BF Januari 2016 :)
Ja, det är ju så. Först ska vi passera alla oroliga tonårsnätter också. Hua! Näe, tur det är länge tills dess, först ska vi snoooosa bebis länge
Det är säkert som du säger, hon har kommit igång så bra så det är därför det känns så lite plötsligt. Får jag inte ut mer med pumpandet får jag börja sonda med ersättning igen sista tiden. Det viktigaste är ju ändå att hon får i sig det hon behöver med amningen.
Vi hoppas du ska komma igång att kunna träna lite efter förlossningen och fogarna rätar till sig. Jag har haft ont i fogarna nu sista dagarna. Ibland riktigt ont.
Apropå nån att prata med så kan du ringa din bm om du känner dig trygg med henne, det brukar vara samma psykolog som har mödra- och barnhälsovården ändå och är det inte det så kan bm hjälpa dig rätt. Eller bvc förstås men det kan ju vara jobbigt innan man skapat en relation liksom. Jag tycker inte alls det är märkligt om du är extra orolig för Wendela, med tanke på den start ni fick. Även om killarna också var tidiga så fick du börja oroa dig för henne redan innan hon kom ut med tanke på tillväxten, och sen skedde allt så enormt fort. Hjärnan behöver inte mycket för att konstatera att "om hon måste ut IDAG så är det verkligen fara å färde!", och den känslan är inte så lätt att bara skaka av sig. Och sen, ja, man blir ju generellt mer medveten om alla faror tänker jag, ju mer man ser. Jag är mycket mer orolig nu än vad jag var när jag väntade Axel, på ett annat sätt iaf, och kommer nog fortsätta vara det när bebis är ute. Det är det där med kunskap, den är inte alltid lätt att bära.