Inlägg från: amalie79 |Visa alla inlägg
  • amalie79

BF Januari 2016 :)

Jag är skitledsen. Imorgon ska sambon jobba och jag blir ensam med allting. Arvid är väl lugnt han behöver mat kramar och blöjor, det klarar jag men det värsta är att jag blir ensam med mig själv och känslan av att livet fortsätter utanför dörren bara det att jag inte får vara med längre.

Och alla säger att jag bara ska njuuuta. Vad är det för fel på mig som inte känner så, inte helt. Mår så jag nästan vill kräkas just nu.

Har iaf tid på BVC imrpgon så ut ska vi ju. Och även in på jobbet och fixa med min mail för det glömde jag i förra veckan.

Grattis till alla bebisar som kommit!

• amalie79

Jag funderar faktiskt på att fråga om min chef har tid att prata någon dag. Vi brukar kunna prata om det mesta och hon är en vettig kvinna och en bra chef och mamma. Hon har kommit med kloka råd innan.

Visst kan jag prata med psykologen igen men skulle vara skönt med någon som känner mig och vet hur jag funkar också.

Som fattar att man är glad men att det är jobbigt samtidigt.

• amalie79
    qatteriin skrev 2016-01-24 20:43:30 följande:

Åh hoppas verkligen inte ni får en vaken natt! :-/ Sally har sovit mycket nu på eftermiddagen också... Man borde ju verkligen sova nu när hon sover, men seriöst, jag vill ju ha lite slappa i soffan också, haha!

Jo men precis har också jättesvårt för det... Arvid sov sig igenom förmiddagen, vaken mellan 13-14:30, åt och sov sedan medan mina fastrar och hans blivande gudfar var här och hälsade på honom..

Så har inte sovit när han sovit idag precis
  • amalie79
    qatteriin skrev 2016-01-24 22:05:12 följande:

Nä det är så svårt! Jag behöver ju vara bara mig själv ibland. Duscha och sånt. Inte sitta fast i nån...

Försökte slumra i bilen till min farmor idag. Varje gång jag blundade till hojtade Axel: Mamma! Man ska inte sova på dagen!! Tack för den, liksom! Där fick jag för alla gånger jag kämpat för att hålla honom vaken i bilen!

Mm precis... Brukar duscha när jag vet Arvid är fulltankad, så kan sambon ha honom. Gnäller han då är det iaf mest troligt inte mat så då får jag inte så dåligt samvete
  • amalie79
    qatteriin skrev 2016-01-24 20:41:32 följande:

Jag är fortfarande väldigt kluven när det gäller förskolan... Men jag tror egentligen han skulle behöva det. Han säger i ena stunden att han saknar kompisarna, i andra stunden är han ledsen för att alla skrattar åt honom?! Han kan aldrig förklara vilka situationer som folk skrattar dock... han är ju väldigt rolig och klok så vi skrattar ju också när han säger roliga saker men det är nåt han hänger upp sig på med förskolan... Ja vi får se. Maken är ju hemma till och med nästa måndag så vi behöver inte bestämma förrän då egentligen. Jag önskar det var riskfritt att gå till öppna förskolan för då hade vi ju kunnat göra det ett tag istället så hade vi varit tillsammans, men det känns som en ännu värre smittohärd.

Åh vad synd att farmorsmor inte fick träffa W! Min mormor dog för nästan 1,5 år sen och fastän det är så längesen så känns det så tråkigt att hon aldrig fick träffa Sally, särskilt när jag såg en bild jag knäppt på Sally häromdagen där hon påminde så mycket om mormor.

Jag har tänkt så mycket på min farmor det sista, hon dog för precis två år sedan. Hennes högsta önskan var att få se mina barn. Pappa och jag stod på kyrkogården på alla helgons dag och tände ljus för henne och pratade om detta, bägge lite snyftiga.

Men jag tror hon vet, ändå. När jag var som mest förlossningsrädd så tänkte jag också på henne, som födde fem barn, hennes hemligheter som dog med henne- för där fanns hemligheter, vem var egentligen far till två av hennes barn? Det kom fram lite sådana saker när hon haft sin stroke, men vi kommer aldrig få veta säkert...

Iaf så tänkte jag på henne, när jag var som mest rädd så tröstade jag ju mig med det, att hon skulle stå där och vänta på mig och ta mig i handen om det värsta hände.

