Inlägg från: qatteriin |Visa alla inlägg
  • qatteriin

BF Januari 2016 :)

mitthemligajag skrev 2016-01-06 20:32:52 följande:

De låter ju dö larvigt men jag orkar fasen inte heller klä på ungen och overall är ju värst, och för att inte tala om vinter skorna!!!!! haha... Att sätta henne i bilbarnstolen, sticka in huvudet och sätta fast henne i den fruktansvärt jobbiga ställningen gör att jag inte ens orkar sätta mig i bilen!!!! Alltså fyfan jag smäller av va allt är jobbigt just nu

Haha i know! Men vi sätter overallen på vinterstövlarna (vi har viking thermo ultra så de är utan knäppning, världens bästa!) och sen får han glida i själv, puh! Och tack och lov bara promenad till förskolan, hade dött om jag behövde kämpa med bilen också! Men nu ser jag inte fram emot konflikten i morgon att jag inte kan dra honom på snowracern till förskolan.... ååååh suck... Värst är att han just nu bestämt att han är en beeeeebis och att han inte oooooorkaaaaaaar nånting...
  • qatteriin
    mitthemligajag skrev 2016-01-06 20:40:34 följande:

De här händer inte ofta men nu jäklar ska jag götta mig!!!! Hoppas ni har ngt att götta er med ni med annars sänder jag några tanke chips ;)

Ingenting har jag, buhuuuu! Skicka mig lite!!
  • qatteriin
    mitthemligajag skrev 2016-01-06 21:58:46 följande:

Åh perfa, ni kör på den klassiska brandmannen hör jag! Gud va passande timing att bli bebis igen, stor förståelse för sin mor haha ;)

Haha japp, bara att hälla i ungen i overallen om det krisar! Åh herregud ja, haha, om han är bebis nu - hur ska det inte bli sen när mini kommer?!
  • qatteriin
    mirakelspektakel skrev 2016-01-06 23:29:29 följande:

En sak som ibland funkar här hemma är att göra likadant själv, alltså låtsas bli bebis själv i ditt fall. Jag tröttnade på att det tjatades om saker varje gång vi gick in i en affär, så jag började tjata på killarna att de skulle köpa saker till mig. Deras tjat upphörde omedelbart. 

Tror du inte att det kan vara en förberedelse fas som de ska igenom innan bebis kommer då?

Haha ja har jag tur så är det en förberedande fas! Kan ju bli ännu värre dock... Ah vi får se. Tyvärr tror jag mycket av hans "orkar inte" kommer sig av att jag inte orkat nånting senaste typ månaderna, inte gå längre sträckor eller gå i trappor, inte leka som vanligt osv... Så att göra som han i det läget hjälper inte, hehe, annars gillar jag den taktiken när det blir för illa. Men å andra sidan kommer jag orka mycket mer när bebis är ute förhoppningsvis, även om jag inte kommer hinna, men då har han inget orkande att skylla på iaf...
  • qatteriin
    WiMe06 skrev 2016-01-07 00:01:56 följande:

Tack allihopa för alla värmande ord <3 Sitter just nu och bara försöker samla mig men tårarna bara sprutar för allt och ingenting.

Lider med er som måste kämpa på med krämper och overaller och trotsiga små barn. När jag hör er är jag ändå så tacksam att vår lille tjej är här. Hoppas verkligen ni får träffa era små sötingar snart.

<3 Det är ok att både vara tacksam och känna att det är ett helvete, samtidigt. Håll tummarna för att den här bebisen vill ut innan min sjukskrivning är slut så jag slipper bråka med det sen!
  • qatteriin
    WiMe06 skrev 2016-01-07 09:05:13 följande:

Tom vår 8-åring har blivit lite bebis, haha. Kan inte klä på sig stövlarna själv och förstår inte alls vad man säger

Haha åh herregud, mina sympatier! Här gick det bra med påklädningen iaf efter att jag suttit en stund och sagt "jag kan vänta hur länge som helst, du ska ha overallen på dig". Det är inte alltid det funkar men idag gick det, så skönt! Nu sitter jag i soffan igen med en kopp varm choklad, aaah.
    WiMe06 skrev 2016-01-07 09:22:12 följande:

Hua, ja det hoppas vi verkligen att den gör. Är du sjukskriven fram till bf? Vi håller tummarna att du ska slippa bråka om en ny sjukskrivning.

Ja till dagen innan iaf, det är ju en lördag... Hoppas jag slipper bråka med den läkaren nåt mer. Nästan så jag funderar på att be mina föräldrar kliva in lite mer och ta några dagar med sonen, som alternativ, för att slippa bråka. Men samtidigt känns det fel att utnyttja dem och slösa föräldradagar om jag egentligen borde vara sjukskriven.
  • qatteriin

Hm. Började fundera igår på hur vi ska göra rent praktiskt med sonen när förlossningen kommer igång. Trots att det diskuterats här så mycket, haha! Jag har ju tänkt att det är skönast för honom att vara hemma här och att mormor och morfar passar honom här, särskilt eftersom mina föräldrar inte har nån bilstol så de kan inte köra honom. Men sen kom jag på att såklart ska inte han behöva se mig i värkar mer än nödvändigt och jag kommer inte kunna slappna av med honom hemma, så om det tar tid som sist så är det ju bättre för honom att vara hos mormor och morfar eller iaf vara iväg och göra nåt roligt... Aaah! Samtidigt vill jag att vi kommer hem med bebis till honom och inte att han kommer som nån sorts besökare när bebis hunnit före hem. Jaja, det löser sig väl, men hade varit enklare om mina föräldrar haft en bilstol. Ska snacka med dem, kanske kan vi byta bil när det gäller, om maken åker ut med sonen eller mina föräldrar kommer hit och hämtar honom. Eller om nån av mina föräldrar skjutsar in oss. Babyskyddet är ju mycket lättare att flytta mellan bilar. Men jag packar ingen väska till honom för SÅ bråttom in kommer vi inte ha, det tar ju knappt 10 minuter att köra.

