jag var ganska rädd för smärtan sist, när det väl satte igång. Den påminde mig i både kropp och själ om smärtan vid mina missfall, särskilt det senaste som var som en miniförlossning i v 11, när jag satt i min ensamhet på toa mitt i natten och krystade... Så smärtan i sig var nog inte så farlig, men minnet sa ju "det blir ingen bebis av det här!!", så jag tror jag spände mig, kunde inte slappna av. Sen blev det så utdraget så inte ens när vi kom till sjukhuset var det så lätt, jag var väldigt trött. Med lustgas gick det bra att hantera men jag var rätt borta av kombinationen trötthet (hade varit vaken nästan ett dygn med ineffektiva pinvärkar innan jag kom i akiv fas) och lustgas. Orkade inte röra mig så mycket som jag hade tänkt. Så nu hoppas jag dels att jag slipper pinvärkarna, och dels att jag är piggare så jag kan röra mig, bada eller duscha, fokusera... Nu vet jag ju till skillnad från sist att det faktiskt kommer en belöning efteråt och det tror jag kommer underlätta.
  • qatteriin
    FrökenBlå skrev 2016-01-10 22:31:21 följande:

Kom att tänka på en sak, hur vet man vilka riktlinjer de olika landstingen har gällande igångsättning? Står det nånstans? Har helt glömt att fråga min bm om detta. Det känns ju väldigt stor skillnad på att gå över 3 veckor istället för 2..

Borde inte det stå på t.ex. regionens/landstingets hemsida nånstans? Jag undrar hur jag fick veta att det var 3 v i Vgregion när jag bodde där, jag minns inte... Man brukar kunna googla sig till riktlinjer av olika slag men det kan vara rätt bökigt.
  • qatteriin
    Hame skrev 2016-01-10 21:11:47 följande:

Det där med olika datum på RUL och kub spökar lite för mig också. Jag fick 3/1 enligt kub och skulle isf vara bf+6, men där jag bor går de efter RUL och då blev jag flyttad till 29/12 och är alltså "officiellt" bf+12. Datumet ifrån kub stämmer bättre enligt hur jag själv räknade och sista mens, men och andra sidan har jag gjort två ultraljud till efter RUL där de sa att 29/12 verkade stämma.

På onsdag när jag har tid gör igångsättning är jag isf bf+15 eller bf+9..

Ju tidigare mätning desto säkrare har jag alltid hört. Mitt bf enligt sista mens är 14/1 men med en väldigt svag testning baserad på det datumet så tror jag mer på 17/1 som jag fått på tidiga ul. Senare i graviditeten så växer ju bebis så olika så jag hade snarare trott på det tidiga än de senare.
Svar på tråden BF Januari 2016 :)