Hon fick aldrig se honom men jag ska ta med Arvid till kyrkogården och berätta för honom om henne. Och min mamma ska vara en sådan mormor för honom som min farmor var för mig- en sådan otrolig trygghet.
  • amalie79
    WiMe06 skrev 2016-01-24 18:35:39 följande:

Det är inget fel på dig för att du känner så. Isåfall undrar jag nog vad som är fel på mig som känner att jag skulle vilja ha EN dag själv att bara njuta av lilla W och kunna ta en promenad själv och bara få ta allt i hennes tempo. Låter väl urdumt, jag älskar när maken är hemma och barnen är hemma men det blir ju väldigt sällan alldeles lugnt när alla är hemma.

Men det är inget fel på dig alls, det är en stor omställning för dig och den måste få ta sin tid. Låter väl som en jättebra ide och höra om chefen din har tid ngn dag! <3

Nej jag vet. Men det känns så...

Nej det låter alls inte dumt! Klart du vill det.

Och är man ensam så kanske det är lättare att vila när han sover ett pass iaf.
  • amalie79
    qatteriin skrev 2016-01-24 20:35:24 följande:

Det är inget fel på dig, det är ett helt nytt liv du har nu, när du egentligen var väldigt nöjd med det du hade innan. Inte konstigt med ångest över det. Jag tror det kommer bli lättare, men det låter klokt att prata med nån om det, chefen eller psykologen. Det finns fördelar både med att prata med nån som känner en och med nån som är helt utomstående, som jag ser det. Känner du dig bekväm med att prata sånt med din chef så gör det! Skönt att ni har lite utflykt på g i morgon iaf, du och Arvid.

Ja det gör jag faktiskt. Min chef har varit med från början, hon var med om min separation, min sambos också långt senare, faktum är att hon gjorde allt för att hjälpa oss i början. Hade hon inte funnits hade kanske inte det löst sig med lägenhet för sambon vid skilsmässan tex.

Ska prata me henne imorgon och se om hon har tid någon dag.

Ja vi ska till biblioteket också och lämna en bok. Små steg :)
  • amalie79
    qatteriin skrev 2016-01-24 22:28:23 följande:

Nä men ha inte dåligt samvete ändå!! Lättare sagt än gjort, det vet jag. Såklart vill man helst kunna svara direkt på alla ens barns signaler men det kommer man aldrig lyckas med - och de kommer klara det med.

Sant... Nu ligger Arvid i sin egen säng bredvid min och sover, gnyr ibland och jag kan inte somna, övar mig på att inte resa mig och hämta honom och bädda ner honom i nästet hos oss. Har sååå svårt att lägga ner honom- om jag kunde skulle jag ha honom sovande med mina tuttar som huvudkudde jämt. Han gillar att somna så.
  • amalie79

Hyfsad natt. Arvid sov 22:10-02, vaken till 03:15 kanske och åt och sov tills för en kvart sedan. I sin säng, lite skönare för kroppen så sovit ganska bra.

Men denna timmen är den värsta för mig typ. Om en halvtimme går sambon o så är vi ensamma. Eller ja, barnen ska gå med.

Jag vaknade rätt nöjd sen tog det två sekunder så insåg jag att jag är ledsen. Är som att få en käftsmäll typ. Blä. Men tur vi sovit ok

Kn
  • amalie79

Ja happ, ville inte säga vad var det jag sa, men sjävklart fick jag gå upp med bonusarna i morse. Store var klar och skulle gå, de skulle göra sällskap med farfar o möta honom. Fem minuter innan står yngste fortfrsnde i kalsongerna o breder smörgås o äldste påpekar att nu ska vi gå om 5 minuter. Jag säger att farfar ska inte behöva vänta i kylan, du får ta mackan på vägen.

Nä men ok, då går jag inte, säger han o går helt lugnt och lägger sig igen. Äldste får gå själv och sambon får åka hem och hämta lille och skjutsa honom.

Vi äter och somnar om igen, sen vaknar Arvid vid nio igen. Jag står och byter på honom och känner hur det börjar bubbla i magen. Ingenstans att göra av ungen så jag hinner inte, jag gör i byxorna med honom i famnen.

Plus att jag är lite febrig igen, undrar om det är förkylningen eller såren? Måste nog ringa igen.

Började inte bra det här.

Svar på tråden BF Januari 2016 :)