• qatteriin
    Hame skrev 2016-01-07 09:45:05 följande:

Nu har jag lämnat stora på dagis och det gick mycket bättre än väntat, hurra  Lite tårar här hemma när det gick upp för honom att vi faktiskt skulle gå iväg, men lite kramar och att gosefilten fick följa med gjorde susen. Väl där var han jätteglad och berättade ingående om vad han fått av tomten för fröken.

Frågade om hans schema fram till bebisen kommer, vilket ju är max onsdag och de sa att det inte spelade dem någon roll. För deras skull hade han fått gå heltid men jag tycker att 9-15 blir lagom så kan vi mysa lite här hemma på morgonen. 

Nu är jag så j-kl trött på det här och vill verkligen inte bli igångsatt! På 1177 och liknande står det ju att det inte går att skynda fram förlossningen, bebisen kommer när den kommer. Men vad finns det för knep? Hallonbladste skriver många om, finns det på typ ica eller bara i specialaffärer? Hålla igång borde ju på sätt och vis "hjälpa", det måste ju bli större tryck nedåt av att stå och gå? Ska börja med att städa ut julen och sedan åka och handla 

Vad skönt att det gick så bra med lämning och tider! Ah vila ska ju vara det bästa, haha, få upp nivåerna av oxytocin på nåt vis, men i slutändan är det väl bebis som bestämmer ändå... Och så kör lite akupressur vid lilltånageln, hehe, skadar inte iaf! Jag läste på fb om nån "mirakeldryck" men den lät så vansinnigt äcklig så den skippar jag nog...
  • qatteriin
    WiMe06 skrev 2016-01-07 09:53:29 följande:

Åh, varm choklad. Mmm, kanske skulle göra mig en kopp jag med. Barnen har gått till pulkabacken så jag sitter i soffan med min frukost och en härlig brasa. Jag är lite gladare idag för tösen har gått upp mer än förväntat i vikt. Sköterskan hade varit nöjd om hon vägde 2300, nu vägde hon 2390, så pumpningen och hennes kämpande har verkligen gett resultat. Känns såå skönt. Sköterskan tyckte hon såg så välmående och pigg ut. Hon drog ut en del av sonden igår kväll så har varit lite orolig för den men vi lyckades få den på plats igen.

Nej, det är klart du inte ska behöva ta dina föräldradagar om bebis inte kommit, men det borde ju egentligen bara vara att ringa läkaren och säga att han får fortsätta sjukskriva dig tills bebis kommit, men nu ska du ju hålla bf ;-P

Åh, härliga nyheter med vikten!! Gryyyymt!! Jag hade tyckt det vore så läskigt med sond, men man vänjer sig kanske. Jag är bara så ovan vid allt sånt där sjukhusigt! Gött för killarna att gå till pulkabacken, de skulle inte ens gå ut med förskolan idag för de tyckte det var för kallt... Ja det var -20 i morse men nu är ju solen uppe! Jag vill inte ha hem en rastlös unge som tittat på musik på datorn hela dagen... Jag tycker de har lite för mycket skärmar på förskolan men så mycket som vi tar till det så känns det inte som jag kan klaga riktigt heller.

Ja nu ska jag hålla bf, haha! Undrar hur tusan jag ska lyckas? Haha!
  • qatteriin
    Hame skrev 2016-01-07 09:53:52 följande:

Vi tänker att maken kör iväg med sonen till mina föräldrar. Jag tänker också att han inte ska se mig ha ont och att jag ska slippa oroa mig för honom där och då. Sedan har de bilstol så det är inget problem för dem att köra tillbaka till oss om de skulle vilja det. Är er bilstol svår att flytta? Annars kan ju maken flytta över den till deras bil när han lämnar sonen? 

Skulle det dra igång på natten har vi bestämt att de kommer hit så sonen får sova vidare. Han är så van vid dem att han inte blir ledsen av att vakna och upptäcka att han har barnvakt, han blir nog snarare glad haha 

Jag tror det är enklare att byta bil än flytta stolen, haha, men ärligt har jag aldrig flyttat den så jag vet inte! Men vi har köpt vår bil av dem så de är iaf vana vid den om vi skulle byta. Ja det är nog roligare för honom att vara hos dem isf. Mindre hattigt också. De är inställda på att komma hit och sova över om det är så, det är skönt iaf. Men de bor en halvtimme bort åt fel håll så det är ju skönast om de kommer hit istället för att maken ska lämna mig och köra dit med sonen vilket skulle ta en timme, det är nog inte heller några problem för dem. Om man ändå hade ett hum om hur lång tid det kommer ta! Men min gissning är ju att det startar med vattenavgång den här gången med och då vill de väl ha in oss på kontroll, så får vi säkert åka hem igen. Det var den där åka-hem-grejen jag hade glömt, hehe.
Svar på tråden BF Januari 2016 :)