Inlägg från: Seven Costanza |Visa alla inlägg
  • Seven Costanza

BF Januari 2016 :)

Blgebo skrev 2015-06-03 21:15:52 följande:

Jag bara sa det när jag var 29 och väntade trean, blev aldrig ifrågasatt utan fick göra FVP direkt. Samma med fyran, och nu är jag så gammal så får det nu med... 

Va bra. Vilket landsting är det? Störigt att de skiljer sig mellan olika landsting.
  • Seven Costanza
    Blgebo skrev 2015-06-03 22:22:27 följande:

Dalarna 

Å andra sidan verkar de blåneka VUL vid tidiga blödningar så det kanske sparar in där?  

Okej nej det är nog inte perfekt någonstans.
  • Seven Costanza
    tystlängtan skrev 2015-06-03 23:35:48 följande:

Hej, jag hoppar in här också om det går bra. Jag har BF 20 januari, går alltså in i v.8 imorgon.

Vi har en son född i dec 2013, så kommer skilja 2 år mellan barnen.

Under förra graviditeten var jag ganska rädd för både vaginal förlossning och kejsarsnitt. Hade dock bestämt mig för vaginal förlossning, men pga att lillen la sig i sätesbjudning så blev det snitt ändå. Nu vill jag ha snitt igen eftersom jag är bekant med det och det gick så bra sist, tror ni man får igenom det även om det inte finns några medicinska orsaker? Någon som vet?

Jag bor i Göteborg och är 26 år för övrigt.

Välkommen, och grattis! Skönt att vara beräknad lite senare i januari. Själv är jag beräknad någon gång första veckan i januari (hoppas få ett tydligare BF på ul nästa vecka). Vill helst ha i januari för om det skulle bli i december vore de ju bättre och mysigare om det blev FÖRE jul istället för i mellandagarna när allt det mysigaste liksom är över. När i december kom ert barn? Hur tänker ni kring det?
  • Seven Costanza

Någon mer än jag som har typ NOLL symptom? Bara lite ömma bröst. Känner mig orolig att graviditeten avstannat . Har VUL på onsdag så hoppas på det bästa.

• Seven Costanza
    daoan skrev 2015-06-04 11:00:34 följande:

Mitt kommer och går hela tiden. Vissa dagar nada och vissa kvällar allt ! :p

Håller tummarna!! :)

Tack! Känns bara så konstigt för man har ju förväntat sig att man ska känna att man är gravid.
  • Seven Costanza
    tobiq skrev 2015-06-04 13:53:09 följande:

Jag har inte jättemycket symtom heller, brösten är ömma och det kommer en släng illamående någon gång under dagen oftast. Trött är jag, men med tre barn varav en nybliven ettåring är det liksom inget nytt, haha!

Däremot har jag väldigt dålig hy vilket jag alltid brukar ha i början

Okej, jag har alltid dålig hy (har rosacea) och känner inget illamående. Helt allvarligt hade jag kunnat vara en sådan som inte visste om att jag var gravid! Min man försöker säga att jag ska vara glad för det men jag är ju medt orolig att fostret dött... VUL på onsdag som sagt.
  • Seven Costanza
    annsansa skrev 2015-06-05 08:21:40 följande:

Jag har inte heller några symtom och är också JÄTTE orolig :-/ har vul på torsdag! Vilken vecka är du i?

Går in i vecka 10 idag . Du då?
  • Seven Costanza
    Kixpix skrev 2015-06-05 19:01:10 följande:

Varit lite off i tråden då det inte fungerar att kommentera i appen vilket är retligt.

Någon mer än jag som svullnar upp om magen på kvällen? Ser ut som jag är i 4-5 månaden men jagar bara i V8. Haha.

Hade också det så i början men gick in i v 10 idag och nu har det lagt sig.
  • Seven Costanza
    Sudden92 skrev 2015-06-06 09:43:06 följande:

De står i en app att det är vanligt att gå upp 1-5 kilo första 12 veckorna. Men är nojjig för allt pga tidigare mf

Jag har precis gått in i v 10 och har kanske gått upp 2-3 kg redan, men det är ju bara för att jag varit extra hungrig och sugen på massa saker, så om jag hade haft bättre disciplin hade jag nog inte gått upp alls . Om 1,5 vecka börjar min semester så då ska jag försöka röra på mig lite mer så då kanske jag till och med går ned lite.
Svar på tråden BF Januari 2016 :)