• emilia305

    Mensvärk men ingen mens

    Äter p-piller och har inte haft mensvärk på flera år. 
    Nu har jag världens mensvärk som varat fram och till i 2 dagar, men ingen mens. Bara pyttepyttelite blod när jag torkar mig efter att ha kissat. 

    Har alltid kissat ofta, men nu får ja gå upp flera gånger på nätterna och kissar mycket varje gång. Förr var de bara lite "små-strättar" 

    Slog mig innan också att jag sa till en kompis att morgonkaffet smakar annorlunda och inte alls är gott längre så har börjat med te istället.

    Någon som känner igen detta? Är lite orolig för att jag kan vara gravid.. Jag hade blivit jätteglad, men killen som är delaktig hade nog inte alls blivit lika förtjust. 

    När kan man göra testet isåfall?

  • Svar på tråden Mensvärk men ingen mens
  • Fatheya

    Har du mens i normala fall? För en del så försvinner det ju när de äter p-piller. Isf bör du vänta tills du är sen med att ta gravtestet, annars tycker jag att du tar ett imorgon. Helst med morgonurin.

    Jag fick mensvärk men ingen mens när jag var gravid, så det kan ju hända att du är det. Jag åt visserligen inga p-piller, men det är ju inte ett 100%igt skydd.


    Son med asperger, adhd och tremor. Änka efter en lång kamp mot cancer.
  • lillaloppan88

    Jag fick göra om min profil för jag uppgav fel mail så detta är emilia305..

    Ja, jag brukar ha mens. Typ 3 dagar, lite första och sista och riklig dag 2.

  • lillaloppan88
    Fatheya skrev 2015-04-26 21:14:29 följande:

    Har du mens i normala fall? För en del så försvinner det ju när de äter p-piller. Isf bör du vänta tills du är sen med att ta gravtestet, annars tycker jag att du tar ett imorgon. Helst med morgonurin.

    Jag fick mensvärk men ingen mens när jag var gravid, så det kan ju hända att du är det. Jag åt visserligen inga p-piller, men det är ju inte ett 100%igt skydd.


    Jag fick göra om min profil för jag uppgav fel mail så detta är emilia305..

    Ja, jag brukar ha mens. Typ 3 dagar, lite första och sista och riklig dag 2.
  • Maramina

    Du kan mycket väl vara gravid då du räknar upp typiska graviditetstecken. Mensvärksliknande känningar är vanligt i tidig graviditet, har själv haft det under både mina. Det du kan göra nu är

    1) att köpa och göra ett gravtest och få svar svart på vitt

    2) gå till bm/ungdomsmottagning (beroende på hur gammal du är) och där göra ett test

    3) avvakta och fortsätta att oroas tills du får svar

  • Fatheya
    lillaloppan88 skrev 2015-04-26 21:30:34 följande:
    Jag fick göra om min profil för jag uppgav fel mail så detta är emilia305..

    Ja, jag brukar ha mens. Typ 3 dagar, lite första och sista och riklig dag 2.
    Är mensen sen nu eller ska du inte ha haft den ännu?
    Son med asperger, adhd och tremor. Änka efter en lång kamp mot cancer.
  • lillaloppan88
    Fatheya skrev 2015-04-26 21:43:54 följande:

    Är mensen sen nu eller ska du inte ha haft den ännu?


    Den ska komma om först några dagar
  • Fatheya
    lillaloppan88 skrev 2015-04-27 08:18:42 följande:
    Den ska komma om först några dagar
    Då tycker jag att du ska vänta tills dess. Risken är att du får ett negativt svar även om du skulle vara gravid annars.
    Son med asperger, adhd och tremor. Änka efter en lång kamp mot cancer.
  • Mooomin

    Du kan göra testet den dagen du skulle ha fått din mens i vanliga fall...

Svar på tråden Mensvärk men ingen mens