• Anonym (JJ)

Nekar mig selfies

Jag har ett problem som jag förstått att jag är ganska ensam att ha, och som gör mig förbannad och kränkt. Min tjej vägrar skicka selfies till mig, och visar ingen Som helst tacksamhet när jag skickar fina och känsloladdade selfies till henne.. Dessutom hånar hon mig för att jag har så många bilder på mig själv i min telefon. Det känns som en väldig obalans i vårt förhållande, och känns märkligt eftersom alla tjejer är så fixerade vid selfies och i regel är väldigt självupptagna. Vad fan är det för fel på henne?

• Svar på tråden Nekar mig selfies
  • Anonym (!)

Vad är det för fel på dig?

!

• Anonym (JJ)

Fel på mig?! Ska det verkligen va så svårt att ta en simpel bild på sig själv och skicka till sin älskade? Inte så att jag ber om runkmaterial precis. Bara nån go och söt bild kanske EN gång. Inte mkt man begär! Jag skickar dagligen bilder till henne.

• Anonym (JJ)

Borde jag lämna henne? Känner mig inte så uppskattad...

• Anonym (!)

Hon har kanske inget behov av att fota sig själv. Du vet väll hur hon ser ut? Jag tar inte heller selfies och skickar till min pojkvän.

• dagon
    Anonym (JJ) skrev 2015-04-28 21:56:48 följande:

Det känns som en väldig obalans i vårt förhållande, och känns märkligt eftersom alla tjejer är så fixerade vid selfies och i regel är väldigt självupptagna. Vad fan är det för fel på henne?

Hon är inte fixerad vid selfies och/eller självupptagen?
  • Anonym (JJ)
    dagon skrev 2015-04-28 22:56:50 följande:

Hon är inte fixerad vid selfies och/eller självupptagen?

Nä precis, sjukt självupptagen och bryr sig inte om mig..
  • Anonym (JJ)
    Anonym (!) skrev 2015-04-28 22:38:27 följande:

Hon har kanske inget behov av att fota sig själv. Du vet väll hur hon ser ut? Jag tar inte heller selfies och skickar till min pojkvän.

Men varför tar du inga selfies? Och har du en sån toffel som inte ifrågasätter det? Kan tänka mig att han egentligen stör sig rejält på din egoism. Alla män vill väl egentligen få lite porriga nakenbilder av sin tjej, men fattar att inte alla tjejer gillar sånt. Men att inte kunna ta en simpel ansiktsselfie??? Då är det nåt som inte stämmer! Är du ful eller?
  • Anonym (!)
    Anonym (JJ) skrev 2015-04-28 23:08:24 följande:
    Men varför tar du inga selfies? Och har du en sån toffel som inte ifrågasätter det? Kan tänka mig att han egentligen stör sig rejält på din egoism. Alla män vill väl egentligen få lite porriga nakenbilder av sin tjej, men fattar att inte alla tjejer gillar sånt. Men att inte kunna ta en simpel ansiktsselfie??? Då är det nåt som inte stämmer! Är du ful eller?
    Nej är inte ihop med någon toffel. Klart han har foton på mig. Men inga selfies. Nu bor vi ihop så det kanske spelar in.

Om jag är ful. Hm. Skönhet är upp till betraktaren. Min sambo tycker jag är det vackraste som gått i ett par skor. Vad du finner attraktivt vet inte jag. Jag tycker jag ser fördjävla bra ut och får ofta höra det från andra med. Har dock inget behov av att ta selfies.

Btw, det låter som om du är typ 15 år. En vuxen karl resonerar inte som dig.
  • MotherOfTheDevils

Skickar aldrig selfies till min man och han har aldrig bett om det heller.... han vet att han har originalet, och bra minne, så han behöver inga bilder för att minnas mej....

• Anonym (!)
    MotherOfTheDevils skrev 2015-04-29 11:34:31 följande:

Skickar aldrig selfies till min man och han har aldrig bett om det heller.... han vet att han har originalet, och bra minne, så han behöver inga bilder för att minnas mej....

• enmanmedskägg

Jag tror det finns terapigrupper som kan hjälpa. Googla "Min tjej tar inte selfies". Eller hör av dig till din lokala vårdcentral. 

Farliga saker detta. Kan leda till utbrändhet, eller möjligen ett plötsligt fall av att växa upp. 

Frid åt dig stackare. Hoppas det löser sig!

• Anonym (zbsh)
    Anonym (JJ) skrev 2015-04-28 23:02:11 följande:
    Nä precis, sjukt självupptagen och bryr sig inte om mig..
    Men då är det ju det som är problemet, o detta med selfies bara ett utslag av det. Eller?
  • pingvin88

Jag hade inte velat få massa selfies från min sambo dagligen. Max ett i veckan. Det kunde kanske vara lite småcharmigt, men mer än så blir bara löjligt. 
    Jag tycker öht grejen med selfies är rätt löjlig om du frågar mig. Jag tar otroligt sällan selfies själv. Jag ser bra ut men har ingen anledning att ha tusen bilder på mig själv. Min sambo har egna bilder på mig som han tagit själv. Dem kan han titta på när han känner för det.

• sextiotalist

Tack för att min sambo inte vill ha några selfies och nej, han tar inga själv heller. Men vi är inte heller i "bekräftelseåldern" så det känns rätt bra.

• sextiotalist

Och ja, du skrev rätt, jag tror du är ganska ensam om det och du verkar också väldigt lättkränkt.
    Får jag fråga, vad är det för kränkande att inte skicka bilder som man inte vill ta av sig själv.
    Kränkande i min värld, det är när man aktivt gör något som gör den andra illa. Att inte uppfylla en annans önskningar eller förväntningar är inte att kränka någon

• todo nada

Det kanske är en pik?

Att hon inte ens reagerar på alla dina selfies och dessutom aldrig skickar någon tillbaka.

Sen undrar jag lite, av nyfikenhet, hur ser en känsloladdad selfie ut?

• Djävulens Högra Hand
    Dr Nail skrev 2015-04-30 15:16:42 följande:
    Jag tror att trollet är mätt nu.

Hoppas vederbörande inte har bulimi bara...
Svar på tråden Nekar mig selfies